Jump to content
  • 0

2 filmer 1 fransk + 1 italiensk


eponadain

Fråga

Den franska filmen handlar om gud som är en författare och vi människor är endast personer i en bok och titeln på svenska är någonting med "brev" jag skulle vilja veta vad filmen heter och var man kan få tag på den.

 

Den italienska filmen utspelar sig på en biograf som visar en clint eastwoodfilm, en av spagettifilmerna han röker cigarr och den hamnar framför bioduken bl a. Han skjuter också folk i publiken, såg denna film för länge sedan antingen 70 eller 80-talet och skulle vilja få tag på den också.

 

Vore tacksam för allt som kan leda till dessa2 filmers inköp

Link to comment
Share on other sites

2 svar på denna fråga

Rekommenderade inlägg

  • 0

Ah, den franska har jag också sett och glömt namnet på, det handlar om en grupp människor som försöker prata med Gud genom att någon ska dö och sen komma tillbaka och berätta. HEla filmen börjar med att en författare dör i en bilkrasch på samma sätt som karaktären i hans bok. Skulle tro att filmen är från 80-talet, stämmer inte det?

 

Kanske "Samtal med Gud" eller liknande? EDIT: Det finns en film som heter Samtal med Gud, en amerikansk,men det är inte den.

 

Jag följer denna tråd med intresse eftersom jag också vill komma ihåg vad det var för film

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Det måste vara den här:

http://www.imdb.com/title/tt0116081/plotsummary

 

Des nouvelles du bon Dieu - Nyheter från Gud

 

"When novelist Alessandro Battavia commits suicide, a taxi driver named Evangile and her brother Nord believe they are characters imagined in a novel, probably one written by God. Because they see their lives as "merde," they go in search of God to get their story rewritten. Along the way, believing everything is imaginary anyway, they shoot people, rob pharmacies, and tie up the residents of places they squat. They also gather a taxi full of eccentrics, including a priest, Battavia's suicidal widow, and a policewoman; various couples pair off. Soon life imitates art: the events and ellipses seem lifted from modern fiction as the group's quest for God continues. What's real?"

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara på denna fråga...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...