Jump to content

Blev så förbannat sugen....

roadwarrior

Rekommenderade inlägg

Hej Roadwarrior!

Känner inte din filmsmak än som ny medlem här på forumet,men här é lite kul boxar (om du inte redan varit ute å shoppat):

David Lynch-box 319:- (Webhallen) 3 filmer

Rosa Pantern-Collection Box 349:- (Discshop) 5 filmer

Roman Polanski 549:- (Discshop) 3 tidiga filmer

David Lynch-Twin Peaks säsong 1 499:- (Discshop)

Lars von Trier 349:- (Webhallen) 3 filmer

Paket erbjudande - "A better Tomorrow" 1,2 & 3. De första två i regi John Woo

trean i regi Tsui Hark 399:- (subdvd)

Asiatisk ny skräckvåg - 3 filmer 499:- (subdvd)

1). A tale of two sisters 2). Ju-On 3).Whispering Corridors

Pedro Almodovar (dyr,jag vet,men underbar) 649:- (Webhallen) 4 filmer

Hoppas nåt kan vara kul ! :D

Hej Roadwarrior!

Känner inte din filmsmak än som ny medlem här på forumet,men här é lite kul boxar (om du inte redan varit ute å shoppat):

David Lynch-box 319:- (Webhallen) 3 filmer

Rosa Pantern-Collection Box 349:- (Discshop) 5 filmer

Roman Polanski 549:- (Discshop) 3 tidiga filmer

David Lynch-Twin Peaks säsong 1 499:- (Discshop)

Lars von Trier 349:- (Webhallen) 3 filmer

Paket erbjudande - "A better Tomorrow" 1,2 & 3. De första två i regi John Woo

trean i regi Tsui Hark 399:- (subdvd)

Asiatisk ny skräckvåg - 3 filmer 499:- (subdvd)

1). A tale of two sisters  2). Ju-On  3).Whispering Corridors

Pedro Almodovar (dyr,jag vet,men underbar) 649:- (Webhallen) 4 filmer

Hoppas nåt kan vara kul ! :D

Trevligt La Diva jag hoppas du stannar :up:. Jag tycker om bra filmer, det är min filmsmak :D

Något som jag faktiskt egentligen skulle beställa är Twin peaks säsong 2. Har redan ettan, men jag har inte sett tvåan!! Särskilt jobbigt då det slutade med en cliffhanger. Tror inte Box 2 kommit än men det kanske jag ska vänta på istället.

Tack för tipsen :up:

Såg att Evil Dead triologin var uppe som tips, den rekommenderar jag med.

Herzog är en tysk regissör som har gjort en himla massa film. I den boxen jag nämnde finns hans 5 filmer med skådespelaren Klaus Kinski plus en dokumentärfilm som Herzog gjort om Kinski.

I alla filmer spelar Kinski nästan lika galen som han är i verkligheten. Alla filmer är tyska, vackra och rätt omtumlande. De är rätt "långsamma", jag menar absolut inte tråkiga. Helt enkelt lugna. Det är kanske vad man kan kalla konstfilmer. Jag vet inte riktigt vad detta begrepp innebär, men jag har hört folk använda det till filmer som är i den här stilen.

Roadwarrior

Kanske fel tråd men iaf, såg att du gillade Requiem for a dream, se då också Aronofskys Pi Kolla här: http://www.imdb.com/title/tt0138704/

Finns på Discshop 149:-

Tror att du kanske skulle gilla De blodröda floderna med sköna Jean Reno och Vincent Cassel. http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_produk...lang=&id=38640& (119:- Discshop)

Medan vi faller (La Haine) stenhård rå och tänkvärd film

Kolla här http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_produk...id=31169&ver=1& (Finns ibland billigare tror jag mig minnas)

Har du sett nån av dessa?

Vincent Ja Evil dead boxen är frän, men jag såg nyligen filmerna så det känns lite meningslöst (älskar verkligen trean hahaha)

Den där herzog verkar frän men jag vet inte om jag vågar köpa boxen när kjag inte sett någon av hans filmer bah....det är ju en del pengar även om det verkar bra

La diva Har sett både Pi (bra film) och De blodröda floderna (hyfsad film) men däremot har jag inte sett den mäkta intressanta Medan vi faller som jag hört om men aldrig uppfattat vad det är. Läst på discshop och på filmtipset och den verkar onekligen frän. tack för tipset. Måste skriva upp snart vilka jag kan köpa. När lönen kommer får det bli lite inköp

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Skapa nytt...