roadwarrior Skriven 2 Maj, 2004 Report Share Skriven 2 Maj, 2004 Jaha, eftersom jag nyligen sett färdigt Fredagen den 13 serien så kan jag ju slänga upp en liten tråd om detta. Kan tänka mig att det inte är allt för många som sett dessa tre serier men kanske har ni någon uppfattning. Kan ju hoppas att det blir något svar iallafall Har ett svagt minne av en liknande tråd men ni BEHÖVER inte leta upp denna, länka till den och sarkastiskt påpeka det. Om det finns en gammal så gör det inte om det kommer en ny uppdaterad...jaja Mina egna betyg: Friday 13th - Jason Voorhees Antal: 10 Friday 13th -3/5 Friday 13th part 2 2/5 Friday 13th part 3 2/5 Friday 13th part 4 - The final chapter 3/5 Friday 13th part 5 - A New Beginning 2/5 Friday 13th part 6 - Jason Lives 3/5 Friday 13th part 7 - The New Blood +1/5 Friday 13th part 8 - Jason Takes Manhattan +2/5 Friday 13th part 9 - Jason Goes To Hell: The Final Friday 2/5 Jason X - Evil gets an upgrade 1/5 Kommentar: Haha som ni ser börjar de roliga undertitlarna komma vid nr fyra och detta är ett stort plus, älskar sådan där lustiga och oftast otroligt dåliga tillägg av filmerna. Som ni ser har jag gett sammanlagt 3 treor, 2 ettor och resten tvåor vilket ändå är hyfsat med tanke på hur dåligt jag tyckte det var i början. Nu har Jason Vorhees blivit ganska frän i mina ögon. Brutal, missbildad och otroligt ful. I 6:an och 4:an är han klart brutalast och det uppskattas givetvis. In the end är Jason en sevärd karaktär även om det finns många skitfilmer i serien. Jag tycker nog ha är sämst bland de uppräknade men tja...kul att se på ibland. Hatar dock Crystal lake som är hans egna lilla "deathcamp", tråkigt och långsamt. Nightmare on Elmstreet – Freddy Krueger Antal: 7 Nightmare on Elmstreet +3/5 Nightmare on Elmstreet part 2 – Freddy’s revenge -3/5 Nightmare on Elmstreet part 3 – Dream warriors -4/5 Nightmare on Elmstreet part 4 – The Dream master 3/5 Nightmare on Elmstreet part 5 – The Dream Child 3/5 Nightmare on Elmstreet part 6 – Freddy’s dead The final nightmare 2/5 Nightmare on Elmstreet part 7 – Wes Cravens a new nightmare 2/5 Kommentar: Stort plus att undertitlarna börjar så tidigt som andra filmen, haha. Vad ska man säga! Jag älskar 80-tals goret, lite likt det i the thing och jag är otroligt svag för Freddys one-liners. Han är riktigt cool och som ni ser har jag faktiskt gett väldigt höga betyg till denna serie. Freddy är inte en sådan där typisk mördare som Myers oh Jason eftersom han är övernaturlig (det är väl iofs de andra två också men inte som freddy). Hela den här rädslan för att somna tycker jag om. Splattret, Freddy och den sköna känslan gör detta till den bästa serien även om jag är väldigt svag för Halloween. Halloween – Michael Myers Antal: 8 Halloween 4/5 Halloween II 3/5 Halloween III – Season of the witch 1/5 Halloween IV – Return of Michael Myers 3/5 Halloween V 2/5 Halloween VI – The curse of Michael Myers 2/5 Halloween H20 – 20 years later 3/5 Halloween 8 – Resurrection 2/5 Kommentar: En riktig favorit. Har länge älskat Michael Myers, han är en sådan där skön psykopat som bara sitter och väntar i år efter år, man tror att hans muskler är förtvinade eftersom han varit fastspänd, men när hans stund kommer så bryter han sig loss och går på bärsärkagång. Gillar honom mycket mer än Jason eftersom Jason dels är väldigt b och dels för att Michael från början bara var en söt liten unge som det bara slog slint för inte en sådan där missbildad ful gris utan hår. Han är iofs ganska klantig och har svårt för att träffa med kniven men jag tycker han är stenhård, särskilt då han vill åt sina egna släktingar. Det rasar ganska mycket i 5 och 6:an där man håller på och förklara hans tillstånd med en massa djävulsklaner och skit men de tidigare filmerna (speciellt den första) är oerhört sköna och med ett fantastiskt soundtrack är det riktigt kultigt, tex. Musiken i Fredagen den 13 suger ganska rejält i jämförelse. Donald Pleasance är också väldigt kul att se som doktorn som Myers alltid har i hälarna. 3:an kan man hålla sig borta ifrån för det har inget med Myers att göra, totalt värdelös skit är vad det är!!!! DIEE. Jaja hur som helst så är detta också en favorit tillsammans med Elmstreet..härligt Tillslut kan man ju också nämna Freddy vs Jason där Freddy och Jason gör upp men den räknar jag inte till serierna eftersom det är ganska löjligt den fick i alla fall 2/5. Dock kul att se för folk som är fans av de båda giganterna. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stonewald Skriven 3 Maj, 2004 Report Share Skriven 3 Maj, 2004 Har bara sett Friday 13th och bara de tre första delarna och Jason X. Den första och andra delen var OK, sen blev det ett ras till 3an. Därför orkade jag inte se resten. Det blev för mycket upprepningar. När sen Jason X gick på kiosk bestämde jag mig för att ge den en chans. Jag blev grymt besviken och det drog ner mitt betyg på serien ordentligt. Jag har bara sett bitar av Nightmare on Elmstreet, och aldrig en hel film, så jag kan inte skaffa mig en riktig uppfattning om dem. Halloween har jag faktiskt inte sett alls, men får väl ta en titt på dem snart. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 3 Maj, 2004 Filmstar Report Share Skriven 3 Maj, 2004 Slashergenren är inte särskilt populär hos mig. Därför har jag inte sett så många filmer, men jag vill gärna se lite fler. Såhär ser min lista ut: A nightmare on elm street: 3+/5 ------ Halloween 1: 3/5 Halloween H20: 2/5 ------ Fredagen den 13:e: 3-/5 ´ Som ni ser så är betygen bara 2:or och 3:or. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 3 Maj, 2004 Author Report Share Skriven 3 Maj, 2004 Slashergenren är inte särskilt populär hos mig. Därför har jag inte sett så många filmer, men jag vill gärna se lite fler. Såhär ser min lista ut: A nightmare on elm street: 3+/5 ------ Halloween 1: 3/5 Halloween H20: 2/5 ------ Fredagen den 13:e: 3-/5 ´ Som ni ser så är betygen bara 2:or och 3:or. Ja men så har du bara sett 4 av 25 också <_> Ja slashergenren är väl inte speciellt bra i min bok heller men Nightmare on Elmstreet och halloween liger mig varmt om hjärtat. man måste komma in i serierna lite innan man kan börja gilla dem. Jag hatade fredagen den 13 från början men nu tycker jag den ändå är smårolig. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vincent Skriven 3 Maj, 2004 Report Share Skriven 3 Maj, 2004 (ändrad) Jag har inte sett så många, och jag kommer absolut inte ihåg exakt vilka jag har sett. Men jag gör ett försök till att komma ihåg dem. Halloween Den bästa av de filmer jag sett, en klassiker med alla skräcklagar och rätt snygg faktiskt. 3+/5 Halloween II Kommer inte ihåg den så mkt, såg den med en kompis får mkt länge sen, då tyckte jag bara sådär om den och jag gissar att jag tycker om den ännu mindre nu... Halloween III – Season of the witch Okej, ni som inte har sett den, lyssna på det här (eventuella !SPOILERS!) En rik galning försöker ta över världen, för att genomföra detta tillverkar han halloweenmasker. I maskerna finns ett datachip som gör att alla, som har på sig masken när dom tittar på en speciell reklamfilm på halloweenkvällen, dör. Det bästa av allt är att i varje datachip finns en liten del av Stonehenge som man har forlat till USA från England. Ho Ho. Denna film har ingenting med resten av filmerna att göra men har en underbar story. Tyvärr har den nog gjorts lite (med betoning på lite) för bra för att bli komisk. 1+/5 (+et för storyn) Halloween H20 Inget vidare, men ändå lite underhållande 2+/5 Halloween 8 Resurrection Inget vidare här heller 1/5 Blev lite mkt om den enda filmen som inte har ngt med Myers att göra, men men. Denna serie har den bästa filmen med, och är nog den mest klassiska. Nightmare on Elmstreet Jag tyckte om den när jag såg den för länge sen, nu är den vell mindre storslagen men funkar. Håller med Roadwarrior om att detta är kanske den mest intressanta mördaren i gänget. Mer onaturlig, mer i min stil om man säger så. 3/5 Nightmare on Elmstreet part 2 – Freddy’s revenge Dålig uppföljare, hoppa över denna och gå på trean direkt istället 2-/5 Nightmare on Elmstreet part 3 – Dream warriors Bättre än tvåan, lite sämre än ettan, men bara lite. 3-/5 Sen har jag sett en till, men vet inte vilken. I vilket fall som helst tyckte jag den sög så... Bäst filmer i snitt (av de jag har sett), bäst skurk, bäst serie. Friday 13th Sådär bara 2/5 Friday 13th - Jason Takes Manhattan Dålig 1+/5 Friday 13th - Jason Goes To Hell: The Final Friday När Jason börjar spy ut bajskorvar ur munnen, då blir det bara för mycket. 1/5 Jason X När man inte trodde att det kunde bli sämre 0/5 Fredagen den 13.e är den sämsta enligt mig. Ändrad 3 Maj, 2004 av Vincent Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pilsk Skriven 3 Maj, 2004 Report Share Skriven 3 Maj, 2004 Har inte sett många filmer ur Halloween-serien och det var länge sen så den kan jag inte hylla eller snacka skit om. Om jag ska välja mellan Fredag och Elm Street så får det nog bli Elm Street. Så flummigt och surrealistiskt... I like that Fredag sjunker rejält med den senaste Jason X som inte ens var roligt dålig som jag vet att många tycker... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
TonyMarklund Skriven 3 Maj, 2004 Report Share Skriven 3 Maj, 2004 (ändrad) Jag röstade självklart på Elm Street. Vilka filmer! Freddy Kreuger är nog den coolaste slasher-skurk jag sett (men reserverar mig för andra då jag nu befinner mig i ett Freddy-extas). En fråga dock: Jag har sett alla Elm Street utom #4. När de på TV har visat "hela" serien så har de altid hoppat över just 4:an, varför är det så?? Är det ngt speciellt med den eller?? 'ALLTID' stavas ALLTID med två 'L' Ändrad 3 Maj, 2004 av TonyMarklund Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 4 Maj, 2004 Author Report Share Skriven 4 Maj, 2004 Jag röstade självklart på Elm Street. Vilka filmer!Freddy Kreuger är nog den coolaste slasher-skurk jag sett (men reserverar mig för andra då jag nu befinner mig i ett Freddy-extas). En fråga dock: Jag har sett alla Elm Street utom #4. När de på TV har visat "hela" serien så har de altid hoppat över just 4:an, varför är det så?? Är det ngt speciellt med den eller?? 'ALLTID' stavas ALLTID med två 'L' Mmmm Vincent jag håller med om del 3 i halloween, vad är meningen med filmen? Jag gillade iofs inte storyn heller men jaja... Tonymarklund Håller med! Älskar Krueger och hans sjuka drömscener, Jason är inte i närheten. Vet inte varför de inte sänder del 4. Samma sak med Max max serien, de sänder aldrig första, och i fredagen den 13 serien brukar de också hoppa över vissa filmer. När det gäller Mad Max så handlar det väl om att den inte finns i sverige och att ingen har rättigheter till den, kanske samma sak med Elmstreet Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 4 Maj, 2004 Filmstar Report Share Skriven 4 Maj, 2004 (ändrad) Jag har sett första delen i alla tre serier samt del 3 i filmerna om Freddy. Så här ser betygen ut: Halloween 3/5 A Nightmare on Elm Street 2+/5 A Nightmare on Elm Street 3 2/5 Friday the 13th 2-/5 Följaktligen faller min röst på Halloween. Ändrad 1 Oktober, 2005 av Jojje Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ejobrutal Skriven 5 Maj, 2004 Report Share Skriven 5 Maj, 2004 Halloween är totalt överlägsen enligt min mening. Fotot, soundtracket och miljön skapar en fantastisk stämning. Gillar faktiskt 2:an också, den är inte så tokig som många tycker. Halloween 3 däremot är ju som redan nämnts en helt annan historia! Jag tycker dock "Silver Shamrock", företaget som tillverkar maskerna, har tidernas catchigaste reklamjingel. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 5 Maj, 2004 Author Report Share Skriven 5 Maj, 2004 Halloween är totalt överlägsen enligt min mening. Fotot, soundtracket och miljön skapar en fantastisk stämning. Gillar faktiskt 2:an också, den är inte så tokig som många tycker. Halloween 3 däremot är ju som redan nämnts en helt annan historia! Jag tycker dock "Silver Shamrock", företaget som tillverkar maskerna, har tidernas catchigaste reklamjingel. Iofs är Silver Shamrock en otroligt lustig, men också extremt jobbig "two more days to halloween" Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Batuss Skriven 7 Maj, 2004 Report Share Skriven 7 Maj, 2004 Alla tre serier är klassiska, och i mitt tycke mäktiga, men Fredag den 13:e är överlägsen och är en slasherserie som jag bara älskar... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.