Jump to content

Da Vinci-koden


Peo

Rekommenderade inlägg

Jag är övertygad om att filmen inte kommer i närheten av boken men så är det ju i de flesta fall. Men Ron Howads The Da Vinci Code är utan tvekan ett intressant projekt med en minst lika intressant rollbesättning. Trailern fungerade tyvärr inte på min dator men förväntningarna är ändå relativt höga.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Svar 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En flopp lär det knappast bli, så mycke skrivierier som det varit om både boken, filmen och författaren...

Det ska bli intressant att se filmen, men jag håller med Donnie Darko, tror inte att den kommer att vara lika bra som boken...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Har inte läst boken, men hade tankar på att göra det innan jag ser filmen. Kanske ska hoppa över det då?

 

 

Jag tycker att du ska läsa boken innan du ser filmen. Boken är fantastisk!! Jag tycker att de har valt bra skådespelare till rollerna och trailern ser faktiskt rätt lovande ut. Du får inte missa en sådan bra bok, Plox! Jag ska helt klart se filmen, men man kanske blir mer besviken om man läst boken.

Link to comment
Share on other sites

Plox: Tyckte inte riktigt om hur det slutade med allt i boken, spänning så det räckte och blev över men slutet fick boken att falla. Blev bara dåligt av allt sen, men nöjer mig med att jag fick mig en bra och intressant historielektion vad gäller Opus Dei, Tempelriddarordern samt Pierre-de-Sion...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vet inte...tycker inte boken är särksilt mycket att hurra för. I själva verket känns den väldigt mycket som ett filmmanus - litterärt var den ganska torr och trist. Teorierna är det som är kul och det hade lika gärna kunnat vara en dokumentär åsiktsbok istället för en väldigt medelmåttig thriller. Så jag är kluven - kul teorier, men en ramhistoria som inte känns mer spännande än vad som helst man sett tidigare i thriller genren.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det blir 11-årsgräns på Da Vinci-koden efter beslut i kammarrätten. Först satte Biografbyrån 15-årsgräns, men det gillade inte distributören Sony och överklagade alltså framgångsrikt.

 

2 dagar kvar till biopremiär!

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...