Jag tycker att Dean är en riktigt grym skådis som jag ser upp till, han har inte bara haft en viktig del i historien av hans skådespel utan även som ikon.....han var grym. Jag tycker dock att Rebel without a couse är hans bästa, kan vara för att den är mest klassisk...
plus, han var inte bög.
Så sant som det är sagt. Han var så otroligt jävla duktig, en naturbegåvning som försvann för tidigt. Hade han levt några år till hade han nog blivit ännu mer uppmärksammad. För tyvärr så är han inte alls lika känd som han borde vara i dagens ungdom. (Jag är dagens ungdom, jag vet). Vi skulle göra en redovisning om kultförklarade kändisar. Och jag tog Mr Dean, och min kompis tog Marilyn Monroe. Men bibilioteket hade ingen bok Dean, och min kompis kommetar var; HA han är inte alls lika stor som du påstår. Och hon är lika gammal som mig, 17 år.
Det är vid sånna tillfällen som man skämms över sin generation. Däremot så är Öster om Eden hans bästa film. Tittade på den med min farmor eftersom hon är den ända som förstår min kärlek till denna överbegåvade m.änniska och jag kunde inte slita ögon från tv:n.
Han hade DET.