Jump to content

Snacka sport


Ingoman

Rekommenderade inlägg

Tänkte man kanske kunde starta en tråd för att struntsnacka om sport.

 

Just nu pågår ju som kanske folk noterat friidrotts VM. Nått som i alla fall jag glor med spänning på.

 

Tippade först 6 medaljer men när Olsson försvann så försvann en medalj så jag tippar nu 6 st.

 

Det enda guldet är dock redan bärgat men andra får gärna överaska mej.

 

Övriga medaljörer är. Holm, Kajsa, Musse och Kallurskan.

 

Kanske är det bara jag som vill snacka sport?

Finns det nån liknande tråd eller så får du la ta bort denna PEO

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 202
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Filmstar

Haha, harpa kanske ? Jag tror många inte har möjlighet att se VM nu när det går i Japan på lite konstiga tider. Själv är jag ledig en vecka och har kollat när jag haft lust. Följer inte någon gren direkt, men alltid kul när man håller på någon så att det blir spännande.

 

Kan dock inte säga att jag följt VM så mycket denna gång och friidrott är inte direkt sport #1 för mig. Men stora mästerskap är alltid lite extra så visst försöker man se så mycket man kan.

Link to comment
Share on other sites

Ja lite tanken är ju att man ska kunna diskutera de större msäterskapen tex utan att man måste starta en ny tråd varje gång. Tiderna passar mej bra eftersom jag arbetar 50 % och förmiddagar och mestadels hemifrån :P

 

Tycker faktiskt att friidrott i allmänhet är rätt kul att titta på. Och att det sedan finns duktiga svenskar gör det bara roligare.

Link to comment
Share on other sites

Så otroligt skönt att Holm inte fick medalj. Kul att Thomas från Bahamas vann som bara hoppat runt ett år, haha. Skön kille det där.

 

Däremot tyckte jag synd om Sanna Kallur som är en sympatisk person och var så nära. Bronset hade hon förtjänat.

 

Svenskhatare :rolleyes:

varför unnar du inte Holm en medalj då.

 

Ja min tippning har gått helt åt arselet.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

För att jag hatar Holm. Han är riktigt kaxig och dryg, gillar inte såna personer och de ska inte ha medaljer. Samma sak gäller Klüft som är likadan, men hon har ju inga motståndare.

 

Visst, jag sticker inte under bordet med att jag inte hejar på Sverige och svenskar, men det beror också på vem det är som tävlar. Holm och Klüft är de två värsta.

Link to comment
Share on other sites

För att jag hatar Holm. Han är riktigt kaxig och dryg, gillar inte såna personer och de ska inte ha medaljer. Samma sak gäller Klüft som är likadan, men hon har ju inga motståndare.

 

Visst, jag sticker inte under bordet med att jag inte hejar på Sverige och svenskar, men det beror också på vem det är som tävlar. Holm och Klüft är de två värsta.

 

men allvarligt. Då finns det ju inte en enda amerikan som ska ha medalj. De är ju skitkaxiga allihopa. Och de flesta sprinetrs är ju tok kaxiga. I Holms fall har han ju tycker jag all rätt att vara lite kaxig. Han är ju en av väldens bästa ändå. Sen att det inte är samma höjder som under sjöbergs tid är ju en annan sak.

 

Där är du jävligt svensk czech. Där det är förbjudet att vara kaxig för att man är duktig på nått. och tycker knappast klyft är kaxig.

 

tycker det är helt okej att vara lite kaxiga m man visar resultat av det. Det är samma sak med Zlatan som många hatar bara för att han har en kaxig attityd. Men han är i alla fall en av de bösta fotbollsspelare vi har i sverige.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Vet inte om jag är direkt svensk när det gäller att få och inte få vara kaxig. Visst håller jag med dig om att många amerikanare är kaxiga, men jag behöver inte höra och läsa om det i svenska medier om och om igen. När Holm, Klüft och de övriga tar medalj är det ett jäkla liv och man får se dem intervjuvas om och om igen. Vill inte se dem. De andra som vinner/tar medalj får man kanske se en intervju med och sen är det klart. Så svenskarna stör mig mest pga media. Hade jag bott i ett annat land hade det antagligen varit samma sak (fast det beror väl på hur media skulle vara där). Svensk media gillar att överdriva.

 

När det gäller såna som Zlatan så kan jag bara säga - överskattad. De största är ödmjuka och trogna sitt land/lag, det är definitivt inte han. En pajas helt enkelt.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Håller (som vanligt) inte med när dig när vi pratar svenska idrottare, Czech. Tycker att vi svenskar, i jämförelse med många andra länder, är ganska ödmjuka. Men visst, du har helt rätt i att media ger en bild av många som är svår att gilla. Det gäller att inte tro på det bara.

 

När det gäller såna som Zlatan så kan jag bara säga - överskattad. De största är ödmjuka och trogna sitt land/lag, det är definitivt inte han. En pajas helt enkelt.
Helt rätt. Tacka vet jag Henke Larsson (som jag inte följer ett dugg i Allsvenskan, men som jag såg så ofta jag kunde i Barca och Man United). Han är så ödmjuk så han är nästan jobbig i intervjuer. Det han gör/gjorde bra är att han är en lagspelare som alltid ger hundra procent och som ser till att andra blir bättre genom sin insats. Han behöver inte glänsa utan är lika nöjd om han serverar en passning som om han nätar själv.
Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Tittade lite på friidrotten på jobbet idag och såg bl.a. 200 m (d) och 400 m (h). Blev imponerad av båda vinnarna, kanske främst av hon som vann 200 m då jag inte var så insatt. Hon krossade verkligen allt motstånd och sprang som ett lok på slutet. Wariner är annars en av de allra främsta, så där var det ingen överraskning.

 

Sen tyckte jag personligen det var extra kul att tjeckiskan tog guld i spjut och vann före den tyska favoriten. Missade tyvärr hennes guldkast, men hon var den som var jämnast.

 

EDIT: Har nu kollat upp på SVT:s hemsida. Bra att de lägger upp sakerna där plus att man kan kolla live också.

Link to comment
Share on other sites

Kikade också men jag ska erkänna att jag har svårt att ta till mej en del av dessa överlägsna segrar. Tror inte alltid det gått rätt till. Just i Usa har man väldigt mycket fuffens för sig när det gäller detta även om det blivit hårdare. Dopingen alltså.

 

Tycker det är roligare att se lite mer överaskande segrar och folk som visar verklig glädje vid seger eller medalj. Som längdhopp herrar igår t ex.

 

Måste säga att tjeckiskan var imponerande.

Link to comment
Share on other sites

Det var vm i friidrott det. Med några undantag tycker jag svenskarna underpresterade.

 

Klyft, Wissman, Kallur och även Musse. tycker jag gör bra ifrån sig. Sen även några som i alla fall slår personligt rekord. Mer kan man inte begära när de inte har med toppen att göra.

 

Höjdhopparna var nog den största besvikelsen med Thörnblad som den största floppen. Var så stolt över att han vann kvalet. Men det är som "kaxige" Holm sa:att det var bara ett kval det är i finalen det gäller. Okej Linus hade kanske inte chans på medalj men bör väl fan klara 2.21. Kanske tippade jag lite väl optimistiskt när jag sa 5 medaljer...

Nej vi får sikta på att vinna finnkampen istället. där har vi i alla fall fifty-fifty chans att ta guld.

 

Apropå kaxig. Vlasic betedde sig väl lite kaxigt efter sina avslutande hopp. Men det har hon ju all rätt att göra anser jag, hon är ju utan tvekan bäst just nu.

 

ja men det var det då. Damfotbollsvm härnäst :up: Tar vi medalj???

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...