Jump to content

Blev så förbannat sugen....

roadwarrior

Rekommenderade inlägg

Fick in en massa pengar nu efter mina jobbveckor och efter at min kompis köpt Riget 1-2 på dvd så blev jag också sugen på att köpa en box, typ med flera filmer eller en tv-serie eller något likande. Hade tänkt på ett pris på runt 600 eller mindre. Har letat som en galning på webhallen och discshop men hittar inget roligt.

det har ju kommit ut en massa olika boxar på webhallen, men skräck, sci fi och lite hong kong action men jag vet ju intre vad som är prisvärt och inte. Någon som har något tips på en kul box?

• Filmstar

Alien

Gudfadern

50 horror movie-pack för endast 300 kr! (om du har regionsfri spelare)

Kurosawabox med 3 filmer. Finns flera att välja mellan

Indiana Jones Du gillar väl sånt blaj ;)

Är inte en "boxmänniska" själv, så jag kan inte komma på något annat. Men du kan ju alltid spara din pengar till SW-boxen som kommer ut senare i år.

Ja, Alien är ju lite dyrt och jag har sett alla. Gudfadern har jag´

Horror har tydligen inte släppts men den verkar frän. Kurosawa kan jag också få tag i ganska lätt annars. Indiana Jones är underbart men jag har redan en kompis som har den

Star wars kommer jag köpa ändå och Kill bill antagligen. Jag älskar för övrigt boxar ochj lägger stor vikt vid utsida!

Sitter på dvdsverige.com nu, de har riktigt billiga saker faktiskt!

Gissar att du har alla Buffy-boxar då?  :lol:

Annars finns ju alltid LOTR-boxarna om man inte redan har dem.  :up:

Nja jag har ju nyss sett alla Buffyavsnitten, och har femte säsongen på dvd, så det blir nog inte relevant at t köpa inom den närmarste tiden.

Lotr är jag inte så intresserad av.

Skulle vilja ha något lite okänt och lite annorlunda

Jag får väl propagera än en gång för Herzog/Kinski boxen.

Regisörren Werner Herzogs samarbete med den galna skådisen Klaus Kinski. Det är 6 filmer för 525:-. Det är mkt billigt för dessa filmer, som alla är av högsta kvalitet, på min topp 5 lista av de filmer jag har så kommer alla filmerna från denna box (nästan i alla fall).

Den finns både på webhallen och discshop. Här kan du hitta den på discshop.

PS: Är det bara jag som inte kan läsa texten på sidan Jojje länkade till?

• Filmstar

Tarkovskij-boxen är en koreansk utgåva (region 3). Hittade inga andra sidor än just koreanska där man kunde köpa den. Det kanske finns nånstans dock. Nån som kör mycket import. Lite läsbar info finns här. Filmerna som ingår är:

Spegeln (1975)

Ivans barndom (1962)

Den yttersta domen - livsdramat Andrej Rubljov (1969)

Solaris (1972)

Stalker (1979)

Inte Offret tyvärr...

Tarkovskij-boxen är en koreansk utgåva (region 3). Hittade inga andra sidor än just koreanska där man kunde köpa den. Det kanske finns nånstans dock. Nån som kör mycket import. Lite läsbar info finns här. Filmerna som ingår är:

Spegeln (1975)

Ivans barndom (1962)

Den yttersta domen - livsdramat Andrej Rubljov (1969)

Solaris (1972)

Stalker (1979)

Inte Offret tyvärr...

Oj vilken frän box...hmmm jag har ju sett Stalker och den var ju frän om än väldigt vääääldigt långsam. Fattade inte så mycket.

Livsdramat får jag jämt rekommenderat på filmtipset, jag och min kompis brukar fnittra åt det.

Är det värt det då?

Förresten vad gjorde Herzog/Kinski för filmer egentligen?

Jag har kollat runt lite på Herzog och filmerna verkar ju indeed..annorlunda. Har inget grepp om vad det är men det får bra betyg iallafall. Det verkar fränt. Kan du inte berätta mer Vincent?

Ändrad av roadwarrior

annars så finns det en hel massa 50-pack filmer, några 10 några 8-packare tror jag också. På webhallen det vill säga.

Finns även 2pack med gamla b-hongkong filmer.

Om jag skulle gå på 50pack, skulle jag nog gå på Sci-Fi.

Men å andra sidan så är ingen av de där direkt boxar.

Tenchi Muyo 4 disc box.

Alien Quadrilogy 9 Disc

:D

Best of Monty Pythons Flying Circus

Classic Monster Collection Box 8 disc

annars så finns det en hel massa 50-pack filmer, några 10 några 8-packare tror jag också. På webhallen det vill säga.

Finns även 2pack med gamla b-hongkong filmer.

Om jag skulle gå på 50pack, skulle jag nog gå på Sci-Fi.

Men å andra sidan så är ingen av de där direkt boxar.

Tenchi Muyo 4 disc box.

Alien Quadrilogy 9 Disc

:D

Best of Monty Pythons Flying Circus

Classic Monster Collection Box 8 disc

Måste säga att monsterboxen var frän.....ska kolla närmare på den Tofu, tack för tipset

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Skapa nytt...