Jump to content

Gissa vilken film fotot är ifrån - lätt version


Peo

Rekommenderade inlägg

  • Svar 2,2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det är Kieslowskis Den blå filmen. Och nej, den har jag - tro det eller ej, inte sett. Men jag har Trikoloren i hyllan och jag ska se dem allihop (och allt övrigt från Kieslowski) inom en nära framtid. Av allt jag sett, läst och hört om Kieslowski så verkar han vara en regissör i min smak. Och det skadar ju inte att nämnas som en av de bästa regissörerna genom tiderna heller.

 

Inte sett nåt av Kieslowski? Först o främst se Trikoloren, Veronikas dubbelliv och Dekalogen.

Link to comment
Share on other sites

Inte sett nåt av Kieslowski? Först o främst se Trikoloren, Veronikas dubbelliv och Dekalogen.

Exakt vad jag tänkt se - i just den ordningen, och så har jag nån kortfilm också som jag tänkte se. Men jag skulle vilja veta hur man får tag på hela samlade Dekalogen på en bra dvd-utgåva - gärna med svensk text (verkar dock inte finnas) och Kubricks förord som han gjorde 1991.

Link to comment
Share on other sites

Inte sett nåt av Kieslowski? Först o främst se Trikoloren, Veronikas dubbelliv och Dekalogen.

Exakt vad jag tänkt se - i just den ordningen, och så har jag nån kortfilm också som jag tänkte se. Men jag skulle vilja veta hur man får tag på hela samlade Dekalogen på en bra dvd-utgåva - gärna med svensk text (verkar dock inte finnas) och Kubricks förord som han gjorde 1991.

 

Nej vet inte vart det finns. Kanske att Artificial Eye's utgåvor (uppdelat på 2 dvds) har svensk text. Men de e nog inte den bästa kvailiten. Jag vill ha en polsk box som ska va bra.

Link to comment
Share on other sites

Jag antar att du menar Luis Bunuel och då kanske det är Tristana, som jag först tänkte? Det svartvita vilseleder mig dock lite.

 

Tristana är en färgfilm så det är tyvärr inte rätt. Men vi kan ju säga som så att det börjar brännas.

Link to comment
Share on other sites

Då måste det vara Viridiana. Jag skäms lite över att jag gissade på Tristana också, eftersom jag ju tydligt ser att det inte är Chaterine Denevue på bilden där.

 

 

Viridiana är rätt svarat.

Ah, det borde jag ju anat eftersom detta är den LÄTTA tråden. ;)

 

Jovisst. Men vad är lätt och vad är svårt egentligen? :D

 

Der_Untergang.jpg

 

Undergången?

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...