Jump to content

"Hej jag är ny-tråden"

Jontelito

Rekommenderade inlägg

• Svar 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...

Tjena!

Är en 18-åring från Göteborg som varit intresserad av film under ett antal år nu. Har kollat in på forumet här lite då och då tidigare men inte förrän nu har det blivit av att jag blivit medlem. Har hållt till på lite andra forum men detta verkar riktigt trevligt.

Min filmsmak är bred och jag ser på film ur de flesta genrerna, dock är jag inget riktigt fan av skräckfilmer - iaf inte nya. Jag ser kanske allra helst på action/thriller eller en skön komedi. Till favritfilmerna hör LotR, Terminator 1 och 2, Heat och NCfoM.

Regissörsmässigt är favoriterna David Lynch och James Cameron framförallt, har dock en del Lynch-filmer kvar på listan att se. Kan även berätta att jag har lite svårt för Kubrick, har inte riktigt uppskattat de filmer jag sett av honom - desamma gäller Ridley Scott. Skådespelarmässigt är det väl egentligen bara Leonardo DiCaprio som är en favorit.

Jag har varit medveten om Filmsnacks existens en tid nu men jag reggade mig efter lite övertalning från Nit89ram. Jag känner också igen Tjalan från # och så nu är även jag här. Film älskar jag och några favoritregissörer har jag som t.ex Lynch, Kubrick, Kurosawa, Allen, Lang och Hitchcock, för att nämna ett fåtal. Favoritfilmen är för övrigt Mulholland Drive.

Jag har även en nystartad filmblogg som är värd att besöka:

http://inthecinema.blogspot.com/

• Moderator

Jättekul med nya ansikten! Välkomna till filmsnack, Cooper och Disintegrator!

Cooper, kul med någon som gillar både LotR och David Lynch. Håller helt med om att James Cameron är en riktigt bra regissör, men att du inte uppskattat Ridley Scott måste jag höja på ögonbrynen åt. Motivera gärna lite vilka filmer du sett och vad det var som inte riktigt gick hem hos dig.

Disintegrator, med Lynch, Kubrick, Kurosawa, Allen, Lang och Hitchcock som favoriter har du mycket gemensamt med de allra flesta här på forumet. Själv är jag väldigt oerfaren vad gäller alla utom Kubrick. Lynch har jag bestämt mig för att jag inte gillar, men jag har också i svaga ögonblick lovat folk här på forumet att jag ska se några av hans filmer. Har köpt på mig några, men när tillfälle kommer till det återstår att se. :)

Hoppas ni kommer trivas här hur som helt!

Ännu en filmtittarsoldat anmäler sig för diskussionstjänstgöring! :smartass:

Vem är jag, då?

En 22-årig grabb – har sett på film så länge jag kan minnas. Som sagt alltid varit intresserad, och på senare år har det blivit mer (läs: mindre tid för annat).

Åt filmhållet ser jag det mesta, vare sig en lågbudget som nästa storfilm. Snöar inte in mig på viss genre. Utan är, och försöker alltid vara öppen för det mesta. Kanske är lite väl trångsynt när det kommer till re-makes och övrig skit.

Pallar inte räkna upp precis allt vad jag gillar just nu, men det lär väl komma fram här på forumet. Men ett par regissörer jag diggar är: Stanley Kubrick, Quentin Tarantino, Akira Kurosawa, Martin Scorsese, Alfred Hitchcock, David Fincher, Charles Chaplin, Francis Ford Coppola, James Cameron; David Lynch (har tyvärr bara sett en fim utav mr Lynch, men jag blev så jävla tagen av "The Elephant Man" så han är en liten "bubblare", men hoppas ta mig tid för hans senare filmer framöver). Slutsatser kan dras utifrån dessa filmskapare.

Har på senare tid tappat ett ordentligt sug för att skriva något längre om filmerna jag ser. Jag hoppas i och med att jag har registrerat mig här vända på den negativ skutan till det bättre.

Ja, vad säger man? Vi syns i forumet, gott folk!

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...