stoffer Skriven 20 December, 2004 Report Share Skriven 20 December, 2004 Halla! Ville få tips om bra "Sportfilmer" man skall se, rekommendera! Ex: som "Remember the titans" osv. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 20 December, 2004 Filmstar Report Share Skriven 20 December, 2004 Halla! Ville få tips om bra "Sportfilmer" man skall se, rekommendera! Ex: som "Remember the titans" osv. <{POST_SNAPBACK}> Hinner inte skriva nu, så jag listar upp några sevärda sportfilmer: Any given sunday (Am. fotboll) Rocky (boxning) Hurricane (boxning) Tjuren från Bronx (boxning) Fever Pitch (Fotboll) Blådårar (Fotboll) Slagskott (Ishockey Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 21 December, 2004 Filmstar Report Share Skriven 21 December, 2004 (ändrad) Miracle (ishockey) Benknäckargänget (am. fotboll i fängelse) Youngblood (ishockey) Såg att du skrev "bra" sportfilm, så jag tog bort några som inte var något att ha. Sen har jag inte sett Miracle, men den lär vara bra. Får räcka så nu, tillsammans med de som Greenleaf rekommenderade. Ändrad 21 December, 2004 av Czechflash Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 21 December, 2004 Moderator Report Share Skriven 21 December, 2004 (ändrad) Tänkte omedelbart på Den bäste (heter den inte så, Czech?) med Robert Redford. Minns den som riktigt bra, fastän det var mycket länge sedan jag såg den. Ändrad 21 December, 2004 av Manetheren Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Street Skriven 21 December, 2004 Report Share Skriven 21 December, 2004 Any Given Sunday (am. fotboll) Varsity Blues (am. fotboll) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 21 December, 2004 Filmstar Report Share Skriven 21 December, 2004 Tänkte omedelbart på Den bäste (heter den inte så, Czech?) med Robert Redford. Minns den som riktigt bra, fastän det var mycket länge sedan jag såg den. <{POST_SNAPBACK}> Jag har inte sett den, men vet vilken det är. Kollade upp det och den heter så. Den bäste eller The Natural från 1984 med Robert Redford, Robert Duvall, Glenn Close och Kim Basinger. Baseball antar jag det är. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
stoffer Skriven 21 December, 2004 Author Report Share Skriven 21 December, 2004 aah, tack så mycket. har en svaghet för strålkastare på en fotbollsplan, där folk gör stordåd. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psylocke Skriven 22 December, 2004 Report Share Skriven 22 December, 2004 Baseketball Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 22 December, 2004 Moderator Report Share Skriven 22 December, 2004 Tänkte omedelbart på Den bäste (heter den inte så, Czech?) med Robert Redford. Minns den som riktigt bra, fastän det var mycket länge sedan jag såg den. Jag har inte sett den, men vet vilken det är. Kollade upp det och den heter så. Den bäste eller The Natural från 1984 med Robert Redford, Robert Duvall, Glenn Close och Kim Basinger. Baseball antar jag det är. Wow, har du inte sett den! Finns det fortfarande såna filmer! Nej, men jag tror du skulle gilla den, mycket för att den har några år på nacken och .... ja... kanske därför. Jag minns den som en sån där film som ger en ståpäls och en tår i ögonvrån. Du kan väl säga vad du tycker om du ser den? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 22 December, 2004 Filmstar Report Share Skriven 22 December, 2004 Jag lägger den till listan av filmer jag ska se. Har så mycket film jag vill se att det inte är kul...Men en dag ser jag den säkert. Tack för tipset ! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psylocke Skriven 24 December, 2004 Report Share Skriven 24 December, 2004 Mean Machine är ju en fotbollsfilm också. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 26 December, 2004 Report Share Skriven 26 December, 2004 Mean Machine är ju en fotbollsfilm också. <{POST_SNAPBACK}> Men ingen vidare bra sådan. Nej se Blådårar 2, bättre kan det inte bli(för att vara en fotbollsdokumentär). Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
halan Skriven 27 December, 2004 Report Share Skriven 27 December, 2004 Victory är av en av de få filmer som kan betecknas krig-sportfilm. Den handlar om ett gäng krigsfångar under andra världskriget som lirar fotboll mot ett tyskt lag och samtidigt ska försöka fly. Med Sylvester Stallone och Pelé(!) i rollerna. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Lime Skriven 27 December, 2004 Report Share Skriven 27 December, 2004 Om dokumentärer räknas så rekommenderar jag The Smashing Machine (7.8 på imdb). Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 27 December, 2004 Filmstar Report Share Skriven 27 December, 2004 Värsta gänget är en baseball komedi som kommer på tv i veckan. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.