Jump to content
  • 0

Frågetråd


whatever

Fråga

Jag tycker det är onödigt när man bara har en enkel fråga om nån film att starta ett nytt ämne eller att skriva det i en annan tråd och hoppas att nån läser, så jag startar en frågetråd. Den är till för att när man har en fråga, t ex undrar vad en film heter, så kan man göra det här och se om det är nån som kan.

 

Som exempel börjar jag med en scen som jag inte är säker på vilken film den kommer från:

 

Det är ett polisförhör och polisen eller den som ska förhöra börjar skrämma den som ska förhöras genom att kasta varmt kaffe i ansiktet på en docka och sen fimpa en cigarett på armen.

 

(Jag tror jag vet vilken film det är men jag är inte säker)

Ändrad av Greenleaf
Link to comment
Share on other sites

  • Svar 344
  • Created
  • Last Reply

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Rekommenderade inlägg

  • 0
  • Filmstar

Jag funderar på att hyra Mannen från Mallorca (1984) som ska

vara bra. Är det någon som sett den som kan rekommendera den ?

Jag undrar även om någon vet vad den svenska filmen heter som

handlar om dramat på Östermalmstorgs (?).

Har för mig att det gjordes en film om det, men är inte säker.

 

Tacksam för svar !

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Filmstar
Din andra fråga kan jag svara på: Norrmalmstorg  heter den och handlar om gisslandramat 1973 på samma torg. Det är en TV-film som kommer under 2003 på SVT. Den kommer inte visas på bio vad jag vet.

 

Lite mer info om den filmen:

http://www.geocities.com/en_sida_av_johan/...rmalmstorg.html

http://us.imdb.com/Title?0323434

Ehem, pinsamt...visst var det Norrmalmstorg som jag menade.

Men jag trodde det hade kommit en svensk film på 70-80-talet

som handlade om Norrmalmstorg. Det är ju de som är skönast.

 

Tack för informationen Peo !

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Filmstar
Mannen från Mallorca kan jag rekommendera. Det är en av de bra svenska polisdeckarna. I samma stil som Mannen på taket och I lagens namn.

Både Mannen på taket och I lagens namn är bra,

så jag kommer säkert gilla Mannen från Mallorca.

 

Tack Jojje !

Ändrad av Czechflash
Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Har en filmfråga...

Såg den här filmen för säkert femton år sedan. Huvudrollerna spelades av Jennifer Jason Leagh (stavning) och Peter Coyote. Det var nån sorts psykoligisk thriller där Jennifer J ärvde nån bar eller hotell eller nåt sånt av en släkting. Allt efter att filmen gick uppdagades att släktingen spelade in perversa filmer, antagligen snuff. En röd trå var äpplen som hela tiden förekom. Minns en film han spelat in, där han stoppade ett äpple i munnen på en fastbunden tjej och sedan körde en borr eller dyligt genom munnen på henne.

Filmen minns jag som riktigt vidrig, psykoligiskt jobbig att se. Är det nån som vet vilken film jag menar??

 

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Czech, det måste vara den. Det ringer en klocka när du säger att det är hennes farbror som är skurken. Vet inte titeln så Heart of Midnight kan mycket väl vara rätt. Årtalet låter också helt riktigt.

Tack för info!!

 

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Filmstar
Hej!!

I vilken av filmerna xXx & Daredevil är det låten

Bring me to life av Evanescene med??

Eller är den med i båda?? :unsure:

Jag letade upp dne låten på Kazaa och nä rjag tittade på filnamnen som kom upp vid sökandet på låten så stod det endast Daredevil soundtrack och Enanescene.

Så den är nog bara med i Daredevil. Det av dem få positiva sakerna i den filmen är att den har ett par sköna låtar i sig.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara på denna fråga...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...