Jump to content

Vad är din favoritscen i Sagan om ringen?


Rekommenderade inlägg

  • Svar 39
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag tycker att den bästa scenen i Sagan om ringen är när brödraskapet bildas..... :rolleyes:

Mina favorit repliker är när Argaorn säger...

"you have my sword"

"and you have my baw"

"my ox"

bla bla bla

:lol:

 

Måste åsså få tilllägga att Sagan om ringen är den bästa filmen som gjorts.....

Tror knappast att jag är ensam om att tycka det, ser fram mot sagan om de två tornen.... Men stor entusiasm....

:blink:

 

Kram Anna

Link to comment
Share on other sites

Jag har många...det är svårt att välja en....men jag tror nog att hela deras resa genom Moria är min favoritscen - den är så äckligt spännande att man sitter som fastklistrad i biofåtöljen, även om man redan vet vad som ska hända. Från ögonblicket när de går in i den kusliga gruvan tills Gandalfs fall - de scenerna är det något alldeles särskilt med.

Link to comment
Share on other sites

hela filmen är ju helt klart bäst, så det e svårt att välja någon favorit scen, men jag älskar när gandalf pratar med frodo inne i moria.

"...what a pity that bilbo didn´t kill him when he had the chance"

"pity? it was pity that stayed bilbos hand. many that lives deserve death and some that die deserve life, can you give it too them Frodo" osv.

Sedan är slutscenerna från det att frodo står på "stranden" med ringen i handen och framåt helt underbara! tårarna bara rinner!

 

sagan om ringen är helt klart de bästa böckerna som någonsin skrivits och jag är övertygad om att alla tre filmer kommer att vara iklass med dem! Efter att ha sett första filmen femton gånger på bio, kan jag nog påstå att jag är helt säker!

:D

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...