Groom Skriven 30 April, 2004 Report Share Skriven 30 April, 2004 Kan ni förklara för mig vad som händer i denna film? Jag blev verkligen snurrig efter att ha sett den. Den var värre än Mullholland Drive och Donnie Darko... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mitchie Skriven 30 April, 2004 Report Share Skriven 30 April, 2004 (ändrad) Liksom Mullholland Drive så kan Lost Highway tolkas på flera olika sätt. Som Jojje skrev i Lynch-tråden så försöker Lynch ofta gestalta drömmar, önskedrömmar, förträngda tankar eller känslor. Filmen har en hel del likheter med Mulholland Drive: bägge handlar om svartsjuka, svek, hämnd och misslyckade relationer. Fred Madisons äktenskap med Renee kan inte precis sägas vara det "perfekta" äktenskapet, vilket vi tittare får se flera indikationer på under första halvtimmen. En mycket intressant och omfattande analys av filmen kan man hitta här:My Webpage (analysen allra längst upp av Zambelli) Ändrad 30 April, 2004 av mitchie Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groom Skriven 30 April, 2004 Author Report Share Skriven 30 April, 2004 Tack Mitchie, den hjälpte väldigt mycket =) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
mitchie Skriven 30 April, 2004 Report Share Skriven 30 April, 2004 Varsågod och välkommen till forumet. Jag kollade in dina betygsättning på filmtipset.nu och såg att du hade med många utav mina favoritfilmer som 5:or, t.ex. Fight Club, Mulholland Drive, Ed Wood, Magnolia, Gudfadern, Truman Show... En film som du definitivt bör ta och kolla in om du gillar David Lynch är Eraserhead, om du inte redan har sett den. En film man antingen hatar eller älskar(som jag!) men som man definitivt har en åsikt om efteråt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 1 Maj, 2004 Filmstar Report Share Skriven 1 Maj, 2004 Titta nio trådar neråt... http://www.bio.nu/forum/index.php?showtopic=953 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.