Jump to content

Da Vinci-koden


Peo

Rekommenderade inlägg

Änglar och Demoner kommer säkerligen att filmas om Da Vinci-koden blir en succe. Och det tror jag den blir. Skulle den förstnämnde också bli en succe blir det nog tryck på den gode Brown att skriva mer böcker, alt filmmanus som kan filmas.

 

Hörde att Brown håller på att göra efterforskningar för en tredje bok nu. Undrar vad det blir den här gången.

Min gissning är att vi kommer att få se fler både böcker och filmer. Hoppas bara innerligt att de håller sig till att filma böckerna så de inte gör egna äventyr och "lånar" bok figurerna a la Beck.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 83
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Wow, coolt. Tom Hanks på duken igen, man akn aldrig tröttna på de, en fantastisk skådespelare. Om han nu passar till rollen vet jag inte eftersom att jag inte läst boken men jag tror att han klarar av de mesta. Om jag har har förstott vad boken handlar om är det nån form religiös historia blandat med deckare. De skulle nog göras verkligt bra på film. Intresant, de ser jag fram emot.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Filmstar

Sophie Neveu = Adrey Tatou? Absolut.

 

Bezu Fache = Jean Reno? Absolut.

 

Robert Langdon = Tom Hanks? Njae... Tror inte att han passar bra där. ha de hellre velat se en yngre Harrison Ford i den rollen, men det går ju inte nu.

 

Men vem vill ni se i rollen som Silas? Rätt svårt att föreställa sig en skådespelare som ska spela en lång och muskulös albino, men om vi skippar den stora kroppsbyggnaden så skulle jag kunna tänka mig att se Willem Dafoe i den rollen. Han kanske är lite för gammal, men Dafoe är alltid lika klockren, så jag tror att han skulle funka fint.

 

Jag hörde något löst rykte om att Jim Carrey var tänkt, men jag hoppas att det var falskt. Kan inte tänka mig honom som Silas, men man vet aldrig. Annars har jag inte så många alternativ. Vilka tror ni skulle passa för rollen som albinon Silas?

 

Hur som helst är boken perfekt för att filmatiseras. Och att det är Ron Howard bakom kameran är bara positivt. Förväntar mig en välgjord och spännande film.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Sophie Neveu = Adrey Tatou? Absolut.

 

Bezu Fache = Jean Reno? Absolut.

 

Robert Langdon = Tom Hanks? Njae... Tror inte att han passar bra där. ha de hellre velat se en yngre Harrison Ford i den rollen, men det går ju inte nu.

 

Men vem vill ni se i rollen som Silas? Rätt svårt att föreställa sig en skådespelare som ska spela en lång och muskulös albino, men om vi skippar den stora kroppsbyggnaden så skulle jag kunna tänka mig att se Willem Dafoe i den rollen. Han kanske är lite för gammal, men Dafoe är alltid lika klockren, så jag tror att han skulle funka fint.

Nja, Dafoe är en bra skådis, men han har för mycket närvaro och intensitet för den rollen. Skulle gärna se en yngre Depareieu (stavning), han kan se tillräckligt lidande ut. Möjligen Ron Perlman då?

 

Övriga rollbesättningar är klockrena, det håller jag med om, utom Tom Hanks. Men det har jag gnällt om tidigare.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror fortfarande Tom Hanks passar. Så här beskrivs Robert Langdon i "Änglar och Demoner":

"Även om han inte var särskilt stilig i ordets vanliga bemärkelse hade den fyrtiofemårige Langdon något som hans kvinnliga kolleger kallade "akademisk" dragningskraft - testar av grått i det tjocka bruna håret, genomträngande blå ögon, en påtagligt djup röst och en idrottsmans sorglösa leende. Under sin collegetid hade Langdon varit simhoppare. Han var en och åttio lång och hade fortfarnde en simmares vältrimmade kropp..."

 

Som Silas vill jag se Rutger Hauer, som han såg ut i Bladerunner. Det var hela tiden honom jag såg framför mig när jag läste boken. Han skulle passa perfekt. Fast, med tanke på att Bladerunner spelades in för 20 (?) år sedan så kanske han har hunnit bli för gammal.

Link to comment
Share on other sites

Hörde att Brown håller på att göra efterforskningar för en tredje bok nu. Undrar vad det blir den här gången.

 

Jag har för mig att Brown's femte thriller ska heta Salomo's Key eller nåt i den stilen. Inte utkommen ännu vad jag vet. Men han har alltså skrivit (minst) två före A&D och DVC, nämligen Deception Point - klart läsvärd, om än inte fullt så bra som de två senaste, samt den första (?) Digital Fortress som emellertid är ganska seg. Åtminstone med Brown-mått...

 

Alla fyra finns hos välsorterade pockethandlare (i sthlm iaf) men jag tror bara det är A&D och DVC som översatts - än så länge.

 

F.ö. är jag mycket tveksam till Hanks i rollen, men det har sagt förr.

Link to comment
Share on other sites

Hörde att Brown håller på att göra efterforskningar för en tredje bok nu. Undrar vad det blir den här gången.

 

Jag har för mig att Brown's femte thriller ska heta Salomo's Key eller nåt i den stilen. Inte utkommen ännu vad jag vet. Men han har alltså skrivit (minst) två före A&D och DVC, nämligen Deception Point - klart läsvärd, om än inte fullt så bra som de två senaste, samt den första (?) Digital Fortress som emellertid är ganska seg. Åtminstone med Brown-mått...

 

Alla fyra finns hos välsorterade pockethandlare (i sthlm iaf) men jag tror bara det är A&D och DVC som översatts - än så länge.

 

F.ö. är jag mycket tveksam till Hanks i rollen, men det har sagt förr.

 

Jo jag vet att han har skrivet fler böcker (trodde bara det var en dock) men ingen av dem handlar väl om Langdon?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Filmstar

Intressanta skådespelare. Molina kan nog passa rätt bra som Aringarosa, men jag är ändå lite tveksam till Ian McKellen. Jag hade hellre velat se en lite yngre person med glimten i ögat. Tycker att McKellen känns lite för "gubbig" för den rollen. Men så länge han är otroligt snobbig som bara en brittisk överklassman kan vara så blir det nog bra.

 

Men Silas är fortfarande en gåta...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Teabing ÄR ju en gubbe, dock en liten gubbe, som jag föreställde mig honom. Ian Holm kanske hade haft rätt format :). Ian McKellen är dock en bra skådis, så jag har anledning att hoppas att man inte bara ser Gandalf framför sig.

 

Jag röstar fortfarande för Rutger Hauer som Silas!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Måste bara få lägga in mina kommentarer till de färdiga skådespelarna...

 

Tom Hanks som Robert Langdon = Ehh? Varför detta nu då? Det finns väl många skådespelare ute i vida världen som antagligen skulle göra Robert Langdon bättre än småtöntige Hanks? Hanks var bra i Forrest Gump, Philadelphia och The Terminal, visst... Men i en hårdkokt historisk deckare? Som en symbolforskare som vet typ... ALLT! Tycker inte det skulle vara så bra faktiskt, men det är bara min åsikt... Tycker hellre att Harrison Ford eller kanske Patrick Swayzee (Fråga mig inte varför, fick bara nån knepig bild i huvudet, killen går ju som han har skitit ner sig) skulle klara detta bättre...

 

Audrey Tatou som Sophie Neveu = Väldigt gärna! Tatou är en jätteduktig skådespelerska, och hon kommer nog passa ypperligt som den fulsnygga polisen Neveu...

 

Jean Reno som "The Bull" Fache = Självklart val! Den bästa franska skådespelaren någonsin! Han kommer passa perfekt! Han är en av mina favoritskådisar och jag ser verkligen fram emot att se honom som den .::tjur::.ige Kommisarie Fache!

 

Ian McKellen som Professor Teabing = Hmm... Teabing skall ju vara kort och knubbig... Ian McKellen är lång, ståtlig och väldigt smal... Det skall bli intressant att se honom spela Teabing... Tror inte att han passar saom honom, men han är ju en väldigt bra skådespelare så han kan säkert göra under också...

 

Alfred Molina som Biskop Aringarosa = Hmm... Jo, ja, han kan säkert spela honom. Det är bara det att jag tror att casting-personalen har försökt att hitta en skådespelare som ser italiensk ut, visst Aringarosa jobbade ju i Italien som ung, men är han inte amerikansk-född? Molina kanske fixar biffen, bara han inte får på sig sina ruskiga bläckfiskarmar igen...

 

 

Se där ja... Ett seriöst inlägg från herr Pumbaa för en gång skull, det är inte vanligt... :P

 

PS. Håller med om att Willhelm Defoe kanske skulle kunna göra Silas, men jag vet inte så mycket om vilka sådespelare som finns därute i världen, och det finns säkert någon blekare och längre person, som kanske klarar Silas bättre... DS.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...