Jump to content

ROTK - Konungens återkomst - Senaste nytt


Rekommenderade inlägg

  • Svar 502
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

*spoiler varning*

 

En artikel om filmen från Empire Magazine! :) Va man längtar till den 17 dec när man läser storyn.....

:)

 

For want of less suggestive description, the three Lotr films have been building to a climax. The Return Of The King, the grand finale to Peter Jackson's monumental project, is where the shake-down finally occurs, where good and evil finally face off and the quest comes (sorry) to its conclusion. In movie terms this means part 3 will be massive: there are three separate battles (compared to Towers'one), Frodo and Sam reach the shattered earth of Mordor, and there is a final, devious twist in the tale. Put it this way, the mission both fails and succeeds.

 

"In film 3 the scale gets even bigger,"boasts executive producer Mark Ordesky."You get to see Minas Tirith, you get to go to Gondor, you see the mountain of fire. It gets progressivelly bigger."

 

Slowly all the separate narrative strands will knit back together again. Aragorn , with Gimli and Legolas, comences on the trail that leads him on his destiny-the throne of Gondor. As Mordor launches its attack on the forces of good, he will travell the Paths of the Dead to unite an army of, ostensible, living dead.

Gandalf and Pippin head on to Minas Tirith, capital of Gondor, where they find Boromir's father, Denethor (John Noble), has slipped into insanity. The city is plunged into crisis when their enemy lays siege outside the gates, equipped with catapults projecting the heads of fallen warriors over the walls. Merry joins the soldiers of Rohan in an almighty charge to come to Gondor's rescue, lead by Theoden and Eowyn, disguised as a male warrior. And all three parties will unite to fight a vast battle on the plains outside Minas Tirith.

 

"The battle scenes are going to be stunning," says Dan Hennah, the art director. " There's 250 real horses galloping with spears. I tell you, the energy of that is a pretty amazing sight. And you wait until you see Minas Tirith-you'll see the seven walls and the shining, white tower. Staggering stuff." For Frodo and Sam of course, things get gradually worse and worse. Betrayed by the conniving Gollum, they are attacked by an ancient , female CGI spider known as Shelob who guards a secret passage into Mordor.

 

Ultimately, it falls upon the broad shoulders of Sam to save them from disaster.

 

Jackson has already admitted that the books end-piece, the Scouring Of The Shire, has gone. This sequence, involving Saruman's corruption of the Hobbits' homeland was felt extraneous to central plot and has already been paid lip service as Frodo gazes into Galadriel's mirror in part 1.

 

Overall, expect something bigger in scope than even the previous two films-tens of thousands of Orcs, accompanied by Nazgul on Fell Beasts (pterodactyl-like creatures) laying waste to Gondor. It will also be far more intense (Frodo is all but destroyed by the power of the Ring), with every character having to confront their own demons before the end.

 

In fact, as visual effects supervisor Jim Rygiel puts it, you ain't seen nothing yet. "Simply," he smiles, "we have moved on ten-fold with The Two Towers, and The Return Of The King moves on ten-fold again..." And the oscar surely has to go to...?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

*Spoiler varning*

 

Intressand artikel. Här bekräftas ju att avslutningen i Fylke inte är med. Här finns en del saker uppräknat som jag vill ha med. Aragorn på dödens väg, kastmaskinerna som kastar huvuden vid belägringen av Minas Tirith, Hoberna som går i tjänst hos varsin härskare och så Honmonstret så klart.

 

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Jag tror nog att det inte behövs att skriva spoiler-varning i den här tråden. Den luktar spoilers ca 2000 entsteg ifrån den här tråden ;)

 

Har finns det några bilder ifrån Pelennor, Sam och frodo i mordor och en bild av honmonstret (dock inte så bra eftersom det är mörkt av förklarliga skäl).

 

http://www.kojiroabe.com/rotk/

 

*EDIT* Peo, tänkte mer på att jag skulle göra tråden, men men :)

Link to comment
Share on other sites

Har finns det några bilder ifrån Pelennor, Sam och frodo i mordor och en bild av honmonstret (dock inte så bra eftersom det är mörkt av förklarliga skäl).

 

http://www.kojiroabe.com/rotk/

Utifrån de här bilderna, och artikeln ovan, verkar rotk kunna bli precis hur bra som helst. Att man längtar till december är väl årets underdrift... :P

Link to comment
Share on other sites

Har finns det några bilder ifrån Pelennor, Sam och frodo i mordor och en bild av honmonstret (dock inte så bra eftersom det är mörkt av förklarliga skäl).

 

http://www.kojiroabe.com/rotk/

Utifrån de här bilderna, och artikeln ovan, verkar rotk kunna bli precis hur bra som helst. Att man längtar till december är väl årets underdrift... :P

Men jag tror nog att författaren av den hemsidan har förväxlat Pellenor med striden utanför svarta porten på några ställen.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Vad tyckte ni förresten om Elrond och Galadriels lilla tankeöverföring? Ursprungligen var det väl tänkt att Haldir skulle resa till Elrond, det var därför han säger att han har ett meddelande från Elrond när han kommer till Helms Deep. Nu tog PJ bort det och fick ersätta den scenen med tankeöverföringsscenen för att få det att stämma. Har aldrig tänkt att Alver ska ha den förmågan.

 

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Link to comment
Share on other sites

Har aldrig tänkt att Alver ska ha den förmågan.

 

 

jag har fått för mig det på nåt vänster, men jag vet inte vart det kommer ifrån, om jag har drömt det eller om det verkligen finns.

jag har för mig att jag läst nåt avsnitt om att gandalf, elrond och galadriel, de tre alvringbärarna, sitter tillsammans och "pratar" fast de behöver egentligen inte prata, utan de utbyter tankar ändå.

 

är jag ute och cyklar?

Link to comment
Share on other sites

ahh där ser man. tack för den. jag är visst inte helt bakom i alla fall.

men det beror väl på ringarna som de har förmågan isf, tror inte jag hört talas om att tex legolas har läst nåns tankar. eller?

 

jag vet inte riktigt vad jag tyckte om det där i filmen. det var inget som störde mig mer än nåt annat iaf.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...