Jump to content

Favoritskådis


rocky_get_heavy

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...
  • Svar 152
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Manliga (favoriter för tillfället)

 

Sean Penn - Mystic River, Dead Man Walking, I Am Sam

Edward Norton - Primal Fear säger jag bara...

Benicio Del Toro - Snacka om att kunna förvandla sig från roll till roll...

Jack Nicholson - "You can't handle the truth!"

Woody Harrelson - Seriemördare, romantiker...

 

Kvinnliga (favoriter för tillfället även här)

 

Angelina Jolie - Galet bra i Girl Interrupted och Gia

Meryl Streep - The Hours, Kramer vs Kramer, med flera

Cher - Strålande insats i Mask

Charlize Theron - Monster, North Country (för övrigt så är vi exakt lika gamla/unga) :P

Sigourney Weaver - Gorillas In The Mist, CopyCat

 

Såba nuba.. Har lyckats få till två listor som jag är någorlunda nöjd med för tillfället..

Link to comment
Share on other sites

Två stycken skådespelare som jag fattat extra tycke för under den senaste tiden är Marlon Brando, som jag blev förälskad i när jag för ett bra tag sen såg Gudfadern men efter att jag nu sett On The Waterfront (där jag tycker han gör en ännu bättre insatts) inser jag nu vilken otroligt skicklig skådespelare han är. Den andre är Max von Sydow som jag blev väldigt förtjust i när jag såg mästerverket Det sjunde inseglet. I den filmen gör ju iochförsig samtliga skådespelare en fantastisk insatts men Sydow va imponerade på mig mest tätt följd utav Nils Poppe och Bengt Ekerot..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Svårt att komma på några så snabbt. Såna grejer brukar dyka upp när man väl ska lägga sig och tänker över en massa filmer. But let's give it a shot:

 

1. Robert De Niro - Taxi Driver. Tjuren från Bronx.

 

2. Al Pacino - Mestadels för The Godfather, men låt oss inte glömma Scarface. Carlitos Way.

 

3. Tom Hanks (och Mr Wilson, på delad plats) - Forest Gump. Philadelphia.

 

4. Johnny Depp - Pirates of the Carribian. Fear and Loathing in Las Vegas. Lysande!

 

5. Denzel Washington - Philadelphia. Man on Fire. Belägringen.

 

(Chuck Norris, borde verkligen finnas med. Men jag vågar inte vara annorlunda :blink: )

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Förstår mig inte riktigt på Robert DeNiro. Vet att det är dödsstraff på att såga DeNiro, men jag hänger upp mig på att allt han gör blir så väldigt lika. Men jag borde ta och se om nån av de gamla klassikerna så kanske jag omvärderar honom. Numera är han i alla fall helt borta som skådis, det visade han i Hide and seek.

Link to comment
Share on other sites

Förstår mig inte riktigt på Robert DeNiro. Vet att det är dödsstraff på att såga DeNiro, men jag hänger upp mig på att allt han gör blir så väldigt lika. Men jag borde ta och se om nån av de gamla klassikerna så kanske jag omvärderar honom. Numera är han i alla fall helt borta som skådis, det visade han i Hide and seek.

 

Håller med dig Manetheren, tycker nästan allt han gör är lika. Har kollat igenom allas listor och typ hälften har med antingen Pacino, De Niro eller Depp. Man kan ju inte såga dom som du sa, men jag hakar upp mig lite på då det känns som alla har samma smak.

 

Tror inte jag skrivit med mina favoriter så gör det nu; Pacino, Depp och De Niro finns tyvärr inte med men är ändå hursomhelst lysande skådespelare.

 

Top 4

Sean Penn

Bill Murray

Kevin Spacey

Kjell Bergqvist

 

Andra uppskattade skådespelare är: Dustin Hoffman, Jon Voight, Chevy Chase, Mickey Rourke, Matt Damon, Michael Douglas, Tim Robbins, Robin Williams,

Link to comment
Share on other sites

Förstår mig inte riktigt på Robert DeNiro. Vet att det är dödsstraff på att såga DeNiro, men jag hänger upp mig på att allt han gör blir så väldigt lika. Men jag borde ta och se om nån av de gamla klassikerna så kanske jag omvärderar honom. Numera är han i alla fall helt borta som skådis, det visade han i Hide and seek.

 

Ja jag håller verkligen med dig om att Robert DeNiro tillhör det förflutna. Han är inte sig själv numera :)

Men se om Raning Bull, Gudfadern 2 och framförallt Taxi Driver där han odiskutabelt gör sin bästa roll i karriären, så hoppas jag att du får en ny uppfattning om honom.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Ok, får nog själv säga:

 

Tom Hanks

Jack Nicholson

Kevin Spacey

Edward Norton

Heath Ledger

Joe Pantoliano

 

men den listan är kläckt med tvång, finns säkert andra jag glömt.

 

DD, Taxi Driver var det inte länge sedan jag såg, och den är en mycket bra film. Men jag har lite svårt att förstå varför folk hänger sig kvar vid skådespelare som har sina bästa prestationer långt bakom sig. Nicholson fortsätter att göra bra roller, men DeNiro, Dustin Hoffman mf. lever på gamla meriter och upprepar rollkaraktäre efter rollkaraktär för att de kan. Ser inte folk som gillar Taxidriver, Raging Bull osv att det finns nya skådespelare där ute som gör minst lika bra rollprestationer nuförtiden? Förstår inte denna fixering vid det gamla, när det finns nya namn som bör läggas till listorna över bra skådespelare.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

(med reservation för eventuella stavfel)

 

1. Julianne Moore

 

2. Eric Bana (se "Bleeder" om ni inte tror mig)

 

3. Willem Dafoe

 

4. Forrest Withaker

 

5. Martin Landue (Ed Wood)

 

Här är bilder på mina 2 favvo skådisar:

 

Johnny Depp! (senast tagna bilden i Bahamas)

 

post-3323-1142643139.jpg SUPER-HOT!!! softar i Caribbean... ^_^

 

Christian Bale!

 

post-3323-1142643016.jpg SUPER-SUPERHOT!! :wub:

(bild ur den kommande filmen: Harsh Times)

Ao, ny film med Christian Bale? Hrm, han börjar gränsa till favorit efter The Machinist och Batman Begins. Hans kropp förefaller mer töjbar än Mr Fantastics...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 months later...

Här är mina 5 favoritskådisar utan någon rangordnig

 

Kevin Spacey (De Misstänkta,Se7en,American Beauty)

kevin_spacey.jpg

Edward Norton (Fight Club, American History X)

norton_am_beauty_sized.jpg

Johnny Depp (Han är bra i alla roller han gör)

Johnny_Depp.jpg

Al Pacino (Gudfadern, Dog day Afternoon, En Kvinnas Doft)

gf7.jpg

Jack Nicholson (Gökboet, The Shing, Chinatown)

nicholson03.jpg

 

tycker även om Leonardo di caprio på hans senare filmer, han har verkligen blivit en duktig skådis

Link to comment
Share on other sites

1.

Steve Buscemi (Reservoir Dogs, The Big Lebowski, Ghost World)

Jack Nicholson (Det hårda straffet, Gökboet, Livet från den ljusa sidan)

Klaus Kinski (Aguirre - Guds vrede, Nosferatu - nattens vampyr, Fitzcarraldo)

2.

Gene Hackman (The French Connection, Avlyssningen, The Royal Tenenbaums)

Bill Murray (Rushmore, Lost in Translation, Life Aquatic)

3.

Dustin Hoffman (Alla presidentens män, Rain Man, Wag the Dog)

Sean Penn (Dead Man Walking, Dur och moll, i am sam)

4.

Paul Newman (Butch Cassidy & Sundance Kid, Blåsningen, Road to Perdition)

Humphrey Bogart (Riddarfalken från Malta, Utpressning, Afrikas drottning)

5.

Kevin Kline (En fisk som heter Wanda, De-Lovely)

John Cusack (Kulregn över Broadway, I huvudet på John Malkovich)

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...