Jump to content

Filmer där barn dör


Rekommenderade inlägg

  • Filmstar

En annan film där barn dör i, förutom ovanstående, är Dogville.

 

Varning. Läs inte detta om ni vill se filmen, eftersom det står hela slutet där, vilket inte är kul att läsa innan man har sett filmen.

 

Hur de dör:

 

I slutet dödas alla i byn och en familj har ca 5 barn. Man får se noga på hur sonen skjuts ner av en gangster med en kulspruta.

 

EDIT: Man får även se hur ett litet spädarn dödas. Mannen håller i barnet och har kulsprutan vid hans kropp.

Ändrad av Greenleaf
Link to comment
Share on other sites

  • Svar 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Filmstar

Håller på och tittar på Guds stad och där får man se barn dödas. Det händer ganska ofta i filmen, men vid en speciell scen så är det nästan som en avrättning av en 8-årig pojke. En 6-årig (ungefär) blir skjuten i foten och storgråter, samt bara väntar på att bli avrättad, men han skjuts inte.

Link to comment
Share on other sites

Off The Ground: Nej, jag tänkte på ungen i början som han hittar på vägen. Det du nämner kommer jag faktiskt inte ihåg...Men om det är så som du säger måste jag kolla upp det. Har filmen hemma. Är det mot slutet eller ?

Nej, det kan hända att jag blandar ihop det här, men.....

 

SPOlLER

 

 

Ungen i början överlever. Jag tänkte på när man får se hur de skulle gripa (?) en terrorist. De frågar en pojke om hans pappa är hemma, jag tror pojken var son till terroristen, sedan blir det kaos, de börjar skjuta och en kvinna plus pojken blir skjutna. Sedan visar det sig att terroristen inte ens var hemma.

 

 

End of spoiler

 

Det här är så jag minns det... :)

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Off The Ground: Ok, det stämmer nog bra, det kommer jag också ihåg (dock kommer jag inte ihåg vem som blev skjuten i den scenen, men det kan vara så som du säger). Dock var det en dröm eller tillbakablick och inte något överraskande för filmen (det hade det dock varit om pojken i början hade dött eller en av deras söner senare i filmen). Hur som helst, det är nog rätt det du säger :)

 

Greenleaf: Ja, jag tänkte på Guds stad och man bör nog räkna med den, men det är väl i princip jämnåriga som dödar varandra och man är liksom beredd på det. Men visst är det rätt. Jag gillar dock när det inte är väntat...Och det är inte ofta...

Link to comment
Share on other sites

Off The Ground: Ok, det stämmer nog bra, det kommer jag också ihåg (dock kommer jag inte ihåg vem som blev skjuten i den scenen, men det kan vara så som du säger). Dock var det en dröm eller tillbakablick och inte något överraskande för filmen (det hade det dock varit om pojken i början hade dött eller en av deras söner senare i filmen). Hur som helst, det är nog rätt det du säger  :)

Det var från en tillbakablick. Jag tycker det räknas, eftersom tråden heter "Filmer där barn dör", och det är inte såå väntat. Det är lite en annan grej om ett barn blir dödat, än om det handlar om sjukdom. Jag håller med om att det är roligare när det är oväntat. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Hmm, dör det inte barn i Unbreakable eller Minority Report? jag har för mig det iaf...

 

/AL

Inte i Unbreakable iaf (dock dör barnens föräldrar). Minority Report var ett tag sen jag såg, men jag kommer inte ihåg att något barn dör (som man får se iaf). Jag vet att hans son har blivit bortrövad, men man får aldrig se detta.

Link to comment
Share on other sites

Hmm, dör det inte barn i Unbreakable eller Minority Report? jag har för mig det iaf...

 

/AL

Inte i Unbreakable iaf (dock dör barnens föräldrar). Minority Report var ett tag sen jag såg, men jag kommer inte ihåg att något barn dör (som man får se iaf). Jag vet att hans son har blivit bortrövad, men man får aldrig se detta.

Jaja, visste att det vr något sånt iaf! ^_^

 

/AL

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Hmm, dör det inte barn i Unbreakable eller Minority Report? jag har för mig det iaf...

 

/AL

Inte i Unbreakable iaf (dock dör barnens föräldrar). Minority Report var ett tag sen jag såg, men jag kommer inte ihåg att något barn dör (som man får se iaf). Jag vet att hans son har blivit bortrövad, men man får aldrig se detta.

Jaja, visste att det vr något sånt iaf! ^_^

 

/AL

Det är bra att du försöker, nära var det också :smartass:

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...