Peo Skriven 14 April, 2004 Author Report Share Skriven 14 April, 2004 Vinnarna meddelades sent igår kväll 13/4 via epost eller PM. Grattis! Kom ihåg att förhandsvisningen är nu på måndag den 19 april. Biljetterna och medlemskorten är på väg hem till vinnarna. Det kommer en ny tävling om cirka en vecka Och då är vinsten inte bara för stockholmare. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 14 April, 2004 Filmstar Report Share Skriven 14 April, 2004 hoppas lövet sitter med ett fett L i pannan senare... Jag kan glädja lestat genom att säga att jag inte sitter med ett stort L i pannan utan med ett stort V. Tack Peo. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 14 April, 2004 Report Share Skriven 14 April, 2004 hoppas lövet sitter med ett fett L i pannan senare... Jag kan glädja lestat genom att säga att jag inte sitter med ett stort L i pannan utan med ett stort V. Tack Peo. sa forumets arse-licker... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 14 April, 2004 Filmstar Report Share Skriven 14 April, 2004 Tack Peo. sa forumets arse-licker... Sa forumets avundsjukaste kille Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 14 April, 2004 Report Share Skriven 14 April, 2004 sa forumets arse-licker... Sa forumets avundsjukaste kille jag gillar dig oxo min käre vän... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 14 April, 2004 Report Share Skriven 14 April, 2004 Det kommer en ny tävling om cirka en veckaOch då är vinsten inte bara för stockholmare. Vadå? Var det bara för Stockhomare? Grattis Greenleaf! Eh... Man skulle inte kunna få höra den vinnande motiveringen? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 14 April, 2004 Author Report Share Skriven 14 April, 2004 Nja, tävlingen var inte bara för Stockholmare, men eftersom visningarna är i Stockholm så var det en klar övervikt av Stockholmare som deltog. Däremot va det två utanför och en i Stockholms kommun som vann. Utslagsfrågan var kanske inte helt lyckad av mig så motiveringarna var blandade och därför gjorde jag först en bortgallring av felaktiga svar och sedan en lottning bland de tio bästa motiveringarna. Rösterna föll på i princip alla hennes filmer. Flest verkade dock gilla Ricci i Addams Family och Sleepy Hollow. Deltagandet i denna tävling var något större än höstens tävling. Som sagt, det kommer en ny tävling om cirka en vecka och den kommer enbart vara öppen för medlemmar på forumet. Nu var tävlingen öppen för alla, men det va 3 forumister som vann ändå. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 14 April, 2004 Filmstar Report Share Skriven 14 April, 2004 Grattis Greenleaf! Eh... Man skulle inte kunna få höra den vinnande motiveringen? Tack! Jag skrev att Christian Riccis prestation i Sleepy Hollow var den bästa. Vet inte riktigt varför eftersom jag inte gillar Ricci särskilt mycket, så jag tog Sleepy Hollow mest för att det är den bästa filmen som hon har medverkat i hittills. har ju inte sett Monster än Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 14 April, 2004 Report Share Skriven 14 April, 2004 Nja, tävlingen var inte bara för Stockholmare, men eftersom visningarna är i Stockholm så var det en klar övervikt av Stockholmare som deltog. Däremot va det två utanför och en i Stockholms kommun som vann. Utslagsfrågan var kanske inte helt lyckad av mig så motiveringarna var blandade och därför gjorde jag först en bortgallring av felaktiga svar och sedan en lottning bland de tio bästa motiveringarna. Rösterna föll på i princip alla hennes filmer. Flest verkade dock gilla Ricci i Addams Family och Sleepy Hollow. Deltagandet i denna tävling var något större än höstens tävling. Som sagt, det kommer en ny tävling om cirka en vecka och den kommer enbart vara öppen för medlemmar på forumet. Nu var tävlingen öppen för alla, men det va 3 forumister som vann ändå. Okej. För det är faktiskt bara 45 minuter till Stockholm, fast jag var ju inte med i tävlingen. Ser fram emot nästa tävling ändå. Hoppas det blir nåt bra. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Skriven 19 April, 2004 Report Share Skriven 19 April, 2004 Jag såg Monster nu ikväll - tack Peo!!! - och den är mycket sevärd. En verkligt gripande historia och - förstås - suveränt skådespeleri av både Oscarsbelönta Theron och Ricci. Om det är årets bästa film som reklamen vill ha det till återstår att se men det är iallafall den bästa jag sett hittills i år (på bio). Det inledande föredraget av en kvinna från Amnesty - om dödsstraffet - var också klart givande. Kärnfullt, informativt och övertygande. *** LITE SPOILERS *** Tonvikten ligger egentligen inte så mycket på (serie)mördandet utan mer på skildringen av ett förhållande mellan två kvinnor som redan från börjar bär på sin undergång. Detta är filmens verkliga styrka och det är svårt att tänka sig två som skulle kunna göra huvudrollerna bättre... Regissören har undvikit att hamna i fällan att enbart skildra våldet och eländet vilket skulle kunna vara en risk med en sådan här film som bygger på en verklig händelse. 4/5. Minst. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mitchie Skriven 19 April, 2004 Report Share Skriven 19 April, 2004 Jonas Jag kan tillägga att även jag var på förhandsvisningen och jag håller med om att Monster var mycket bra. Relationen mellan Theron och Ricci skildras på ett gripande sätt, mycket tack vare bägges lysande insatser. Filmens största styrka tycker jag däremot är filmens kompromisslöshet. Den ger en viss förståelse för Aileen och får en att känna empati, trots att filmen undviker att försköna eller manipulera tittaren, trots de mord hon begår. 4-/5 av mig, iaf en film som man tänker på efteråt. Av någon konstig anledning kunde jag inte låta bli att tänka på den gripande Boy's don't cry under visningen, som också handlar om relationen mellan två tjejer som är "outsiders". Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 19 April, 2004 Report Share Skriven 19 April, 2004 Jag såg Monster nu ikväll - tack Peo!!! Jag vill också passa på att tacka Peo för en mycket sevärd film. Som jag kanske skriver om när den sjunkigt in lite som jag behöver när jag sett en film. Jonas: var du en av de smarta som gled in tidigt eller ett av puckona som ramla in för sent? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Skriven 19 April, 2004 Report Share Skriven 19 April, 2004 (ändrad) Jonas: var du en av de smarta som gled in tidigt eller ett av puckona som ramla in för sent? Men vad tror du!? Jag var självfallet där i tid... i tid till föredraget tillochmed. Liiite störande med 20-30 pers som dräller in precis när filmen ska börja och hojtande sätter sig längst fram, jag håller med. Inte min stil, precis. mitchie: jag fick också associationer till Boys dont cry, vet inte heller varför. Det lysande spelet kanske? Håller med om att Lee/Aileens beteende skildras bra och trovärdigt. Man gillar henne faktiskt. Ändrad 19 April, 2004 av Jonas Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Skriven 19 April, 2004 Report Share Skriven 19 April, 2004 Jonas: var du en av de smarta som gled in tidigt eller ett av puckona som ramla in för sent? Men vad tror du!? Jag var självfallet där i tid... i tid till föredraget tillochmed. Liiite störande med 20-30 pers som dräller in precis när filmen ska börja och hojtande sätter sig längst fram, jag håller med. Inte min stil, precis. va det du som gned ditt ben mot mitt på raden ganska högt upp? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonas Skriven 19 April, 2004 Report Share Skriven 19 April, 2004 Jonas: var du en av de smarta som gled in tidigt eller ett av puckona som ramla in för sent? Men vad tror du!? Jag var självfallet där i tid... i tid till föredraget tillochmed. Liiite störande med 20-30 pers som dräller in precis när filmen ska börja och hojtande sätter sig längst fram, jag håller med. Inte min stil, precis. va det du som gned ditt ben mot mitt på raden ganska högt upp? In your dreams, baby! Jag satt på typ fjärde bänk. Sitter alltid långt fram om jag kan, särskilt på Skandia. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.