Jump to content

*Struntsnack* Volume 1.0


Greenleaf

Rekommenderade inlägg

Vad tycker ni egentligen om Irakfrågan?? (hoppas det är tillåtet att diskutera politik)

 

Själv har jag delad mening. Irak är mycket farligare än USA. Om inte de leker världspolis, vem ska då göra det? Däremot, vem säger att de har rätt att bomba ett land och döda människor, även om det är i förebyggande syfte.

Jag tycker folk är alldeles för kritiska mot USA. Det vi har sett är mediernas bild av USA. Om Irak skulle anfalla först och vi skulle drabbas lovar jag att ingen skulle ha åsikten att USA gjorde rätt i att inte anfalla Irak (om de nu inte gör det).

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 4,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Filmstar

Visserligen tycker jag att det är bra att man demonstrerar mot Irak-kriget men tyvärr kommer inte en demonstration stoppa Bush, han verkar bara ha en sak i huvudet och det är krig. Men det är bra om man har många demonstrationer. Det måste bara påverka besluten.

Hoppas innerligen att demonstranter kan förändra världen till det bättre,

för det kan inte Bush göra.

 

Nu finns det vissa som har andra åsikter än mig:

 

Till er som stöder USA:

Att bara "gå in och befria folket" är inte så lätt som det kan verka. Mycket blod kommer att spillas under denna "befrielse", både soldater och civila. Låt FN's vapeninspektörer slutföra sitt jobb och låt FN ta hand om resten. Om inte det funkar så kan vi börja tala om krig, men försök på fredliga vägar in i det sista!

 

 

Till er som tycker att det är lönlöst att demonstrera: Visst kan det verka lönlöst men det är viktigt att visa på vilken sida vi står på (mot usa, men också mot irak). Om alla skulle tänka som ni så skulle vi inte ha någon opposition och då skulle usa förmodligen styra hela världen (vilket dom på sätt och vis redan gör)

Link to comment
Share on other sites

Vad tycker ni egentligen om Irakfrågan?? (hoppas det är tillåtet att diskutera politik)

 

Själv har jag delad mening. Irak är mycket farligare än USA. Om inte de leker världspolis, vem ska då göra det? Däremot, vem säger att de har rätt att bomba ett land och döda människor, även om det är i förebyggande syfte.

Jag tycker folk är alldeles för kritiska mot USA. Det vi har sett är mediernas bild av USA. Om Irak skulle anfalla först och vi skulle drabbas lovar jag att ingen skulle ha åsikten att USA gjorde rätt i att inte anfalla Irak (om de nu inte gör det).

Folk är verkligen inte för kritiska mot Usa, tvärtom alla ,rövslickar dem som fan(ursäkta språket)..Media har ju förvrängt allting till ur deras vinkel så jag tycker att vi kritiserar världens mäktigaste och därför farligaste land alldeles för lite..nu kanske inte alla tycker så här eftersom att det är en så stor fråga och alla kan inte tycka samma sak.., men jag tycker att George Bush utnyttjar sorgen efter alla terroristattacker för att använda allas sympati och stöd, vilket är helt sjuk..det är dessutom fel och fegt att skylla ALLA olyckor världen över på terrorister, jag menar att de utför mycket ondtdåd men inte allt i världen...mycket fegt..

Näe...jag gillar verkligen inte den amerikanska politiken, den är egoistisk och orättvis..

Judarna vet hur det känns att bli utpekade av en hel värld och bli dödade föe sin tro..då fattar jag inte att Bushs anhängare(som är judar) kan vilja döda människor och fängsla folk för att de SER UT som talibaner.

PARANOIDA JÄVLAR!!

Link to comment
Share on other sites

Men allting är juh fel från första början. Bush skulle ju egentligen inte ens varit president om han inte hade en bror som var delstatsborgmästare osv.

Bush är ju om man verkligen ser den oklippa version en riktig idiot fysiskt som psykiskt, har ni sett alla de klipp där han snubblar och ramlar in i kamramän. Sen har killen fler felsägningar än våran egen kung.

 

Om jag är frisk så kommer jag på på demonstrationen, jag känner folk från göteborg som kommer och min farbror är en av de som organiserat organisationen(och jag vet vart de flesta göteborgare ska bo :P)

Jag hoppas verkligen det blir 20 000 eller fler, men jag tycker det är skojigt när kompisar säger att de ska demonstera där och att vi nog kommer träffa varandra.. hm 20 000 person det lär juh bli lätt.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
men jag tycker att George Bush utnyttjar sorgen efter alla terroristattacker för att använda allas sympati och stöd
Jo, men han hade väl inte dragit igång den här cirkusen i så stor skala om inte terroristattacken hade skett.

 

Om någon agerat mot Hitler -38 som USA gör mot Irak hade många Judar varit i livet nu.

Jag vet, det är lätt att sitta hemma i stugvärmen och säga...

 

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Link to comment
Share on other sites

media har berättat allt ur Usa:s vinkel så vi vet inte hur det ser ut ur den andra vinkeln...det finns alltid två sidor..

 

EEHH... Är det inte precis tvärt om??

 

I alla inslag där de har intervjuat Amerikanska medborgare har alla verkat patriotiska och stött krig. Det är då folk blir kritiska, jag förstår att det är lätt att känna hat mot patriotism som kostar andra människor livet. MEN, jag har svårt att se att en majoritet stödjer ett krig (nu vet jag inte hur det ligger till, men men). Krig innebär höjda oljepriser, sjunkande börser, säkerhetsrisk och massa annat man inte vill ha att göra med.

Link to comment
Share on other sites

eh...nej så är det ju verkligen inte...tv har visat dokumentärer om attackerna flera gågnger om och fått det att se värre ut än det är.

Folk som de sedan har intervjuat, det är klart, amerikanare är sådana och det vet alla, no suprise...media maipulerar för att Usa ska framstå såpass goda och oskyldiga som mäjligt men sanningen är att det är ett land i obalans som är illaomtyckta och har en alldeles vidrig politik.

hur många gånger har inte alla hört GOD BLESS AMERICA??

 

I PISS ON AMERICA..

 

PS. Det finns en tråd för denna disskusion, så slipper de som är ointresserade av det läsa det överallt.

Link to comment
Share on other sites

Jag och två vänner ska dit...hoppas att du menar i Sockholm..åker dit fast jag bor i Göteborg..har blivit väldigt insatt i det här med Usa och Irak kriget..

Jo, menar i sthlm. Gillar inte krig men om man går dit är det nog för demonstrationens skull 20 000 ska tydligen vara med... I Metro stod det att storbritannien skulle få över 1 miljon protesterande!!!

Jag gillar ju inte heller krig ;) du uttrycker dig som att jag gillar det :)

jag går just för att jag är emot kriget...

Förlåt, menade inte alls så :(... E glad att du e insatt på det, ska själv dit och gå mot USA..

Link to comment
Share on other sites

Vidare diskussion om Irak-USA tar vi i den nystartade tråden om det ämnet.

 

Kom dock ihåg att undvika personliga angrepp på personer som inte tycker likadant som du. Jag har nolltollerans för otrevligheter som tex personangrepp. Ser du något sådant, rapportera till mig, svara inte på abuse. Vi har en fantastiskt positiv stämning på det här forumet tycker jag. Låt oss fortsätta på den inslagna vägen trots meningsskiljaktigheter.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Vi har en fantastiskt positiv stämning på det här forumet tycker jag. Låt oss fortsätta på den inslagna vägen trots meningsskiljaktigheter.

 

Jo, jag håller med dig. Det här är verkligen ett riktigt bra och trevligt forum med bara trevliga personer. Mycket kul att vara här under dagarna och läsa alla meddelanden. Det är också skönt att det inte är överflödigt med människor på forumet, annars blir det bara jobbigt och stressigt.

 

Ha en trevlig alla hjärtans kväll, forumiter! :)

Link to comment
Share on other sites

Oh, say can you see, by the dawn’s early light,

What so proudly we hailed at the twilight’s last gleaming?

Whose broad stripes and bright stars, through the perilous fight,

O’er the ramparts we watched, were so gallantly streaming?

And the rockets’ red glare, the bombs bursting in air,

Gave proof through the night that our flag was still there.

O say, does that star-spangled banner yet wave

O’er the land of the free and the home of the brave?

 

ha en trevlig alla hjärtans dag/kväll....(jag vet att dikten inte passade men den var bra iaf)

:):wub::wub::wub::wub::wub::wub::wub:

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Ok, här kommer lite struntsnack av mig från en händelse igår.

 

Jag kan säga att det tog en timma att förbereda och skriva mitt inlägg i tråden: Kriget mellan Usa och Irak.

http://www.bio.nu/forum/index.php?s=7a701c...f=2&t=332&st=15

 

Men det tog längre tid att skriva Guide till forumet i alla fall.

http://www.bio.nu/forum/index.php?act=ST&f...2e9a64036525cc9

Ca 2 timmar.

 

Har fixat några nya avatarer nu. Vill ni ha någon av dessa så skriv här eller skicka PM till mig.

 

Själv tog jag Ulmo, vattnets vala, som ni ser :)

 

Annars finns:

Tom Bombadill: http://pixas.mine.nu/~www/uplfolders/uploa...ll%20avatar.jpg

 

Melkor: http://pixas.mine.nu/~www/uplfolders/uploa...or%20avatar.jpg

 

Fingolfin http://pixas.mine.nu/~www/uplfolders/uploa...in%20avatar.jpg

 

Angående Bombadill, så är den ganska stor, men när man laddar upp den på forumet så anpassas den till storleken.

 

Förresten så vore en avatar-tråd bra, som Whatever sade.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Var inne på Filmkrönikans forum för ett tag sen och skrev ett kort och helt onödigt inlägg där jag klagade på särskrivning av sammansatta ord. Jättelöjligt, jag vet, men jag tyckte det passade in i den debattnivå som det är inne på det forumet (som för övrigt består av en enda låååång tråd, värdelöst). Hur som helst, i mitt lilla inlägg så var jag även oförsiktig nog att låta ett svärord på f slinka med. Några dagar senare fanns detta inlägg från Berit:

 

Sluta att svära. snälla!

Insänt av: Berit (2003-02-16)

Jag satt här och läste när jag såg att en vid namn Jojje svor. Jag vet inte om jag är gammalmodig men när jag var liten så åkallade man inte sådana saker. det var nog allt jag hadde att säga.

 

Jag tyckte det var för roligt för att undanhålla er Bio.nu-forumare! :D

 

Angående särskrivning är jag stenhård. Det heter jättebra, inte jätte bra! Så är det bara. Stavfel är helt OK (nästan :P). Särskrivning däremot, det är nåt vi "lånat" från engelskan. Det hör inte hemma i svenskan, så det så. :)

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...