Jump to content

Filmer du just sett ! Bra och dåliga (Del 1 och 2!)

Czechflash

Rekommenderade inlägg

• Svar 18,1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Czechflash

4860

• Jojje

1240

• Plox

1056

• roadwarrior

911

Top Posters In This Topic

Posted Images

• Filmstar

Jo, de är dyrare än på andra ställen. Men den filmen jag köpte

finns ju inte någon annanstans (vad jag vet). Känner du till

något annat ställe som har äldre filmer från 80, 70 och 60-talet ?

Man kan iof beställa direkt från England, men tänk om man gjort

det i detta fall...undrar om de hade bytt ut den...

• Filmstar

I helgen såg jag David Cronenbergs (Videodrome, The Dead Zone, Naked Lunch, eXistenZ, mm) senaste film Spider. Om ni, som jag, tyckte att hans senaste eXistenZ var bra och såg fram emot den nya filmen med, sades det, en strålande Ralph Fiennes i huvudrollen, så måste jag tyvärr göra er besvikna. Inte när det gäller Fiennes i och för sig. Han sköter sig utmärkt, men filmen i sig är otroligt seg, långsam, ointensiv och "icke-gripande". Det kommer aldrig nåt kritiskt ögonblick i filmen där man känner att "ja, nu blir det spännande!". Nä, det här var en av dem mest trögflytande soppor som jag sett på väldigt länge. 1/5. Varning! :ph34r:

Czechflash;

Det finns ett flummigt ställe i närheten av skånegatan mellan, medborgarplatsen.

Monkey Beach heter den typ, och där finns det massa olika importfilmer.

Stället ser ut som typ en liten suspekt porrbutik men det är bara massa importfilmer. Alltid värt ett försök.

• Filmstar

eXistenZ är en film man bör se helt klart! Den har Cronenbergs vanliga äcklighet (har ni sett Videodrome vet ni vad jag menar), och det är samtidigt välspelat av Jude Law, Jennifer Jason Leigh och allas vår Bilbo (Ian Holm), bra manus, kul slut. Spider hade ingen av dessa ingredienser...

Såg igår wes cravens skräckkultfilm TERROR PÅ ELMSTREET HUUUUUU. OCh vad ska man säga om den filmen. Först och främst måste jag medge att filmen hade förvånansvärt bra och snygga special effekter som kändes trovärdiga. Skådespeleriet var lite tafflig trots en ung Jonnhy Depp i en av rollerna. Freddy krueger var ju lite smålöjlig men filmen i stort sett lyckas faktiskt skrämmas. Roliga och kreativa mördarscener om man nu kan säga så. Att det sedan har kommit typ 8-9 uppföljare vet jag inte vad jag ska säga om, jag har ju inte sett dem men en till hade nog räckt.

Se 3an, den är nog bäst av alla Freddy filmerna. Jag har inte sett den sista delen iförisig men lixom hrrm.

Annars är 2an rätt så skojig att se för att den är eh .. så typisk för en uppföljare men ändå inte. Dumma grejer som att brödrosten brinner av sig själv är mkt mer skrämmande för familjen än att två av deras kanariefåglar dör efter att buren skakar som en galning och en tredje kanariefågel blir mördarmanisk för att till slut exploder. Gotta love that :D

Sen är 2an som de säger i behind-the-scenes väldigt homoerotisk.

Men 3an är som sagt en helt schysst film, dock har den väl som alla skräckfilmer från det årtalet en del korkade saker, men på det stora hela häftigt.

Förresten, vet någon om man kan hyra The Princess Bride

i Stockholm och i så fall var ? Och har någon sett den ?

Hello!

Leta efter "Bleka dödens minut"(gick på tv1000 för tre/fyra år sedan). Det är enligt mig ingen höjdare (jag kan inte förstå hur den kan ligga på imdb:s top250), men visst den kan vara värld att se.....

Tänkte på hur kul det var att se "Belägringen" efter 11 september...... Fast det är ju ingen bra film.....

// Howe

• Filmstar

Ok, jag har hört att den ska vara bra, att jag ska köpa den.

Eftersom den endast finns att köpa, vore det bra att veta

om den är bra eller inte. Och om den gått på TV1000, kanske

den återkommer. Känns lite onödigt att köpa en film som inte

alls är bra. Vi får se hur det blir med det...

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...