Jump to content

Bilbo som film?


Rekommenderade inlägg

  • 1 month later...
  • Svar 40
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Vi kan ju nog vara säkra på att Ian McKellen spelar Gandalf igen. Vem som skall spela Bilbo är dock en annan fråga... Personligen tror jag inte att Ian Holm kan spela honom. Ian blir bara äldre och om jag förstod det rätt så var det svårt att få honom att se ung ut i scenen när han hittade ringen i LOTR.

 

Annars finns inte så många andra karaktärer med som också är med i LOTR.

 

Några som jag kommer lite snabbt, har säkert glömt några:

Elrond

Gollum

 

Några som jag är osäkra på:

Glorfindel är osäker på honom är men å andra sidan så skymtar han bara förbi i filmen, ROTK

Sauron nämns bara i förbifarten och då med namnet Necromancer.

Gloin, Gimlis far han var väl med i Rivendell i LOTR om jag minns rätt?

 

Men jag tror att Peter J. kommer att försöka få in andra karaktärer också förmodligen Arwen i varje fall.

 

/Mason

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Gandlaf ska spelas av Ian Mckellen och Bilbo av Ian Holm annars kan det va så..

Men tror du int att Ian Holm är för gammal för att spela en ung Bilbo?

 

Off The Ground, har sett Patrik Dempsey i några roller där han riktigt imponerat på mig. Det ena var i en TV-serie med historier ur bibeln, den andra var en TV-film av En världsomsegling under haven. Han har lite slitet ryckte efter filmer som Can´t buy me love som han gjorde i sin ungdom, men han är helt klart kapabel.

Link to comment
Share on other sites

Gandlaf ska spelas av Ian Mckellen och Bilbo av Ian Holm annars kan det va så..

Men tror du int att Ian Holm är för gammal för att spela en ung Bilbo?

 

Off The Ground, har sett Patrik Dempsey i några roller där han riktigt imponerat på mig. Det ena var i en TV-serie med historier ur bibeln, den andra var en TV-film av En världsomsegling under haven. Han har lite slitet ryckte efter filmer som Can´t buy me love som han gjorde i sin ungdom, men han är helt klart kapabel.

Det är ju det som är problemet. Om han är för gammal är det kanske lika bra att han inte är med. Men jag håller med om att det är synd. :(

 

Kollade in Dempsey på IMDb, och även på andra bilder ser han helt klart bra ut. Om det är som du säger när det gäller skådespelartalang så skulle han sitta fint. :)

Link to comment
Share on other sites

Det håller jag faktiskt inte med om, jag iallafall, bryr mig inte om han ser för gammal ut än vad han ska va... <_>

 

 

 

[quoteGlorfindel är osäker på honom är men å andra sidan så skymtar han bara förbi i filmen, ROTK

 

menar du att han är med i boken? det kommer inte jag ihåg iallfall..

Ändrad av Hero
Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...