Jump to content

Filmlek - 3 ledtrådar från en film


ArA

Rekommenderade inlägg

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Mat... hmm... jag tänker på Ombytta Roller, men det är bara p.g.a Apelsinjosen

Vilket är alldeles korrekt.

 

I början på filmen sitter Louis Winthorpe III och bläddrar i en affärstidning och utbrister "Sidfläsk!"

 

I tågkupen dyker Ophelia upp som "Inga from Sveden" med sin "rucksack" innehållande "Svedish meatballs"

 

Och apelsinjuicen är ju vad man handlar med på börsen.

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
indeed... jävligt bra film må jag säga.. såg om filmen här om dan och funderar på att höja den till... just det... 5 pinnar

Nåja, så bra tycker jag inte den var, men den överraskade positivt på mig, särskilt Denzel Washington gjorde en mycket bra prestation (som ju också gav honom en Oscar). Bättre än väntat, men av mig fick den en svag fyra, om jag inte minns fel.

Link to comment
Share on other sites

tycker snarare att slutet drar ner allting.

ett otroligt typiskt hollywoodiskt skurken är så elakt elak så den goda hjälten måste spöa och förstöra honom till oigenkännlighet för det är vad den dumma publiken vill ha. Som jag minns det så är det en helt omotiverad och korkad jakt på slutet nämligen.

Link to comment
Share on other sites

Tofu: Omotiverad var den knappast, Hawks karaktär blev sänd till döden av Denzel så jag tror han gärna hade velat få sin hämnd..

Visste att folk skulle säga emot :rolleyes: men men

 

För att var lite On-Topic: Resident Evil? (Fast jag är 99% säker på att Wanda är rätt)

Ändrad av Pilsk
Link to comment
Share on other sites

tycker snarare att slutet drar ner allting.

ett otroligt typiskt hollywoodiskt skurken är så elakt elak så den goda hjälten måste spöa och förstöra honom till oigenkännlighet för det är vad den dumma publiken vill ha. Som jag minns det så är det en helt omotiverad och korkad jakt på slutet nämligen.

Tofu: Omotiverad var den knappast, Hawks karaktär blev sänd till döden av Denzel så jag tror han gärna hade velat få sin hämnd..

Kan ni inte sätta SPOILER-varningar på sånt där? :(;)

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...