Jump to content

Filmnyheter

Tofu

Rekommenderade inlägg

Det kändes inte som det fanns någon tråd för just bara nyheter. Då det faktiskt finns prat om nya filmer som inte är något man behöver 'se fram emot'.

detta är en sådan sak!

http://www.superherohype.com/news.php?id=2046

Kortfattat så ska det visst göras en spelfilm på Akira. En av de absolut skönaste cyberpunk filmerna någonsin tillika film i kategorierna animerat och tja alla filmer någonsin.

Men att ge regi-jobbet till personen som gjorde Catwomen känns bara som att först våldta mig själsligt i alla möjliga hållen för att sedan skyffla radiokativt ämne och sedan

trolla in mig i kvinnofängelset.

Riktigt taskigt med andra ord..

• Svar 72
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Indeed det kan behövas en sådan här tråd så jag kan hålla mig uppdaterad...är så dålig på det.

Akira! Mmmm precis som du säger är den riktigt skön, den som faktiskt fick mig att gilla anime från första början (har dock bara sett med amerikansk sub, har iofs den japanska hemma så jag skall se om så fort jag kan!).

Har ju inte sett catwomen men den verkar ju som sagt...dålig.

• Moderator
Det kändes inte som det fanns någon tråd för just bara nyheter. Då det faktiskt finns prat om nya filmer som inte är något man behöver 'se fram emot'.

detta är en sådan sak!

Kortfattat så ska det visst göras en spelfilm på Akira. En av de absolut skönaste cyberpunk filmerna någonsin tillika film i kategorierna animerat och tja alla filmer någonsin.

Men att ge regi-jobbet till personen som gjorde Catwomen känns bara som att först våldta mig själsligt i alla möjliga hållen för att sedan skyffla radiokativt ämne och sedan 

Bra tråd!

Såg nyligen Catwoman. Storyn är ju så segdragen och krystad som man kan vänta sig, men rent visuellt sett så tyckte jag att regissören skötte sig bra. Såg den visserligen inte på min hemmabio, men ändå. Tänkte på Akira, regissören kanske inte är helt fel val ändå.

detta är en sådan sak!

Bra tråd!

Såg nyligen Catwoman. Storyn är ju så segdragen och krystad som man kan vänta sig, men rent visuellt sett så tyckte jag att regissören skötte sig bra. Såg den visserligen inte på min hemmabio, men ändå. Tänkte på Akira, regissören kanske inte är helt fel val ändå.

missade du att de klippte varrannan sekund så fort det skulle vara spänning och mot slutet i fighten så var det klipp varann jäkla hundradel.

• Moderator

Jo, så var det väl, men jag brukar inte ha någonting emot många klipp. De behövs så klart inte när de som fightas klarar av att göra det snyggt, det är väl mycket för att maskera att agerandet inte ser autentiskt ut. Man jag kan tycka att vissa scener blir snyggare när det är många klipp, det ger scenen mer energi på nåt sätt.

Jo, så var det väl, men jag brukar inte ha någonting emot många klipp. De behövs så klart inte när de som fightas klarar av att göra det snyggt, det är väl mycket för att maskera att agerandet inte ser autentiskt ut. Man jag kan tycka att vissa scener blir snyggare när det är många klipp, det ger scenen mer energi på nåt sätt.

Jo fast det är skillnad på snabba klipp och ultramegasnabbaklipp som i hejochhallå-ge-publike-epelipsi. Och det var verkligen så i den sista fighten i Catwomen.

Och dessutom skulle aktörerna ha tränat Capoeira bland annat för filmen, så de borde inte ha behov att maskera så väldigt frentiskt.

så visst är snabba klipp effektiva. Titta på t.ex. Bourne Supremacy.

men det dåliga exemplet enligt min mening ligger mycket i Catwoman. I dessutom så behöver inte Akiras historia några snabba klipp.

25 minuter extra tror jag till och med. Ligger som förhandsbokat på discshop sedan länge för mig. Ska bli minst sagt intressant att se Directors Cut versionen, men också allt extramaterial som jag inte kunnat se förut eftersom jag har den värdelösa svenska utgåvan.

• Moderator
I dessutom så behöver inte Akiras historia några snabba klipp.

Det håller jag faktiskt med om. Skulle vara kul att veta vad eller ens om regissören har något förhållande till Akira. Man kan ju hoppas att han kan någon känsla för filmen, alltså att han har ett personligt intresse av att regissera den. Men Akira är ju en inte helt opopulär film så man kan ju hoppas.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...