Zoodiack Skriven 26 Augusti, 2004 Author Report Share Skriven 26 Augusti, 2004 (ändrad) Jasså en konkurrent om platsen som Aragorn. Tror han är längre än både 1,83 och 1,87. (iallafall i boken) Men men, du får järna vara honom. Det är ändå inte min favorit. Då är Borormir häftigare. Grejjen är att jag egentligen vill vara Gimli, men jag är alldeles för lång ... Tror annars att faramir skulle passa mig bra.. Smyga runt i ödemarken, och bli skadad när det drar ihop sig till riktig batalj! Tycker att det är kul att så många nappa på denna otroligt seriösa (inte) grej. För att fortsätta drömmandet: Tror på grejen att man kan kontakta olika förbund. T.ex Skytteförbundet: http://www.bagskytte.se/ fäktning http://www.fencing.se/ och sånt... Skare vara i sverige så bör det kanske bli dalarna, eller inåt i landet någonstans.. Tror lätt att man kan nå 200 pers.. Lajvföreningar är ju också intressanta att kontakta! Med tolkiengillen blir det ju kanon! Pratade med några i skolan om grejen och de tyckte att det lät kul.. Fast än så länge är jag oseriös.. Men det kunde vara kul ändå Tolkienveckan Yomenië! Gillar namnet mer och mer.. IAf.. Ett bra datum att starta/avsluta vore 2:a september nästa år; samma datum som tolkien dog.. Kunde iof ha valt födelsedagen men den är 4 januari, tolkiens födelsedag. E lite trött nu så lite brainspamming (istället för brainstorming som ni kanske förstår): Sposorer: Tror inte att det är så svårt att fixa. Är det lokalt håller komunen med en del. Man kan få hjälp av sverok (står att dem gärna lägger till ett par tusenlappar tioll roliga projekt, dessutom får man 2 lax bara genom att starta något seriöst. Man kan få hjälp av olika bidragsgivare i allmänhet. Men mest sugen är jag på SVT. De skulle egentligen kunna skapa allt och samtidigt göra en dokumentär om det hela. Kan de göra en rocknatt så varför inte! :D Ändrad 26 Augusti, 2004 av Zoodiack Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stonewald Skriven 26 Augusti, 2004 Report Share Skriven 26 Augusti, 2004 4:e januari låter väldigt kallt. Då får vi ha lägret på Bahamas istället. Då är nog 2:a september bättre. Angående hur seriös idén var från början, får jag nog erkänna att jag skrattade åt den i början. Men ju mer vi disskuterar, ju mer genomförbar verkar den. Du anar inte hur många stora projekt som börjat med en flummig idé (sagan om ringen filmerna t ex) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 26 Augusti, 2004 Author Report Share Skriven 26 Augusti, 2004 4:e januari låter väldigt kallt. Då får vi ha lägret på Bahamas istället. Då är nog 2:a september bättre. Angående hur seriös idén var från början, får jag nog erkänna att jag skrattade åt den i början. Men ju mer vi disskuterar, ju mer genomförbar verkar den. Du anar inte hur många stora projekt som börjat med en flummig idé (sagan om ringen filmerna t ex) Som sagt jag tror absolut inte att den kan genomföras men letar lite på internet mest för tidsfördrivets skull så får man se vad det blir.. Är fortfarande inte så seriös men kanske blir Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElendiI Skriven 26 Augusti, 2004 Report Share Skriven 26 Augusti, 2004 kajsa du kan ju vara Éowyn Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokig flicka Skriven 27 Augusti, 2004 Report Share Skriven 27 Augusti, 2004 Ahhh, fan vad ni är bäst... Sitter och flinar genom hela tråden.. TYcker ni skall köra.. Gör verkighet av en "dröm" det är då det blir något minnesvärt. Det är väl fördmodligen inget ni kan knåpa ihop på ganska precis ett år men det skulle nog blivit ruskigt skoj.. o jag vill osså vara med.. LoTR har lagts på hyllan sen RotK. (jag är en hemsk människa) Men nu låter det nästan skoj ju... Vem får jag vara med mina 165 ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 27 Augusti, 2004 Moderator Report Share Skriven 27 Augusti, 2004 (ändrad) Fan, nu fick ni mig att bli intresserad! Kan fantisera om Gotland som plats (öven om det är en bit söder om stockholm), Visby med sin rungmur och sin förankring i historien skulle bli en utmärkt inramning till detta. Sen att resa över havet för att komma till yomenië har ju en viss symbolik. :-) EDIT: eh.. nja, jag vill nog inte vara någon speciell, bara lite allmänt fantasy, typ. Och det har ingenting med att gör att jag bara passar som Wormtungue! Ändrad 27 Augusti, 2004 av Manetheren Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElendiI Skriven 27 Augusti, 2004 Report Share Skriven 27 Augusti, 2004 Både dalarna och gotland låter ju utmärkt,tror faktiskt mer på fjällen på sommaren,eller gotland. MEn det där med ringmuren kanske inte ska få vara med, då blir det ju lite att man traskar omkring bland alla turister i sina finfina kläder. Det där med att åka båt över,till gotland,har ju sin alldeles egan charm! Kanske om man genomfört detta projekt ett par elelr en gång,och om det blev lyckat,kunde företagen/företagen som sponsrar detta anordna speciella båtar för de som ska med ut till LOTR-gathern. Om jag fick välja en person skulle jag nog vilja vara Fingolfin eller Glorfindel! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajsa Skriven 27 Augusti, 2004 Report Share Skriven 27 Augusti, 2004 Gotland låter inte allt för dumt egentligen. I fjällen måste man ju slåss mot myggen, men det slipper man ju på Gotland. Att man sedan måste resa över havet är väl inget minus. ElendiI: Éowyn har ju också långt hår... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stonewald Skriven 27 Augusti, 2004 Report Share Skriven 27 Augusti, 2004 Manetheren kan inte du vara Gollum? (tänkte nu på din förra avatar och inget annat) tokig flicka 165 cm? Tjej? hmmmm...för lång för dvärg (inget skägg heller antar jag ), för kort för alv. Hob? och slutligen kajsa. Håret är väl inget problem. Du har ju ett år på dig att odla. 180cm lång och tjej. Då måste du ju bara vara alv. Ok nu har farbror Stonewald delat ut tillräckligt med tips för den här gången. Någon mer som är tveksam till vad de ska vara? tveka inte att fråga. Ni märker ju hur bra jag är på det här. Gotland tycker jag låter som en utmärkt plats. Har aldrig varit där men det verkar fint. Tror det är lättare att få dit folk än det är att få dem till fjällen också. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 27 Augusti, 2004 Author Report Share Skriven 27 Augusti, 2004 Då får ju någon ta och skapa en loggo, annars går det ju inte! E så otroligt dålig på sånt, hade försökt själv annars. Men, typ en vimpel eller nåt... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElendiI Skriven 27 Augusti, 2004 Report Share Skriven 27 Augusti, 2004 Snälla överge inte Silmarillionfrågesporten nu, svara på frågan..... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
éowyn Skriven 27 Augusti, 2004 Report Share Skriven 27 Augusti, 2004 det har konstaterats förut, jag gör det igen: ni är lite smågalna! jag har märkt vissa tendenser hos mig själv dock, så jag är helt med på idén! har dessutom länge drömt om att besöka gotland, så om det kunde bli två trevliga flugor... ? drömma är alltid kul. "hopplöst fall"? 1,64, kort hår. och det där med att låta håret växa ut under ett år funkar inte, hår växer fan så hysteriskt långsamt när man vill att det ska växa... jag har själv satsat på långt hår under det senaste året, men inte sjutton är det långt för det. jag och kajsa får väl investera i hårförlängningar som alla andra gör nuförtiden... éowyn är ju helt klart ett önskemål. fast jag är inte blond heller... det får nog bli peruk! Det andra är, tror jag, att bara de puraste tolkienfansen får komma,så att det blir riktig inlevelse. definition av "de puraste tolkienfansen"? jag förstår tanken, men det går liksom inte. hur ska man definiera det? hur länge man har varit insatt, fanatisk? hur många gånger man har läst böckerna? att man i sömnen kan rabbla upp alla hard core-fakta som bland annat cirkulerar i forumets lotr-trivior? att man ser ned på alla som tycker att orlando bloom i legolas-mundering är "å-min-gud!"? det är ungefär som diskussionen om vilka som är riktiga fotbollssupportrar (och därmed enligt vissa har rätt att vistas på en stadion). det blir bara tråkigt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 27 Augusti, 2004 Moderator Report Share Skriven 27 Augusti, 2004 Självklart ska den vara öppen för alla. Det finns gott om fantasydiggare som inte gillar Tolkien, eller i alla fall, som gillar annan fantasy bättre. Kläder ska inte vara ett krav, men det blir mycket roligare om man har det. För er som inte varit på Gotland kan jag rekommendera det, speciellt på sommaren. Det är som ett annat land. Nej farbror Stonewald, jag kan inte vara Gollum. Gillar inte fisk. Men jag tänkte på att ingen tagit Arwen! Det skulle nog funka, är urläcker i klänning. Lestat kan intyga. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ElendiI Skriven 27 Augusti, 2004 Report Share Skriven 27 Augusti, 2004 (ändrad) Kajsa såg att du skrev att du "slog upp" ordet möte, vilken sida gjorde du det på? skulle gärna ha adressen till en sådan sida!! definition av "de puraste tolkienfansen"? jag förstår tanken, men det går liksom inte. hur ska man definiera det? hur länge man har varit insatt, fanatisk? hur många gånger man har läst böckerna? att man i sömnen kan rabbla upp alla hard core-fakta som bland annat cirkulerar i forumets lotr-trivior? att man ser ned på alla som tycker att orlando bloom i legolas-mundering är "å-min-gud!"? det är ungefär som diskussionen om vilka som är riktiga fotbollssupportrar (och därmed enligt vissa har rätt att vistas på en stadion). det blir bara tråkigt Altså om det kommer dit massa fjantar som bara vill gotta sig åt ett gäng fanatiska dumskallar(som de förmodligen kommer tycka) så blir det ju bara ren å skär förnedring,självklart så kan man ju inte avgöra vem som är "seriös" eller inte,det enda man kan hoppas på är att de som hörsammar inbjudan,är sådana som ÄR intresserade, och om några skulle gå omkring i vanliga kläder skulle det förstöra halva grejjen. Men om man kunde locka folk från hela världen,skulle det bli mera som i "midgård på riktigt" eftersom man träffar nya personer och så. Ändrad 27 Augusti, 2004 av ElendiI Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajsa Skriven 27 Augusti, 2004 Report Share Skriven 27 Augusti, 2004 Jag tror att jag får satsa på peruk. Långt hår är alldeles för jobbigt plus att det antagligen inte skulle växa så fort. Angående vilka som skulle komma och inte så är det ju roligast om de som har ett intresse för det kommer. Om de inte är så väl insatta i böckerna kanske man skulle kunna få dem till att bli det. ElendiI: jag använde den här, men annars är det bara att söka på google eller liknande. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.