Jump to content

Säg något snällt


Greenleaf

Rekommenderade inlägg

  • Filmstar

Här är en tråd på forumet där man kan uttrycka sig om andras tankar om olika saker och ting och hjälpa varandra att förbättra något man är sämre på eller annat.

Nu menar jag inte att det bara ska vara negativa saker om varandra, men det går bra att säga vad man är sämre på eller vad man kan förbättra. Om man gär det på ett positivt sätt!

 

Här kan man också skriva om någon har gjort ett speciellt bra inlägg för dagen eller bara berömma en person för att han alltid skriver bra eller startar bra trådar.

 

Alltså en förbättrings och/eller komplimangstråd!

Starta att säga bra saker om någon :)

 

Jag kan börja med att säga att Eowyn är en bra NY skrivare på forumet. Det är kul att flera börjar att söka sig hit och skriva mycket. Hon gör bra/roilga inlägg och det är kul att prata med henne om saker och ting.

 

Ovän skriver mycket bra trådar där han för det mesta för fram sin åsikt om olika saker och ting. Seriös och välskrivande skribent.

 

Zoodiack gillar jag mycket som "forumvän". Kul att prata med på messenger och skriver vettiga saker.

 

Återkommer med mera....

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 2,7k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fin topic :)

Det jag tycker är starkt är att många orkat med förändringarna i Lotr och Verkligen lyckats njuta av filmen trots att den inte uppyllde deras önslemål. Starkt Manatherien :) Ditt recensionsinlägg var fint :)

 

Kul att det finns de som också är Lotrdårar :) (upptäcker fler och fler!!!)

 

Trivian e grymt kul (tack greenleaf)!

 

Är det någon om funderat på Lajv??? Detta har plötsligt dykt upp i mina tankar:)

Link to comment
Share on other sites

mmm... finns mycket bra att säga. börjar med detta:

 

tack greenleaf, det är kul att småprata med dig också

och jag håller med zoodiack, tack för trivian!

 

i största allmänhet tycker jag det är kul och bra med ett ställe där man förväntas prata om sagan om ringen, där man kan få reda på vad andra tycker, och kan säga vad man själv tycker, det har blivit en skön ventil för mig, och så slipper jag plåga mina kompisar. :P

Link to comment
Share on other sites

först vill jag säga välkommen till dewil!!

 

sen vill jag också tacka greenleaf, som alltid ställer upp och svarar på de frågor jag har, i min jakt efter att bli lite mer hardcorefan (tack dewil, för ett underbart ord!), och lite mindre fjortisfan ("vadå fantasy? men är inte legolas det sexigaste som någonsin vandrat på denna jord?"). dessa ord skulle i och för sig aldrig, seriöst uttalade, få lämna min mun, och jag räknar inte mig själv till fjortisfansen, men faktum kvarstår att jag inte hade en susning om tolkiens värld innan filmerna. uss. :D

Link to comment
Share on other sites

Ovän skriver mycket bra trådar där han för det mesta för fram sin åsikt om olika saker och ting. Seriös och välskrivande skribent.

tack så mycket, och tack detsamma, väldigt trevligt att bli omnämnd i din komplimangstråd.

 

i och för sig är jag inte en han, men om folk här har fått för sig det är det inte så konstigt eftersom det är ett manligt ansikte på min avatar, killar verkar vara i majoritet på det här forumet och det faktum att man nästan alltid tar för givet att en människa är en han om han/hon inte gjort några ansträngningar för att bevisa motsatsen.

jag har inte gjort det eftersom jag tycker det är skönt att i första hand bli bedömd för mina åsikter, inte för vilket kön jag har.

när du skrev sådär vet jag att jag har lyckats, eftersom mannen är norm.

 

heh, jävlar vilket manifest det här råkade bli.

 

jag ska också passa på att vara lite snäll, eftersom jag ändå är här.

 

manetheren tacksam att diskutera med eftersom vi verkar ha ungefär samma åsikter på SoR-forumet. även om jag börjar tröttna på hans "lämnar scenen till vänster"-tjafs. :P

 

kalimac samma där. jävligt kunnig och har tydliga ståndpunkter.

 

zoodiack bråkade i början men nu funkar det bättre. avataren är jävligt skum dock... heh

 

 

och tack greenleaf för ett trevligt trådinitiativ, tyvärr verkar det inte vara alltför många som hänger på mingel-forumet.

vi får se till att ändra på det...

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
tack så mycket, och tack detsamma, väldigt trevligt att bli omnämnd i din komplimangstråd.

 

i och för sig är jag inte en han, men om folk här har fått för sig det är det inte så konstigt eftersom det är ett manligt ansikte på min avatar, killar verkar vara i majoritet på det här forumet och det faktum att man nästan alltid tar för givet att en människa är en han om han/hon inte gjort några ansträngningar för att bevisa motsatsen.

jag har inte gjort det eftersom jag tycker det är skönt att i första hand bli bedömd för mina åsikter, inte för vilket kön jag har.

när du skrev sådär vet jag att jag har lyckats, eftersom mannen är norm.

 

Tack, tack.

Förlåt, jag trodde att du var en kille. Trodde att det var du på avataren, så sorry.

Jo, det är inte många som tittar in på den här avdelningen. Lite synd faktist. det kan vara skönt att det inte bara blir filmsnack hela tiden, utan att man kan prata om andra saker på det här forumet. Men det kanske bättrar sig sen.

Tar några till:

 

Dewil: Bra ny skribent som skriver vettiga och långa inlägg. Tur att det är i LOTR-avdelningen :). Han kan det han skriver om.

 

Manetheren och Kalimac: Båda är lika så jag tar dem tillsammans. De skriver intressanta och bra inlägg som man gärna läser. Keep up the good work :)

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Det har liksom blivit en uppdelning med folk som mest håller till i LotR-forumet resp. filmforumet. Själv gillar LotR men inte så pass att jag hänger med i dem djupgående diskussionerna som förs i LotR-forumet, så jag håller mest till i filmforumet. Inget fel i det egentligen. Man håller till där det diskuteras det man är intresserad av, men jag kommer ändå passa på att berömma några (inte alla!) av dem som kommer med intressanta kommentarer och inlägg i båda forumen, nämligen:

 

Manetheren, som alltid har långa, intressanta och läsvärda inlägg. Recensionen av Sagan om de två tornen var klockren.

 

Ovän, bra inlägg, småroliga kommentarer med bra humor och självironi. Bästa (och mest orginella) forumnamnet, Ovän alltså. Envisas med små bokstäver... :) Just det, kan det vara Jarvis Cocker på avataren?

 

Greenleaf, forumets pappa! :)

Link to comment
Share on other sites

Okej nu ska jag bättra mig. SÅHÄR KANSKE? ELLER INTE...

 

jag tror jag fortsätter med små bokstäver. nu när det har blivit en grej av det.. det är först vid formella tillfällen jag skriver "på riktigt". mina tankar fungerar bäst bland endast gemener... (eh?)

 

det är jarvis cocker på bilden ja. trevlig kille. kanske. trevligt band i alla fall.

 

jag håller mest till i SoR-forumet, eftersom det är mer inriktat på en (eller tre..) film(er). det händer ofta på filmforumet att man kanske inte sett filmen det pratas om, eller så finns det inte så mycket att diskutera om den, men om SoR kan man prata om hur länge som helst, för det finns nästan obegränsat med ämnen man kan prata om.

 

jojje: skriver seriösa och bra inlägg och svarar på eventuella frågor man har om han kan. trevligt.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Jojje

Är också en skribent som jag har glömt att skriva upp. Bra inlägg och kan det han skriver om. Forumets farfar? :P

 

Edit: Vad var det där för bugg? Jag skrev det här inlägget. Men när jag kollade på det så var det ett helt annat inlägg. Hur kommer det sig? aja, jag lyckades ändra i alla fall.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Forumets farfar?
Tack för den! :)

 

SÅHÄR KANSKE? ELLER INTE...

Nej, du får inte skrika. Hellre små bokstäver då...

 

Passar på att nämna:

roadwarrior, forumets envisaste postare! Alltid nåt att säga.

Howe, månadens nykomling! 50-tals-freak med bra TV-tips.

Link to comment
Share on other sites

roadwarrior, forumets envisaste postare! Alltid nåt att säga.

 

Haha kul att bli omnämnd. Ja har så mycket tid på mina händer (låter bättre om man säger det uttrycket på engelska).

 

Vissa gånger har jag bara gjort en massa inlägg för att ha överskriften på senast skrivna, försöker att inte skriva en massa strunt men det går inte alltid hehe.

 

känner mig ganska ung i den delen av forumet jag tillbringar (film) alla har ju sett så många filmer, men jag bättrar mig. Har inte upptäckt minglet förrän nu.

 

Jag sitter ju i skolan hela dagarna och så fort en internet chans finns så går jag in på bio.nu och skriver lite, det är ju trots allt mitt störta intresse.

 

Jojje Blev min bästa vän när han gav mig tipset om donnie darko. Bra intelligenta inlägg och intressanta åsikter och kunskaper.

 

ovän är nog den mest aggressive och håller inte tillbaka med svordomarna (hehe). Kul intressanta inlägg som avviker från alla andras och jag måste säga att din avatar har lurat mig med.

 

czechflash Är för mig månadens nykomling med sitt jätteinlägg med sina favoritfilmer. Grymt många bra filmer där.

 

Många fler att nämna men jag orkar inte jag är alldeles trött i huvudet efter mitt (envisa!!!!) skrivande.

 

Tack för mig

Link to comment
Share on other sites

aaah, så skönt att vara tillbaka...

 

tack allihop, för en massa inlägg att läsa, som får mig att känna mig hopplöst efter, kommer inte gå och lägga mig än på ett tag. :P

 

för att ta upp ämnet igen, jag trodde också att ovän var en kille, även om jag var medveten om att "han" kunde vara en hon. fast det var inte avataren som lurade mig (hur många tjejer skulle inte ha legolas som avatar), utan just det som hon skriver själv...

 

i och för sig är jag inte en han, men om folk här har fått för sig det är det inte så konstigt eftersom det är ett manligt ansikte på min avatar, killar verkar vara i majoritet på det här forumet och det faktum att man nästan alltid tar för givet att en människa är en han om han/hon inte gjort några ansträngningar för att bevisa motsatsen.

 

...att mannen är norm, och att man antar att en människa är en han om motsatsen inte bevisas.

 

som sagt, såå nice att vara tillbaka!

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...