Jump to content

Rekommenderade inlägg

TÄVLING! Vinn biobiljetter och exklusiva pingisracket!

 

Ping-pongkingen är en tragikomisk familjeskildring om brödraskap som öde. Och möjligheten att se saker ur nya perspektiv. Den är regisserad av Jens Jonssons efter manus av Jens Jonsson och Hans Gunnarsson (”Ondskan”, ”Leva livet” och ”Arn”). Filmen öppnar Göteborgs Internationella Film Festival i slutet av januari. Den tävlar också i Sundance, vilket ingen svensk film tidigare gjort!

tavling200.jpg
”Jag brukar säga att jag och brorsan är lite som ying och yang”
Trots att de är bröder är Rille och hans bror extremt olika. Rille är överviktig, filosofisk, och kungen på pingis – Ping-Pongkingen. Erik är däremot älskad av alla, snygg och charmig. Rille är mitt i organiserandet av pingisturneringen när brödernas farsa bestämmer sig för att komma på besök. Under sportlovsveckan som följer uppdagas en familjehemlighet som bryter blodsbandet mellan bröderna. Rivaliteten kulminerar i krig.
Ping-pongkingen

 

tavlingracketboll2.jpg

 

TÄVLING

Vinn biobiljetter, exklusiva pingisracket och bollar genom att svara på några frågor nedan i vår tävling.

 

Tävlingen anordnas av Filmsnack.se i samarbete med Nordisk Film.

 

Svara på dessa tre frågor och ange ditt medlemsnamn, namn och din adress. Du behöver inte bli medlem för att delta i tävlingen. Skicka ditt svar till peo@filmsnack.se eller svara direkt i denna tråd (ditt svar syns inte för andra).

 

1. Vad heter sporten ping pong officiellt på engelska?

a) table ball

B) table tennis

c) ping tennis

 

2. Hur många långfilmer har Jens Jonsson gjort innan Ping-pongkingen?

a) Noll

B) En

c) Två

 

3. Varför ska just du vinna biobiljetter och pingisracket? Motivera!

 

Glöm inte att ange ditt namn och din adress! Skicka ditt svar i ett mejl till peo@filmsnack.se

 

Missa inte vår andra Ping-pongkingen tävling i Stockholm

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
×
×
  • Skapa nytt...