Tofu Skriven 29 September, 2004 Report Share Skriven 29 September, 2004 Det kändes inte som det fanns någon tråd för just bara nyheter. Då det faktiskt finns prat om nya filmer som inte är något man behöver 'se fram emot'. detta är en sådan sak! http://www.superherohype.com/news.php?id=2046 Kortfattat så ska det visst göras en spelfilm på Akira. En av de absolut skönaste cyberpunk filmerna någonsin tillika film i kategorierna animerat och tja alla filmer någonsin. Men att ge regi-jobbet till personen som gjorde Catwomen känns bara som att först våldta mig själsligt i alla möjliga hållen för att sedan skyffla radiokativt ämne och sedan trolla in mig i kvinnofängelset. Riktigt taskigt med andra ord.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 29 September, 2004 Report Share Skriven 29 September, 2004 Indeed det kan behövas en sådan här tråd så jag kan hålla mig uppdaterad...är så dålig på det. Akira! Mmmm precis som du säger är den riktigt skön, den som faktiskt fick mig att gilla anime från första början (har dock bara sett med amerikansk sub, har iofs den japanska hemma så jag skall se om så fort jag kan!). Har ju inte sett catwomen men den verkar ju som sagt...dålig. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 30 September, 2004 Report Share Skriven 30 September, 2004 Är Alexander för gay? Det ryktas att några kärleksscener mellan männen Colin Farrell (Alexander) och Francisco Bosch (Bagoas) i Oliver Stones nya storfilm Alexander kommer att klippas bort. http://www.msnbc.msn.com/id/6134129/ Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 30 September, 2004 Report Share Skriven 30 September, 2004 Är Alexander för gay? Det ryktas att några kärleksscener mellan männen Colin Farrell (Alexander) och Francisco Bosch (Bagoas) i Oliver Stones nya storfilm Alexander kommer att klippas bort. http://www.msnbc.msn.com/id/6134129/ Luktar lite bögfobi om det där tycker jag. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 30 September, 2004 Author Report Share Skriven 30 September, 2004 Det låter också något som skulle få mig att se filmen Man kanske får vänta på en Directors Cut Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 2 Oktober, 2004 Moderator Report Share Skriven 2 Oktober, 2004 Det kändes inte som det fanns någon tråd för just bara nyheter. Då det faktiskt finns prat om nya filmer som inte är något man behöver 'se fram emot'. detta är en sådan sak! http://www.superherohype.com/news.php?id=2046 Kortfattat så ska det visst göras en spelfilm på Akira. En av de absolut skönaste cyberpunk filmerna någonsin tillika film i kategorierna animerat och tja alla filmer någonsin. Men att ge regi-jobbet till personen som gjorde Catwomen känns bara som att först våldta mig själsligt i alla möjliga hållen för att sedan skyffla radiokativt ämne och sedan trolla in mig i kvinnofängelset. Riktigt taskigt med andra ord.. Bra tråd! Såg nyligen Catwoman. Storyn är ju så segdragen och krystad som man kan vänta sig, men rent visuellt sett så tyckte jag att regissören skötte sig bra. Såg den visserligen inte på min hemmabio, men ändå. Tänkte på Akira, regissören kanske inte är helt fel val ändå. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hawa!i Skriven 4 Oktober, 2004 Report Share Skriven 4 Oktober, 2004 Janet Leigh avled igår. Hon blev 77 år gammal. R.I.P Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 4 Oktober, 2004 Report Share Skriven 4 Oktober, 2004 Janet Leigh avled igår. Hon blev 77 år gammal. R.I.P Det var hon som tog en dusch i Psycho, va? Synd. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 4 Oktober, 2004 Author Report Share Skriven 4 Oktober, 2004 Det kändes inte som det fanns någon tråd för just bara nyheter. Då det faktiskt finns prat om nya filmer som inte är något man behöver 'se fram emot'. detta är en sådan sak! http://www.superherohype.com/news.php?id=2046 Kortfattat så ska det visst göras en spelfilm på Akira. En av de absolut skönaste cyberpunk filmerna någonsin tillika film i kategorierna animerat och tja alla filmer någonsin. Men att ge regi-jobbet till personen som gjorde Catwomen känns bara som att först våldta mig själsligt i alla möjliga hållen för att sedan skyffla radiokativt ämne och sedan trolla in mig i kvinnofängelset. Riktigt taskigt med andra ord.. Bra tråd! Såg nyligen Catwoman. Storyn är ju så segdragen och krystad som man kan vänta sig, men rent visuellt sett så tyckte jag att regissören skötte sig bra. Såg den visserligen inte på min hemmabio, men ändå. Tänkte på Akira, regissören kanske inte är helt fel val ändå. missade du att de klippte varrannan sekund så fort det skulle vara spänning och mot slutet i fighten så var det klipp varann jäkla hundradel. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 4 Oktober, 2004 Moderator Report Share Skriven 4 Oktober, 2004 Jo, så var det väl, men jag brukar inte ha någonting emot många klipp. De behövs så klart inte när de som fightas klarar av att göra det snyggt, det är väl mycket för att maskera att agerandet inte ser autentiskt ut. Man jag kan tycka att vissa scener blir snyggare när det är många klipp, det ger scenen mer energi på nåt sätt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tofu Skriven 5 Oktober, 2004 Author Report Share Skriven 5 Oktober, 2004 Jo, så var det väl, men jag brukar inte ha någonting emot många klipp. De behövs så klart inte när de som fightas klarar av att göra det snyggt, det är väl mycket för att maskera att agerandet inte ser autentiskt ut. Man jag kan tycka att vissa scener blir snyggare när det är många klipp, det ger scenen mer energi på nåt sätt. Jo fast det är skillnad på snabba klipp och ultramegasnabbaklipp som i hejochhallå-ge-publike-epelipsi. Och det var verkligen så i den sista fighten i Catwomen. Och dessutom skulle aktörerna ha tränat Capoeira bland annat för filmen, så de borde inte ha behov att maskera så väldigt frentiskt. så visst är snabba klipp effektiva. Titta på t.ex. Bourne Supremacy. men det dåliga exemplet enligt min mening ligger mycket i Catwoman. I dessutom så behöver inte Akiras historia några snabba klipp. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brazil Skriven 5 Oktober, 2004 Report Share Skriven 5 Oktober, 2004 Någon som hört eller sett något från den nya versionen (dir. cut?) av Donnie Darko som släpps på dvd snart? Är den bättre eller sämre? + 20 min jämfört med originalet har jag hört den ska vara. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
davvie Skriven 5 Oktober, 2004 Report Share Skriven 5 Oktober, 2004 25 minuter extra tror jag till och med. Ligger som förhandsbokat på discshop sedan länge för mig. Ska bli minst sagt intressant att se Directors Cut versionen, men också allt extramaterial som jag inte kunnat se förut eftersom jag har den värdelösa svenska utgåvan. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 5 Oktober, 2004 Moderator Report Share Skriven 5 Oktober, 2004 I dessutom så behöver inte Akiras historia några snabba klipp. Det håller jag faktiskt med om. Skulle vara kul att veta vad eller ens om regissören har något förhållande till Akira. Man kan ju hoppas att han kan någon känsla för filmen, alltså att han har ett personligt intresse av att regissera den. Men Akira är ju en inte helt opopulär film så man kan ju hoppas. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hawa!i Skriven 6 Oktober, 2004 Report Share Skriven 6 Oktober, 2004 yttligare en tråkig nyhet.....Rodney Dangerfield har avlidit....han blev 82 år gammal Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.