Jump to content

Plasma, LCD eller projektor?


Plox

Rekommenderade inlägg

Igår var jag på MediaMarkt och inhandlade den här skönheten:

 

UE40B6050.jpg

 

Samsung 40" LED-TV (Samsung UE-40B6050). Hade tre krav när jag skulle köpa ny TV:

1. Full HD - Check

2. Fler än två HDMI-ingångar - check (4 st)

3. Fem års garanti - check

 

Har inte hunnit pilla särskilt mycket med inställningar etc, men efter mina små Bluray-test igår kan jag bara konstatera att den är den mest knivskarpa bild jag någonsin sett. TV-bilden är som den brukar, sunkig. DigitalTV-bilden är även den riktigt bra, likaså dvd-bilden... Riktigt nöjd hittills!

Så då behöver jag inte oroa mig alltför mycket när jag väl köper en Full HD-TV och ska se vanliga dvd-filmer på den? Eller hur pass stor skillnad är det jämfört med HD Ready-TV:n du hade innan? Hur mycket betalade du för din tv och vad för fördelar/nackdelar har en LED-TV - jag har inte läst så mycket om dem nämligen?

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 32
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja Manne summerade det ganska bra där, LED drar mycket mindre ström och skärmarna kan göras väldigt tunna. Dessutom är det den "nya tekniken" så jag kände att det var lika bra att slå till.

 

Skillnaden mot min förra HD-Ready TV är otroligt stor skulle jag säga, bilden är så skarp att det nästan blir lite obehagligt att titta på film. Har faktiskt "skruvat ner" en del inställningar för att försöka få tillbaka "film-känslan". T.o.m. DVD blir otroligt skarpt. Har för mig att du för ett tag sen skrev på forumet "att bilden inte ska bli för bra". Jag skulle nog säga att LED är på gränsen till "för bra bild", men med lite pill med inställningarna så går det att få det riktigt fint.

 

Betalade ganska mycket för den, men eftersom film är mitt intresse här i livet så kände jag att det var värt det. Vill ha en TV som inte är gammal imorgon.

 

Är själv inte jätte påläst när det kommer till LED-TV så jag har lite svårt att sälja in den till dig Yojimbo... :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...