Filmstar Jojje Skriven 20 April, 2004 Filmstar Report Share Skriven 20 April, 2004 Jag var självfallet där i tid... i tid till föredraget tillochmed. Vaddå "till och med"? Föredraget var en del av det hela och det började kl 18. Självklart ska man komma innan det börjar. Att glida in precis innan filmen börjar är dålig stil mot de som lyssnar och mot föreläsaren. Men, ok, Jonas, jag vet att inte är din stil och du var ju i tid! Förresten, Amnesty uppskattar att ca 15000 kineser avrättas varje år i Kina... Läskigt. Visste jag inte. Av någon konstig anledning kunde jag inte låta bli att tänka på den gripande Boy's don't cry under visningen, som också handlar om relationen mellan två tjejer som är "outsiders". jag fick också associationer till Boys dont cry, vet inte heller varför. Det lysande spelet kanske? Håller med om att Lee/Aileens beteende skildras bra och trovärdigt. Man gillar henne faktiskt. Jag tänkte också på Boys Don't Cry, men tycker inte det är konstigt alls. Det är ju två filmer som utspelas i likartade miljöer (white trash) och det handlar om tragiska livsöden. Återkommer med längre recension av Monster. Lestat: Det där med bengnidningen måste du ha drömt. Såg nog att du nickade till några gånger. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.