Jump to content

Hur tror du Star Wars III kommer att vara?


DeXxoR

Kommer Star Wars III bli bättre än förväntad?  

20 members have voted

  1. 1. Kommer Star Wars III bli bättre än förväntad?

    • Mycket över
      8
    • Ja, Men bara lite
      10
    • Nej
      2


Rekommenderade inlägg

  • Filmstar

Med tanke på att jag inte förväntar mig att den ska vara så mycket bättre än de andra två i den nya trilogin så tog jag mittenalternativet. Har förhoppningar att det kommer att bli den bästa av de nya, med tanke på hur mörk den ska vara. George Lucas har sagt att han kommer att sätta en PG13-gräns på filmen och med tanke på att episod 1 var tillåten från sju år så är det här en mycket god nyhet.

 

Jag förväntar mig alltså att den ska vara mycket mörk, liksom episod 5, samt att den ska innehålla bra scener med bra musik, t.ex. imperial march när man får se Darth Vader för första gången vore inte alls dumt. Det är många viktiga nyckelscenerna i episod 3 som publiken kommer att hålla ett extra öga på. Det vill säga Anakins övergång till Vader, samt när man får höra James Earl jones röst för första gången. Såna scener måste verkligen lyckas för att det ska bli en bra film och förhoppningsvis har Lucas lagt lite extra möda vid just de scenerna. Det vore bra om han lyckas tillföra i alla fall lite av den där känslan som fanns i den gamla trilogin (ep 4 | 5/5, ep 5 | 5/5, ep 6 | 5/5)

 

Vad jag irriterade mig på med tvåan var att för mycket blue-screen används. Det blev för påkostat och överdrivet helt enkelt. Det vore roligare för alla SW-fans att kunna få se en film med en lite mindre budget, som de gamla filmerna, men självklart kommer det in att bli så. En lång ljussabelstrid mellan Anakin och Obi-Wan kan bli väldigt bra och snyggt koreograferad. Som jag skrev tidigare så ska det bli intressant att se alla dessa nyckelscener, som t.ex. hur imperiet till slut tar över makten o.s.v. Även om det inte blir bra så ska det i alla fall bli intressant att se hur Lucas knyter ihop den nya trilogin med den gamla.

 

Jag har alltså inga större förväntningar, bara lite förhoppningar att man ska lyckas med de viktigaste scenerna. Självklart, blir den mörk och härlig så kan den blir mycket bra, men förväntningarna är ändå relativt låga, därför tror jag att den blir bättre än vad jag tror.

 

Vad tror du?

Link to comment
Share on other sites

Efter att ha sett den senaste trailern å inslaget i 60 minutes i söndags höjdes mina förväntningar rejält. Samma sak hände dock även innnan de två tidigare filmerna. Något som ledde till besvikelse i båda fallen. Idag tycker fortfarande jag Episode I är en fruktansvärt dålig film, men den har Darth Maul som jag diggar totalt. Episode II tycker jag efter besvikelsen lagt sig är en helt ok film. Den skulle utan tvekan få en svag fyra av fem av mig. Men som sagt jag tror och hoppas Episode III kommer kunna leverera. Chewie är ju tillbaka för fan!! :P

Link to comment
Share on other sites

Tusan har man väntat så här länge på sista filmen måste den väl vara bra! Kommer Chewwie?? YES!! biggrin.gif

 

Såg trailern å fick se massa wookier och jag undrar är värkligen chewie med?

Känns lite konstigt att han ska dyka upp och varför dom har dragit i krig.

 

Svaren får vi väl den 19 maj :)

Link to comment
Share on other sites

Tusan har man väntat så här länge på sista filmen måste den väl vara bra! Kommer Chewwie?? YES!! biggrin.gif

 

Såg trailern å fick se massa wookier och jag undrar är värkligen chewie med?

Känns lite konstigt att han ska dyka upp och varför dom har dragit i krig.

 

Svaren får vi väl den 19 maj :)

 

Ja jag hoppas då att han är med!! Han är så himla söta! :D

Link to comment
Share on other sites

Såg trailern å fick se massa wookier och jag undrar är värkligen chewie med? Känns lite konstigt att han ska dyka upp och varför dom har dragit i krig.
I EP3 verkar som kriget även drabbar planeten Kysheek(stavning?) där Chewwi och hans ras verkar bo, en snöplanet..I det kriget ser det ut om feta maskiner används!! :P

 

Efter att ha sett den senaste trailern å inslaget i 60 minutes i söndags höjdes mina förväntningar rejält

 

Det var ju typsikt det redan sänts, skulle se det med visste inte vilken kanal eller tid..Finns det online eller sänds i repris måntro ???

Link to comment
Share on other sites

Efter att ha sett den senaste trailern å inslaget i 60 minutes i söndags höjdes mina förväntningar rejält

 

Det var ju typsikt det redan sänts, skulle se det med visste inte vilken kanal eller tid..Finns det online eller sänds i repris måntro ???

 

Det sändes i amerikansk tv...vet inte hur lång tid det tar för Tv4 att översätta programmen...inslaget borde finnas online...har inte kvar länken...kolla i theforce.nets forum den borde finnas där

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Såg trailern å fick se massa wookier och jag undrar är värkligen chewie med?

Känns lite konstigt att han ska dyka upp och varför dom har dragit i krig.

Jo du, Chewbacca ska vara med. Kan inte bestämma mig om det är positivt eller negativt. Jag hoppas att han inte är helt datorgjord, för då blir det bara konstigt, med tanke på att han har en dräkt i de äldre filmerna.

 

Titta i rollistan.

Ändrad av Greenleaf
Link to comment
Share on other sites

Jo du, Chewbacca ska vara med. Kan inte bestämma mig om det är positivt eller negativt. Jag hoppas att han inte är helt datorgjord, för då blir det bara konstigt, med tanke på att han har en dräkt i de äldre filmerna.

 

Chewbacca är inte datagjord i EP3, har sett Star Wars Making of Episode III - Wookies Are Back och där visar o berättar de om Chewbacca och wookies. Peter Mayhew ska göra rollen som Chewbacca, det var även han som gjorde karaktären i de andra star Wars filmerna.

Link to comment
Share on other sites

Chewbacca är inte datagjord i EP3, har sett Star Wars Making of Episode III - Wookies Are Back och där visar o berättar de om Chewbacca och wookies. Peter Mayhew ska göra rollen som Chewbacca, det var även han som gjorde karaktären i de andra star Wars filmerna.

 

Jag säker på att han även gör Chewie animerad i dom flesta scenerna om jag känner Lucas rätt :whistling:

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...