Jump to content

Vinn biljetter till förhandsvisning av MONSTER


Peo

Rekommenderade inlägg

Vinnarna meddelades sent igår kväll 13/4 via epost eller PM. Grattis! Kom ihåg att förhandsvisningen är nu på måndag den 19 april. Biljetterna och medlemskorten är på väg hem till vinnarna.

 

Det kommer en ny tävling om cirka en vecka

Och då är vinsten inte bara för stockholmare.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 30
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nja, tävlingen var inte bara för Stockholmare, men eftersom visningarna är i Stockholm så var det en klar övervikt av Stockholmare som deltog. Däremot va det två utanför och en i Stockholms kommun som vann.

 

Utslagsfrågan var kanske inte helt lyckad av mig så motiveringarna var blandade och därför gjorde jag först en bortgallring av felaktiga svar och sedan en lottning bland de tio bästa motiveringarna. Rösterna föll på i princip alla hennes filmer. Flest verkade dock gilla Ricci i Addams Family och Sleepy Hollow. Deltagandet i denna tävling var något större än höstens tävling.

 

Som sagt, det kommer en ny tävling om cirka en vecka och den kommer enbart vara öppen för medlemmar på forumet. Nu var tävlingen öppen för alla, men det va 3 forumister som vann ändå. :)

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Grattis Greenleaf!

 

Eh... Man skulle inte kunna få höra den vinnande motiveringen?  :rolleyes:

Tack! :)

 

Jag skrev att Christian Riccis prestation i Sleepy Hollow var den bästa. Vet inte riktigt varför eftersom jag inte gillar Ricci särskilt mycket, så jag tog Sleepy Hollow mest för att det är den bästa filmen som hon har medverkat i hittills. har ju inte sett Monster än :P

Link to comment
Share on other sites

Nja, tävlingen var inte bara för Stockholmare, men eftersom visningarna är i Stockholm så var det en klar övervikt av Stockholmare som deltog. Däremot va det två utanför och en i Stockholms kommun som vann.

 

Utslagsfrågan var kanske inte helt lyckad av mig så motiveringarna var blandade och därför gjorde jag först en bortgallring av felaktiga svar och sedan en lottning bland de tio bästa motiveringarna. Rösterna föll på i princip alla hennes filmer. Flest verkade dock gilla Ricci i Addams Family och Sleepy Hollow. Deltagandet i denna tävling var något större än höstens tävling.

 

Som sagt, det kommer en ny tävling om cirka en vecka och den kommer enbart vara öppen för medlemmar på forumet. Nu var tävlingen öppen för alla, men det va 3 forumister som vann ändå. :)

Okej. För det är faktiskt bara 45 minuter till Stockholm, fast jag var ju inte med i tävlingen. :rolleyes:

 

Ser fram emot nästa tävling ändå. Hoppas det blir nåt bra. :)

Link to comment
Share on other sites

Jag såg Monster nu ikväll - tack Peo!!! - och den är mycket sevärd. En verkligt gripande historia och - förstås - suveränt skådespeleri av både Oscarsbelönta Theron och Ricci. Om det är årets bästa film som reklamen vill ha det till återstår att se men det är iallafall den bästa jag sett hittills i år (på bio).

 

Det inledande föredraget av en kvinna från Amnesty - om dödsstraffet - var också klart givande. Kärnfullt, informativt och övertygande.

 

*** LITE SPOILERS ***

Tonvikten ligger egentligen inte så mycket på (serie)mördandet utan mer på skildringen av ett förhållande mellan två kvinnor som redan från börjar bär på sin undergång. Detta är filmens verkliga styrka och det är svårt att tänka sig två som skulle kunna göra huvudrollerna bättre... Regissören har undvikit att hamna i fällan att enbart skildra våldet och eländet vilket skulle kunna vara en risk med en sådan här film som bygger på en verklig händelse.

 

4/5. Minst.

Link to comment
Share on other sites

Jonas

 

Jag kan tillägga att även jag var på förhandsvisningen och jag håller med om att Monster var mycket bra. Relationen mellan Theron och Ricci skildras på ett gripande sätt, mycket tack vare bägges lysande insatser. Filmens största styrka tycker jag däremot är filmens kompromisslöshet. Den ger en viss förståelse för Aileen och får en att känna empati, trots att filmen undviker att försköna eller manipulera tittaren, trots de mord hon begår. 4-/5 av mig, iaf en film som man tänker på efteråt. Av någon konstig anledning kunde jag inte låta bli att tänka på den gripande Boy's don't cry under visningen, som också handlar om relationen mellan två tjejer som är "outsiders".

Link to comment
Share on other sites

Jag såg Monster nu ikväll - tack Peo!!!

Jag vill också passa på att tacka Peo för en mycket sevärd film. :)

 

Som jag kanske skriver om när den sjunkigt in lite som jag behöver när jag sett en film.

 

Jonas: var du en av de smarta som gled in tidigt eller ett av puckona som ramla in för sent? B)

Link to comment
Share on other sites

Jonas: var du en av de smarta som gled in tidigt eller ett av puckona som ramla in för sent?  B)

Men vad tror du!? :P

 

Jag var självfallet där i tid... i tid till föredraget tillochmed. Liiite störande med 20-30 pers som dräller in precis när filmen ska börja och hojtande sätter sig längst fram, jag håller med. Inte min stil, precis.

 

mitchie: jag fick också associationer till Boys dont cry, vet inte heller varför. Det lysande spelet kanske? Håller med om att Lee/Aileens beteende skildras bra och trovärdigt. Man gillar henne faktiskt.

Ändrad av Jonas
Link to comment
Share on other sites

Jonas: var du en av de smarta som gled in tidigt eller ett av puckona som ramla in för sent?  B)

Men vad tror du!? :P

 

Jag var självfallet där i tid... i tid till föredraget tillochmed. Liiite störande med 20-30 pers som dräller in precis när filmen ska börja och hojtande sätter sig längst fram, jag håller med. Inte min stil, precis.

va det du som gned ditt ben mot mitt på raden ganska högt upp? :D

Link to comment
Share on other sites

Jonas: var du en av de smarta som gled in tidigt eller ett av puckona som ramla in för sent?  B)

Men vad tror du!? :P

 

Jag var självfallet där i tid... i tid till föredraget tillochmed. Liiite störande med 20-30 pers som dräller in precis när filmen ska börja och hojtande sätter sig längst fram, jag håller med. Inte min stil, precis.

va det du som gned ditt ben mot mitt på raden ganska högt upp? :D

In your dreams, baby! Jag satt på typ fjärde bänk. Sitter alltid långt fram om jag kan, särskilt på Skandia. B)

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...