ElendiI Skriven 29 September, 2004 Report Share Skriven 29 September, 2004 Någon som vet en sida där jag kan få vanliga ord,engelska eller svenska, översatta från quenya till engelska/svenska, och från svenska/engelska till Quenya? Skulle gärna vilja veta om det fanns en sådan sida. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ladybug Skriven 30 September, 2004 Report Share Skriven 30 September, 2004 (ändrad) Alver.nu har en sida med Quenya på svenska. De säger dock själva att det inte är renlärig quenya enligt Tolkien, utan mer lajvanpassad. Man kan i alla fall hitta på alvnamn där Jag skulle till exempel kunna heta Luin-Hén. Ändrad 30 September, 2004 av Ladybug Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
kajsa Skriven 30 September, 2004 Report Share Skriven 30 September, 2004 På Quenya Lapseparma hittar du namnöversättningar till det flesta namn.' Här är en till och så även kanske den största, Ardalambion. Det är tyvärr dåligt med bra sidor på svenska. Alver.nu har lajvquenya och är därför inte alltid pålitlig. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zephiennia Skriven 1 Oktober, 2004 Report Share Skriven 1 Oktober, 2004 Oj vilken härlig tråd, det är ju för det första ett helskotta att hitta i den djungeln och för det andra är språket rena guldgruvan när man behöver namn... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ejot Skriven 24 Februari, 2005 Report Share Skriven 24 Februari, 2005 Jag kan en sida som man kan hitta svartiska på men bara alver.nu för queneya. Den svartiska sidan är (för engelsk-svartiska eller svartisk-engelska): the land of shadow Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoodiack Skriven 25 Februari, 2005 Report Share Skriven 25 Februari, 2005 hehe, det där var ju en riktigt snygg sida.. Är du insatt i den själv? Finns också svenska sidor med svartiska typ: http://www.efd.lth.se/~d98dbu/stiftelsen/orc_swe.html#n Finns ganska bra med svordomar. Bakshatîgatok är nog den värsta jag hittat hittils om någon känner sig manad att gå runt och förolämpa folk.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ejot Skriven 25 Februari, 2005 Report Share Skriven 25 Februari, 2005 hehe, det där var ju en riktigt snygg sida.. Är du insatt i den själv? Finns också svenska sidor med svartiska typ: http://www.efd.lth.se/~d98dbu/stiftelsen/orc_swe.html#n Finns ganska bra med svordomar. Bakshatîgatok är nog den värsta jag hittat hittils om någon känner sig manad att gå runt och förolämpa folk.. Finns det tack. Jag tackar för kommentaren. Jag gillar den ja. Fin svordom. Jag vet var du kan finna ditt orch namn (Och lite till typer). Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ejot Skriven 6 Mars, 2005 Report Share Skriven 6 Mars, 2005 Jag hoppas att länken funkar. Annars så skriv så skriver jag en annan adress. / €jot Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.