Jump to content

Snygga/Limiterade Utgåvor

Hawa!i

Rekommenderade inlägg

Själv är mina hyllor väldigt praktiska då där finns gott om utrymme på de översta hyllplanen (se länk).

Att bero på bilderna på din filmsamling - vad är det för en dvd-utgåva alt. bok av Donnie Darko som du har ståendes på senaste mars-bilden, på översta delen av högra hyllan?

• Svar 309
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

• 4 weeks later...

Jag gluttade på utgåvor av Spartacus, eftersom jag tänkte inhandla den så småningom. Inledningsvis siktade jag in mig på Criterion-utgåvan, eftersom den av vissa nämns som ett av de bästa Criterion-släppen - dock kostar den minst 39 dollar och känns därför - som så ofta förr, lite för dyr för min plånbok. Jag kollade efter alternativ och såg att Discshop har två utgåvor av Spartacus, vilka är identiska till innehållet men den ena är en 2-disc steelbook-utgåva (159 kr) och den andra en traditionell, lite äldre 2-disc utgåva (till fyndpriset 79 kr!).

Men - hör och häpna, det maffiga extramaterialet på dessa utgåvor är ju för ovanlgihetens skull identiskt med den fina Criterion-utgåvan, sånär på bildstorleken som är 2.35:1 på Criterions och 2.40:1 (anamorfisk) på de andra. Men eftersom de andra är anamorfiska så kanske det inte är någon skillnad där heller?

Saken jag ville komma till är att om du inte har Spartacus så köp den då på Discshop för 79 kr och få en utgåva i samma klass som en Criterion-utgåva!

Spartacus (Criterion Collection)

Spartacus (2-disc Special edition)

Spartacus (2 disc Steelbook)

sp1.jpg sp3.jpg sp2.jpg

• 3 months later...

inglorious_box___Kopia.jpg

Studio S har släppt en maffigt snygg låda med Inglorious Bastards - originalet från 1977 som inspirerat Tarantino till nya filmen. Har du den tidigare släppta Njutafilms-dvd:n så är det inget nytt extramaterial förutom ett litet soundtrack - men du får en stor poster, en riktig armékniv, tre specialdesignade vykort och givetvis den tjusiga trälådan. B)

Den är limiterad till 500 ex och kostar just 500 kr.

Har inte tänkt på att det ju faktiskt är samma typsnitt. De kunde hellre ha gjort nåt mer 70-tals-präglat på omslaget överlag också känner jag - men snygg är den allt.

Angående andra filmer som borde släppas på det här sättet så kommer jag på t.ex. Lady Snowblood (med blod på boxen och ett miniatyr-samuraj-svärd stucket genom på nåt sätt :up: ), Gaspar Nóes samlade verk (med endast en stor varnings-text på boxen :D) och kanske Lucio Fulcis 10-15 bästa filmer (i en skitig träkista eller nåt).

• 2 weeks later...
  • 1 month later...
Jädrar vad snygg den engelska dvd-utgåvan av Låt Den Rätte Komma In är!

Tyckte inte alls det var snyggt faktiskt, plottrigt värre säger jag. :down:

Jag gillar den i mitten på översta rdaen bäst tror jag, stilrent och prydligt. Tänk dig den som en skön digipack - uchimama säger jag!

latdenratte.jpg

Håller med om den övre i mitten - gärna då i ungefär samma form som Mulholland Drive SE-utgåvan med ett dimmigt överfordral och bilden i underfordral. Annars är den svenska utgåvan mycket fin också.

Jädrar vad snygg den engelska dvd-utgåvan av Låt Den Rätte Komma In är!

Tyckte inte alls det var snyggt faktiskt, plottrigt värre säger jag. :down:

Själv älskar jag den. Den påminner mig lite om zombie- och speciellt Night of the Living Dead-posters, som dessa;

livingdead2.jpglivingdead1.jpg

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...