Jump to content

Gissa vilket TV-Program fotot är hämtat från


Lorenzo Lamas

Rekommenderade inlägg

  • Svar 532
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har inte sett den, men känner igen den. Kan den heta Uppdrag: Mord eller liknande ?

 

Rätt. Tror t o m en hette Uppdrag: utred mord från början.

 

Ta och leta rätt på den på nätet. Jag vet att den finns på DC. Se den, tycker den är otroligt bra. Tror Robin Williams var med i första avsnittet. Ta ett brejk frn dina europeiska 60-70 tals rullar :) och testa några avsnitt av serien. Helst från början då givetvis.

 

Gjordes även en film. Eller ja sista avsnittet blev som en långfilm. Men man bör se serien i sin helhet innan man ser filmen.

 

EDIT: Serien heter Homicide Life in the streets i original

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Ingo: Jag har sett Uppdrag: Mord. Riktigt bra polisserie som påminner en del om den alldeles utmärkta och snäppet bättre The Wire som jag försökt puffa för (börjar nu på fredag på SVT1). I Uppdrag: Mord fanns en hel del bra karaktärer som man verkligen lärde känna på djupet. Serien hade en bra röd tråd och var genomtänkt. Gillade de två karaktärerna som är på bilden, samt den där rödhåriga kvinnliga polisen och så polischefen Giardello (svart italienare, hur konstigt det än kan låta) som spelades av stencoole Yaphet Kotto.

 

Inte så konstigt att The Wire och Uppdrag: Mord påminner om varandra - det är samme snubbe som skrivit dem, David Simon, upptäckte jag efter lite imdbande. Båda serierna utspelas i Baltimore och det verkar som om serierna faktiskt bygger på samma bok, Homicide: A Year On The Killing Streets.

 

Om man gillade Uppdrag: Mord (Ingo!) så är det ett hett tips att se The Wire!

Link to comment
Share on other sites

Off topic.

 

Jojje: Skönt att hör att det finns fler osm diggar serien och det är precis som du säger. Den har mer djup i karaktäerna än alla andra polisserier.

 

The Wire . Startar den från allra första början nu eller är det fortsättning från tidigare? För om du säger att den är snäppet bäöttre än Uppdrag mord: Måste jag definitivt kolla in den.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...