Jump to content

Don Rosa


Wak1zashi

Rekommenderade inlägg

  • Svar 572
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Ingen som hört nåt om någon svensk utgivning av "Prisoner of White Agony Creek"?

 

Tydligen någon gång mellan April-Juni (troligen Maj).

 

Vad är erat bästa "Don Rosa-köp". Mitt är att jag köpte ca 50 st Kalle Anka-tidningar med Don Rosa-serier i för 100 kronor. Allt ifrån 1990 till 1998. :)

 

Köpte 2st JvAL för 159kr (tror jag) när den kom ut '97.

Link to comment
Share on other sites

Stonewald - Ordagrant vet jag inte (kanske någon annan vet?), men Barks gjorde ett uttalande när han blev tillfrågad vad han tyckte om Don Rosas serier, som brås så mycket på hans egna, och sade att han hade läst dem men tyckte inte om dem och gillade ej heller Don Rosas tecknarstil. Han kanske var sur över att någon "red på hans våg" så att säga, med Åter Till Avskyvärld och att han lånade karaktärer från Barks serier. Fast det var ju bara i början, som i Solens Son t.ex. Jag märker nästan aldrig kross-referenser nu för tiden.

 

Jag ska också till Göteborg, som sagt så finns det ju massa annat roligt, så det är ju inte bara Don Rosa som drar :)

 

Don Rosa??? Hmm orka bry.

Lästa iofs Kalle Anka när jag var liten men... ja ja

 

Okej jag vet totalt onödigt inlägg men det är reklam på tv.

Link to comment
Share on other sites

Stonewald - Ordagrant vet jag inte (kanske någon annan vet?), men Barks gjorde ett uttalande när han blev tillfrågad vad han tyckte om Don Rosas serier, som brås så mycket på hans egna, och sade att han hade läst dem men tyckte inte om dem och gillade ej heller Don Rosas tecknarstil. Han kanske var sur över att någon "red på hans våg" så att säga, med Åter Till Avskyvärld och att han lånade karaktärer från Barks serier. Fast det var ju bara i början, som i Solens Son t.ex. Jag märker nästan aldrig kross-referenser nu för tiden.

 

Jag ska också till Göteborg, som sagt så finns det ju massa annat roligt, så det är ju inte bara Don Rosa som drar :)

 

Don Rosa??? Hmm orka bry.

Lästa iofs Kalle Anka när jag var liten men... ja ja

 

Okej jag vet totalt onödigt inlägg men det är reklam på tv.

 

Intressant inlägg Ingo. Varför svarade du på just det stycket när hela tråden handlar om Don Rosa?

Link to comment
Share on other sites

Tänkte ta upp tråden igen och visa vad jag fick signerad och ritat på bokmässan i Göteborg förra året, fick stå i kö 2 gånger (90min) jag var den sista han signerade den dagen.

 

cimg00709nf.jpg

 

Lite synd att Tuschen gick igenom pappret (men sånt får man leva med :D )

cimg00719ed.jpg

 

cimg00733st.jpg

 

Jo, jag fick också mitt 'Joakims liv' ex och Hall of Fame nr 1 signerat av Don Rosa för två år sedan, när han besökte Triangeln i Malmö. Lite synd att tuschet gick igenom, men sen är ju inte mitt ex i så bra skick heller (Har bläddrat ganska mycket :P). Roligt att du hann få en bild trots att du var sist för dagen, jag var också sist för dagen, men hann inte få en bild - bara autografen (Om man nu kan säga bara!).

 

Han skulle iväg till Folkets Park och hålla föredrag. Tyvärr missade jag det :(

Link to comment
Share on other sites

Jaha, då måste jag väl ha hört fel. Antagligen blir det ungefär samtidigt som den kommer till Sverige. För att vara säker kan man ju alltid kolla Duckhunt.de och se om de har skrivit datum. Hur som helst var det ju ganska längesen man fick läsa en helt ny Don Rosa-serie.

 

Längtar efter "The Prisoner of White Agony Creek"...... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Hittade på The D.U.C.K.man:

 

Word is now out that The Prisoner of White Agony Creek will be published sometime around April-June this year, at least in Scandinavia and in Finland. It seems that Egmont have waited longer than usual with this story, maybe because Don Rosa has had a break in order to arrange personal business. There is still no word about whether this will have any effect on Gemstone's plans about publishing a Lo$-II book collecting all B-chapters.

 

Don Rosa has recently stated that he will do more stories this year, at least some of those is said to be "shorter gag-stories".

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Diskussionen dog tydligen ut även fast det nu finns en tredje bok att diskutera. Var det kanske mitt inlägg som hade en avskräckande effekt. <_ src="%7B___base_url___%7D/uploads/emoticons/default_sad.png" alt=":(">:unsure:

Ja man vet väl aldrig. :whistling:

 

Ja, diskussionen om den tredje boken kom visst aldrig igång. Kom på att det var dags att kolla upp forumet när HoF 11 (William van Horn) ramlade ned i brevlådan i dag.

 

För att återgå till Don Rosa bok 3 så måste jag säga att det inledande förordet av Nils Lid Hjort var ovanligt fånigt och knappt läsvärt överhuvudtaget, medan Dons egna tillbakablickar och funderingar alltid är lika roliga. Mest lovande var följande rad "[...] nästa Rosa-volym (som redaktörerna kommer att göra till något alldeles extra, har de berättat för mig)!" Och som vi alla vet lär nästa volym innehålla FJL-serierna. Längtar redan. Dessvärre lär den väl som tidigast komma ut i januari 2007.

 

Och visst håller jag med Spirou angående Don Rosa som en del i Hall of Fame-utgivningen, det är knappast värdigt en sådan mästare. Nej, man får vara glad att Egmont i varje fall har vett att behandla Carl Barks bättre.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...