Jump to content

Six feet under


Peo

Rekommenderade inlägg

  • Filmstar
Har du sett samtliga säsonger - i så fall vad tyckte du om de avslutande avsnittet + finalen?

Mmm, gillade det som jag minns det, men det var ju några år sen.

 

Nån gång kanske jag köper serien på dvd och ser om den, men det lär dröja då det är annat, osett, som jag hellre vill se. (Det är ju mitt vanliga problem, det där med att se om saker.)

 

EDIT: Hmm, såg om finalen nu på DuTuben och, ja, det var riktigt bra. Gripande, bitterljuvt, man känner liksom att man inte vill att det ska ta slut för då var serien slut också (så kände jag när jag såg slutet första gången).

Gillar hur man visar allas död. Det enda som störde mig, då och nu, var ålderssminkningen som jag inte tyckte var riktigt bra.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 34
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Yaj jag fick Jojje att se om någonting! :kung:

 

JÄTTE SPOIL - LÄS INTE OM NI INTE HAR SETT SIX FEET UNDER!!!

 

 

Ja sminkningen är väl sådär - men slutet som sådant sitter verkligen som en smäck och jag tror inte serien kunde slutat bättre. Men det jag gillar mest är att Nate dör redan 3 avsnitt från slutet, vilket gör det hela mycket lättare att smälta - dvs att man får 3 avsnitt på sig att släppa taget. Redan där kände jag att serien började lida mot sitt slut och påbörjade mitt personliga sörjearbetet.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jag har inlett mitt tittande av Six Feet Under nu och det känns skönt att ha en tv-serie att ägna exempelvis tråkiga eftermiddagar åt. Jag har redan fastnat bra för karaktärerna och det är mysigt att följa tv-seriesintriger igen - små som stora.

 

alla som sett mer än de första minuterna av piloten kan läsa under spoilertexten... B)

 

Jag gillar grejen med att låta familjens fader dö redan i inledningen och att han dyker upp i dagdrömmar som en elak och stereotyp jävel, för att genom små minnen som återberättas bli mer och mer mänsklig och djup. Det är som om han spelar två karaktärer; djävulen som dyker upp i nutiden och den människa av kött och blod som han var som levande.

 

 

Det är svårt att nämna en favoritkaraktär, men det kanske är ganska logiskt att det lutar åt Nathan för tillfället i alla fall. Nathan påminner för övrigt, till utseendet, väldigt mycket om en bekant i klassen.

Link to comment
Share on other sites

Trevligt att du påbörjat projekt -Six Feet Under- Yojimbo!

 

Jag gillade nog också Nate bäst där i början... Gillade förvisso nästan alla i första säsongen, en säsong som är fängslande från första scen till sista.

 

Tycker för övrigt hela serien fungerar sjukt bra som terapi, får en att fundera både en och två gånger, vilket kan vara skönt ibland. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Tycker för övrigt hela serien fungerar sjukt bra som terapi, får en att fundera både en och två gånger, vilket kan vara skönt ibland. :)

Just det där håller jag verkligen med om. De flesta karaktärer i serien har diverse mänskliga problem, och man känner att man inte är ensam om det - att ha problem alltså, haha. Och karaktärerna är verkligen riktiga människor med styrkor och svagheter.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...