Confessions of a dangerous mind Första gången jag såg den var för en par år sedan och då tyckte jag den var ganska trist. Men jag var nog rätt trött då vill jag minnas. Tyckte dne var bättre nu. Och även om man undrar hur mycket sanning det ligger i själva historien egentligen så är den intressant och Sam Rockwell är mycket bra.
Betyg 3+ av 5
Runaway
En framtidsthriller från 84 med Tom Selleck och Gene Simmons som skurk. Han gjorde ju en par filmer på 80 talet. Okej ska erkänna att den håller inte riktigt samma klass nu som jag tyckte då. En del skådespeleri är ganska dåligt och manus håller väl inte helt ihop. Men man kunde kanske inte ana framtiden så väl då precis som vi nog har svårt att se vad som komma skall om 15-20 år. Men lite nostalgi är det och spindlarna och de värmesökande kulorna är fortfarande ganska coola.
Betyg 3- av 5
Fraternity vacation - Supertönten
Ännu en resa in i 80 talet. En ung Tim Robbins och en ung Amanda Bears bla. innehåller precis det en 80 talare ska. Nakna tjejer, killar som bara är ute efter en sak, en tönt, några coola kompisar, en extra snygg tjej åsså givetvis det där collaget där det handlas kläder med tillhörande modevisning och bedömning. Den som ser den idag tycker säkert inte om den men för mej blir det nostalgi... igen. Det här var en film som jag såg åtskilliga gånger när jag var ung.
Betyg 3 av 5
Zozo
Josef Fares visar verkligen att han kan göra annat än komedier. Första delen av filmen är mycket bra och mycket stark. Om kriget i Libanon och bombningarna i Beirut. Någon som man nästan glömt bort helt. Men på nått sätt lyckas den inte riktigt hålla mitt intresse vid liv lika mycket i den andra delen av filmen. Jag förstår vad han vill säga men för mej är det redan så uppenbart. Det är aldrig lätt att anpassa sig till något nytt och främmande. Men det är visuellt mycket snyggt. Ska bli spännande att se vad herr Fares kommer med i framtiden.
Betyg 4- av 5
Storm
Här känns det som manusförfattarna inspirerats av... allt. Matrix, Dataspel, Blade runner bla och sedan kört det i en mixer och fått fram detta. Men det är bra och studntals får jag t.o.m en känsla av Nattens väktare. En kamp mellan det goda och det onda. Det är diffust och allt är inte helt uppenbart. Det är drömmar och verklighet. Det är riktigt bra. Och nu menar jag inte bra för att vars svenskt det är riktigt bra för att vara film. Även om filmen kanske tappar lite fart i andra delen så är det fortfarande intressant och man vill se och veta mer. Och nog är väl Eric Sericsson i huvudrollen lite lik Tomas Hanzon. Kull också att Eva Röse får spela cool hjältina och spöa skiten ur killarna
Betyg 4 av 5
Czechflash, den 19 Aug 2006, 20:17, sa
Håller dock inte med om att detta skulle vara på samma nivå som Bad Boys, det är en helt annan typ av film. Detta är givetvis bättre än såna filmer, men visst blev man besviken. Trots det kommer jag nog köpa filmen på DVD någon gång. Kan även vara en DC-version som kan vara värd att se.
Nu har inte jag sett filmen. Men nog får man känslan tyvärr att Miami Vice egentligen bara använts som varunamn för att få göra en actionrulle. Om ni förstår avd jag menar. Man har redan en grundidé liksom.
Ungefär som Beck bara blivit ett varunamn. Då filmerna inte känns som de har så mycket med Sjöwall och Wahlöö längre.
Det är synd men det handlar för mycket om stålar i USA numera och jag är rädd för att vi kommer att få se åtskilligt mer av den här typen av filmer. nu är jag iofs inte lika frälst vid Miami vice sim ni andra gammgubbar men ändå

Logga in
Bli medlem
Hjälp
Starta ett nytt ämne
Svara

MultiCitat