Jump to content

Silmarilon-animeversionen


Rekommenderade inlägg

Fick just en ide, Silmarilon sägs vara omöjlig att göra film utav och att göra en serie vore ju för dyrt, så varför inte göra anime filmer eller serier utav det hela?`

 

Miyazaki skulle ju kunna regisera det hela, ifall ni har sett princess mononoke förstår ni nog vad jag talar om. MAn skulle kunna göra 4-5 filmer av hela boken. Man skulle till och med kunna ta med skapelsen och gudarna med i filmerna, de skulle bli hur grymma som helst skulle jag kunna lova!

Link to comment
Share on other sites

*sätter off the ground på "ignorera listan"*<_<

 

 

Allvarligt talat tror jag inte att miyazaki skulle gå med på det, han är gammal och ska snart gå i pension. Jag vet inte ifall någon annan skulle klara av ett sådant projekt, bara det INTE ramlar i disneys ägo!

 

Off the ground, vilka anime har du sett? Några som bara sett Spirited away till exempel, gillar princess mononoke som är helt annorlunda, eller kanske akira som jag till och med tror är från 15 år. Hoppas du fatta att jag skämta, hoppas ändå att du ändrar åsikt, anime är hur skönt (mediet ger artisten gränslöst med frihet för lite pengar) som helst och det finns att ta för alla smaker.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle helst se att de gör en riktig film av det (åtminstone ett par avsnitt) men i brist på det kan det nog bli bra med anime.

Däremot tror jag inte det skulle räcka med 4-5 filmer.

Jag skulle nog helst se att de inte gjorde nån film/serie/anime av Silmarillion överhuvudtaget. Möjligen några småberättelser som kanske Beren och Lúthien, men inte nåt med gudarna osv.

Link to comment
Share on other sites

*sätter off the ground på "ignorera listan"*<_<

 

 

Allvarligt talat tror jag inte att miyazaki skulle gå med på det, han är gammal och ska snart gå i pension. Jag vet inte ifall någon annan skulle klara av ett sådant projekt, bara det INTE ramlar i disneys ägo!

 

Off the ground, vilka anime har du sett? Några som bara sett Spirited away till exempel, gillar princess mononoke som är helt annorlunda, eller kanske akira som jag till och med tror är från 15 år. Hoppas du fatta att jag skämta, hoppas ändå att du ändrar åsikt, anime är hur skönt (mediet ger artisten gränslöst med frihet för lite pengar) som helst och det finns att ta för alla smaker.

Håller med om att Disney inte får ha något som helst att göra med detta. :down:

 

Jag har bara sett Spirited Away. Kanske är det för lite, men jag hävdar inte att anime är dåligt, jag bara säger att jag inte uppskattar det riktigt. ;)

Link to comment
Share on other sites

Nja....

 

Jag tycks vara den enda på forumet som inte gillar anime. Därför tycker jag inte att det är någon särskilt bra idé. Men min åsikt kanske inte räknas då.....  :rolleyes:

OTG, du är inte ensam :P

Jag har sett Spirited Away och jag gillade den inte.

 

Vi kanske ska skaffa en lunarklubb?

 

ArA

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Jag skulle nog helst se att de inte gjorde nån film/serie/anime av Silmarillion överhuvudtaget. Möjligen några småberättelser som kanske Beren och Lúthien, men inte nåt med gudarna osv.

Där kan jag bitvis hålla med dig om. jag har fått min uppfattning om valar och maia. Skulle jag få se någon annans tolkning av dem som är helt annorlunda så skulle min bild försvinna och Mizayakis tolkning skulle klistra fast sig i hjärnan på mig.

 

Men jag älskar anime och speciellt Studio Ghibli/Mizayaki så jag har inget emot att se Silmarillion i animeversion. Det har ju redan gjorts tecknat på SOR/TTT, ROTK samt Bilbo innan så varför inte Silmarillion? Det kommer bli mycket snyggare och bättre än de andra tecknade versionerna eftersom det är anime. Jag tycker att det var en mycket bra idé, Che!.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle helst se att de gör en riktig film av det (åtminstone ett par avsnitt) men i brist på det kan det nog bli bra med anime.

Däremot tror jag inte det skulle räcka med 4-5 filmer.

Jag skulle nog helst se att de inte gjorde nån film/serie/anime av Silmarillion överhuvudtaget. Möjligen några småberättelser som kanske Beren och Lúthien, men inte nåt med gudarna osv.

Jag håller helt med om att man inte bör göra hela silmarillion till film. Jag vill egentligen inte heller se gudarn och berättelsen om alverna sträcker sig över för stor tidsperiod. Däremot skulle jag gärna se att t ex berättelsen om Turin eller Beren och Luthien, eller om Tuor och Gondolins fall blev till film. Då tror jag att anime skulle fungera bra. Det är som sagt förhållandevis billigt och det borde inte vara för svårt att få någon att nappa på det förslaget.

Link to comment
Share on other sites

Fast en animeversion av Silmarillion skulle ju bli precis samma sak som filmatiseringen av LOTR - bara en version av boken som man antingen får gilla eller hata - eller både och.

Jag håller inte riktigt med. PJ gjorde som sagt sin egen version av böckerna, och det är jag liiiiite irriterad på, även om han gjorde ett lysande jobb.

Men man behöver inte göra en egen version. Man kan ju faktiskt följa böckerna bokstavligt också...

Sen att vissa figurer inte ser riktigt ut som man föreställt sig är ju en annan sak.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...