Jump to content

Butterfly Effect


Rekommenderade inlägg

I Directors Cut slutet så tar han ju självmord som bebis innuti magen. Senare får man se att mammam föder ett fjärde barn, de tre tidigare var ju dödfödda (inklusive Ashton Kutcher).

 

Nånstans mitt i filmen säger mamman till Ashton att hon har fött två dödfödda. och att Ashton är hennes lyckobarn.

 

Va det inte så att Ashtons pappa också hade "kraften". Och Ashtons farfar hade väl också kraften...han hittar väl en låda på sitt rum och säger typ "Grandpa was crazy too?"... kraften är alltså ärftlig

 

Kan det vara så att de två bebisarna som var dödfödda innan Ashton också hade "kraften", dessa två tog alltså också självmord...antagligen så har väl det fjärde barnet också kraften.....bara en liten fundering...

Ändrad av Hawa!i
Link to comment
Share on other sites

  • Svar 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Filmstar
I Directors Cut slutet så tar han ju självmord som bebis innuti magen. Senare får man se att mammam föder ett fjärde barn, de tre tidigare var ju dödfödda (inklusive Ashton Kutcher).

 

Nånstans mitt i filmen säger mamman till Ashton att hon har fött två dödfödda. och att Ashton är hennes lyckobarn.

 

Va det inte så att Ashtons pappa också hade "kraften". Och Ashtons farfar hade väl också kraften...han hittar väl en låda på sitt rum och säger typ "Grandpa was crazy too?"... kraften är alltså ärftlig

 

Kan det vara så att de två bebisarna som var dödfödda innan Ashton också hade "kraften", dessa två tog alltså också självmord...antagligen så har väl det fjärde barnet också kraften.....bara en liten fundering...

Hmm, det där låter intressant. Jag har inte sett Directors cut, men på grund av det du säger så är det nog värt att ta en titt på den. Kan tyvärr inte besvara dina frågor nu. Men ja, sjukdomen är ärftlig.

 

Det där alternativa slutet låter väldigt lovande.

Link to comment
Share on other sites

I Directors Cut slutet så tar han ju självmord som bebis innuti magen. Senare får man se att mammam föder ett fjärde barn, de tre tidigare var ju dödfödda (inklusive Ashton Kutcher).

 

Nånstans mitt i filmen säger mamman till Ashton att hon har fött två dödfödda. och att Ashton är hennes lyckobarn.

 

Va det inte så att Ashtons pappa också hade "kraften". Och Ashtons farfar hade väl också kraften...han hittar väl en låda på sitt rum och säger typ "Grandpa was crazy too?"... kraften är alltså ärftlig

 

Kan det vara så att de två bebisarna som var dödfödda innan Ashton också hade "kraften", dessa två tog alltså också självmord...antagligen så har väl det fjärde barnet också kraften.....bara en liten fundering...

Hmm, det där låter intressant. Jag har inte sett Directors cut, men på grund av det du säger så är det nog värt att ta en titt på den. Kan tyvärr inte besvara dina frågor nu. Men ja, sjukdomen är ärftlig.

 

Det där alternativa slutet låter väldigt lovande.

Kan någon kanske beskriva slutet som gick på biograferna...har bara sett directors cut...

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Han åker tillbaka en sista gång för att ändra allt. Han åker till Kayleigh (Amy Smart) på hennes 7-års kalas och säger att han aldrig vill se henne igen. Då försvinner han ur deras liv och får alla ett lyckligt liv. Sen bränner han alla böckerna och minnen från barndomen. Men directors cut-slutet verkar mycket bättre.

Ändrad av Greenleaf
Link to comment
Share on other sites

Han åker tillbaka en sista gång för att ändra allt. Han åker till Kayleigh (Amy Smart) på hennes 7-års kalas och säger att han aldrig vill se henne igen. Då försvinner han ur deras liv och får alla ett lyckligt liv. Sen bränner han alla böckerna och minnen från barndomen. Men directors cut-slutet verkar mycket bättre.

Directors-cut slutet är ju mycket "hemskare" och olyckligare..kanske va därför det inte va det slutet som gick på biograferna..?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Såg Directors Cut igår och kan hålla med dig där Hawa!i, smart!

 

Har en grej som jag har tänkt på lite. Dom där minnesluckorna han har när han var liten var ju dom gångerna som han åkte tillbaka i tiden och ändrade sitt förflutna eller hur? Och i scenen då Kayleigh's farsa spelade in sin peddofilm så kommer han ur blackouten naken och har troligtvis genomfört det han skulle?..så han åkte alltså tillbaka i tiden till den tiden och hade sex med Kayleigh!?!? Det låter rätt sjukt.. sen att man inte får se det är förståeligt, men jag undrar om regissörerna tänkte på.. Sen finns det andra liknande "plot-holes" t ex. när han ritade den där bilden av honom med en blodig kniv och lik runt sig. Skulle han inte han ha lite hål i händerna efter att ha slagit dom på dom där nålarna eller va fan de nu var? Nej, nu när jag tänker efter så sjunker betyget lite... och så blev jag hungrig också... intressant film dock...

Link to comment
Share on other sites

Menar du att när han får black-outs som liten är när han har åkt tillbaka i tiden...och att han sedan lever vidare som liten med dom konsekvenserna av tidsresan....

 

Alltså att han ska ha hål i händerna som liten efter det att ha slagit på nålarna....nej du..det håller inte...black-outsen har jag aldrig riktigt fattat vad dom ska vara där för...det är väl bara en bieffekt av en tidsresa...men endast en bieffekt...konekvenserna "börjar" inte direkt...

 

Brevlådan exempelvis..han har liksom armarna kvar..och det vore ett lite väl stort plot-hole...

 

Och så säger du att du såg directors cut..då är det ju uppenbart...han reser tillbaka till tiden då han föddes...alltså hade bebisen i magen antagligen en black-out...men den är ju ganska svårt att visa på film...men huvudsaken är att han föds, och lever....hade konekvenserna börjat gälla direkt hade han aldrig föds...

 

Under black-outsen så agerar nog den unge ashton (glömmer alltid namnet på karaktären) som "vanligt"..bara det att minnet från den tiden raderas eftersom dom aldrig ägt rum än i hans huvud...detta lät visst lite konstigt men jag hoppas du förstår vad jag menar...

Link to comment
Share on other sites

Menar du att när han får black-outs som liten är när han har åkt tillbaka i tiden...och att han sedan lever vidare som liten med dom konsekvenserna av tidsresan....

 

Alltså att han ska ha hål i händerna som liten efter det att ha slagit på nålarna....nej du..det håller inte...black-outsen har jag aldrig riktigt fattat vad dom ska vara där för...det är väl bara en bieffekt av en tidsresa...men endast en bieffekt...konekvenserna "börjar" inte direkt...

 

Brevlådan exempelvis..han har liksom armarna kvar..och det vore ett lite väl stort plot-hole...

 

Och så säger du att du såg directors cut..då är det ju uppenbart...han reser tillbaka till tiden då han föddes...alltså hade bebisen i magen antagligen en black-out...men den är ju ganska svårt att visa på film...men huvudsaken är att han föds, och lever....hade konekvenserna börjat gälla direkt hade han aldrig föds...

 

Under black-outsen så agerar nog den unge ashton (glömmer alltid namnet på karaktären) som "vanligt"..bara det att minnet från den tiden raderas eftersom dom aldrig ägt rum än i hans huvud...detta lät visst lite konstigt men jag hoppas du förstår vad jag menar...

Nämen kolla, historien man får se innan han är vuxen är tidslinje 1.. detta är den historien då han får en blackout och står med en kniv i handen, detta är den historien då han ritar en hemsk teckning som han inte minns att han gjorde, detta är hoistorien då han snackar med sin far om sina krafter, detta är historien då han inte gör nånting åt dynamiten och ser hur frun och barnet blir sprängda, detta är historien om det som hände om han gick tillbaka i tiden och försökte rätta till saker och ting

 

Kniv-blackouten: Han går tillbaka i tiden för att förstöra dynamiten och letar fram en kniv

 

Tecknings-blackouten: Han går tillbaka i tiden för att bevisa för Carlos (cellkamraten i fängelset) att han faktiskt kan ändra det förflutna

 

Besöket hos farsan-blackouten: Han har nu fått kunskaper om tidsresandet och vill ha svar av sin far, han försöker döda Evan för att hindra att bl a Evans mor dör

 

Dynamit-blackouten: Han bränner sig på en cigarett och rör knappt på sig, därav det nya ärret på sin mage

 

Det finns många plotholes i det här men jag försöker bara klargöra..

Link to comment
Share on other sites

Under black-outsen så agerar nog den unge ashton (glömmer alltid namnet på karaktären) som "vanligt"..bara det att minnet från den tiden raderas eftersom dom aldrig ägt rum än i hans huvud...detta lät visst lite konstigt men jag hoppas du förstår vad jag menar...

Så förstod jag det också (om jag nu förstod vad du sa). Först får han blackouts, sen kan han fylla ut dem med vad som helst. Han kunde väl bara "åka bakåt i tiden" under de stunder då han hade haft en blackout?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Håller med, det finns massor av "missar" i filmen, men i vilken film finns det inte missar? Ska va DD då.

 

Bara det att han helt plötsligt kan gå tillbaka i tiden av att se en film! Förut krävdes det att han skulle läsa det han skrivit. Vist är DC-slutet mer spännande, men det blir lite långsökt, tyvärr.

 

Sen att det faktum att han drar sina båda händer genom sylvassa stålpiggar inte förändrar hans förflutna märkbart är också lite klent, men iden med stigmatamärkena är lysande!

Link to comment
Share on other sites

Håller med, det finns massor av "missar" i filmen, men i vilken film finns det inte missar? Ska va DD då.

Menar du det faktum att han kan ändra andras agerande retroaktivt genom att ändra sitt minne? Det är som bekant omöjligt, men man får ju som i alla filmer ha fantasi. I Donnie Darko sker också saker som inte skulle kunna hända i verkligheten.

 

SPOILERVARNING DONNIE DARKO

Till exempel att en flyplansmotor accelererar upp i ljusets hastighet[/i]

Link to comment
Share on other sites

Det där med att han ska bevisa för Carlos att han kan ändra i tiden och sånt...det funkar ju inte. Åker han tilllbaka och gör dom där märkena så har han ju dom märkena resten av livet. Även när han åker i fängelse...så Carlos borde inte märka någonting....

Link to comment
Share on other sites

Det där med att han ska bevisa för Carlos att han kan ändra i tiden och sånt...det funkar ju inte. Åker han tilllbaka och gör dom där märkena så har han ju dom märkena resten av livet. Även när han åker i fängelse...så Carlos borde inte märka någonting....

Sant... Har jag inte tänkt på, det är den enda gången när han kommer tillbaka till "samma" värld som han åkte tillbaka från. Sånt är klantigt, det hade dom kunnat skippa eller göra bättre. <_>

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...