Jump to content

Omgång 14 - Letter from an Unknown Woman


Czechflash

Rekommenderade inlägg

Trevligt Yojimbo. Hoppas fler ansluter så vi verkligen får igång diskussionen här.

 

Hade också varit trevligt att få höra ett omdöme från wst på filmen.

 

Ska klämma in den mot senare delen av veckan. Jobbar så mycket kvällar nu och annat så hinner inte före det tyvärr.

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag sett om filmen och min recension finner ni här.

 

Kasta ihop den som hastigast och kommer eventuellt att göra lite ändringar och lägga till text senare eller under morgondagen.

 

För att dra igång en liten diskussion; Varför tror ni att Stefan inte kommer ihåg Lisa?

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

För det först var han en kvinnotjusare så han kanske inte kom ihåg namn och kunde placera dem eftersom han hade så många kvinnor i sitt liv. Sen var hon kanske inte så speciell för honom eftersom han uppenbarligen inte mindes henne trots flera chanser. Kanske var det så att inblicken vi fick se i deras tid tillsammans var något väldigt vanligt för honom med alla sina kvinnor, men för hennes del var det den stora kärleken. Och sist men inte minst hade han väl alkoholproblem och förmodligen hade minnet och liknande fått sig en törn.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Ja vänta inte in mig och Jojje - då får ni vänta ett halvår till... :rolleyes:

 

Nä men allvarligt, mitt engagemang för filmklubben har varit under all kritik nu de senaste omgångarna. Ska skärpa mig nu när den hektiska sommaren snart är över. Kommer att se Persona och EWS, Letter from an Unknown Woman hoppar jag dock över.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...