Jump to content

Sagan om de två Tornen


  

36 members have voted

  1. 1. Sagan om de två Tornen

    • 5
      19
    • 4
      7
    • 3
      6
    • 2
      0
    • 1
      1


Rekommenderade inlägg

Av mig får filmen en 4:a

 

PJ har gjort det bra, men som Kalimac säger...

Det slutar vara Tolkien I Rohan och blir nån smörig braveheart i Midgård... Håller med till 100... :(

 

Effekterna är bra och Gollum är helt enkelt grymt gjord....

Tycker inte riktigt om att Sam framstår som en svartsjuk figur.. Någon måtta får det allt vara.... :)

 

Är det bara jag som tycker att slaget vid Helms klyfta är väldigt långt?? Dom har ju även utelämnat Honmonstrets lilla entre...

 

Jag bidde alltså lite besviken under filmens gång... Har nu sett den 4 gånger och besvikelsen har stillat sig, men som sagt det är ju PJs tolkning av Tolkien, alla har ju sin egen....

 

Böckerna ligger mig varmast om hjärtat... :D

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Är det bara jag som tycker att slaget vid Helms klyfta är väldigt långt?? Dom har ju även utelämnat Honmonstrets lilla entre...

 

Välkommen till forumet, Váne.

Jag tycker varken att Helms klyfta är för lång eller för kort. Man får ju inte se Helms klyfta som en ända lång strid, utan man hoppar till Merry, Pippin och Sam, Frodo. Därför känns det bra att titta på, men ibland kan det vara lite störande.

 

Honmonstret spelar ingen roll för mig, eftersom den kommer i sista delen istället. Frågan är bara hur PJ ska hinna med allt i RotK. Det får vi se om ett år :)

Link to comment
Share on other sites

Du har rätt, har inte riktigt sett det ur den synvinkeln... tack för det...

Men jag gillar verkligen kapitlet med Honmonstret och när jag hade sett Gollum och Lavskägge så var dt Honmonstret jag väntade på, fast det kommer väl i ROTK, men ett år är ganska lång tid... :(

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Håller med om att TTT EE är mycket bättre än bioversionen. Men jag förstår inte varför alla klagar på Rohan? det var ungefär precis som jag hade tänkt mig, Meduseld m.m Jag kan hålla med om att det är lite snyft-snyft över det hela när man visar barnen som rider iväg, men lite känslor måste det ju vara för att locka och underhålla övrig publik, filmen är inte endast till för inpyrda lotr-fan som en del av oss på detta forum ;)

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...