Jump to content
  • 0

HJÄLP! - veta filmens namn


Guest Clara

Fråga

detta kommer bli något osammanhängande och nästan svårt att förstå för jag förstår knappt själv när jag ska beskriva.. haha.

 

Finns 2 filmer jag vill veta vilka de är. Film 1:

 

handlar om en pojke som är ungefär 15 år, han kollar på någon film eller så är det en bok det är sen somnar han eller dras i allafall in i boken/filmen. Han hamnar i sällskap med en manlig pirat och en jättestor mörkhyad man samt en tjejpirat tror jag också om jag inte minns helt fel.. Det händer massa magiska saker och vid något tillfälle så springer pojken och kastar sig upp i ett träd varav ett "sandmonster" försöker äta upp dem. Uppe i trädet så kastar pojken ner antingen tuggummi eller pizza full med tuggummi(??) ner i munnen på monstret så dess käkar fastnar osv.

Minns inte mer från denna och jag vet att det inte är pojken med de 3 böckerna, det är inte never ending story heller. haha.. Om någon lyckades hjälpa mig med detta är jag denna personen evigt tacksam för jag har försökt komma på detta ända sedan jag var liten!!!

 

Film 2:

 

Jag misstänker att det är trollkarlen av Oz fast en nyare version men när jag söker på internet så är det inte den! Jag hittar den iaf inte. Minns att det är en flicka med sina röda skor, hon kommer fram till något bergsmonster och pratar med honom vid ett tillfälle. Hon hamnar i samma hus som en galen häxa typ som har massa olika huvuden med olika humör, huvudena är instängda i glaskuber i en korridor tror jag. Flickan lyckas fly från denna "häxa" och flyger iväg på en säng(?) ut genom fönstret typ.

 

 

HJÄLP?! hahah. Tacksam för svar!!

Link to comment
Share on other sites

3 svar på denna fråga

Rekommenderade inlägg

  • 0

Det är helt otroligt, du satte båda två :o ? jag har gått och undrar i flera år och du hjälper mig på 1 dag? HAHA! hade du varit här nu hade jag nog gift mig med dig! hahah nej skämt och sido, TACK du förstår nog inte hur mkt du hjälpt mig nu!! TACK :D TACK TACK TACK!!!!! kan inte fatta att du hade så rätt, duktig!

 

TACK!!!!!!!!! :up::up: :up: :up:

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara på denna fråga...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...