Jump to content

Första åtalet mot en fildelare av film i Sverige


Peo

Rekommenderade inlägg

  • Svar 42
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Just nu är det bara om man sprider en film, kan ändras den 1 Juli då kanske en ny lag träder fram. Men när man laddar hem så delar man ju ut också, genom program som DC och Bittorrent så delar man ju ut på samma gång som man laddar hem..Så man kan ju inte ladda hem utan att göra sig skyldig..Förutom när man tar låtar genom "spara mål som" från en hemsida.

 

Det avgör ju fildelarnas framtid som det stod på aftonbladet, om åtalet läggs ner eller inte. Men hur kan detta vara första gången egentligen ?? t.ex. en kille som var med i programmet "debatt" har fått böter en gång, har även hört om flera andra..

 

Typ 3 personer i Malmö som delade ut fick deras åtal nedlaggd, p.g.a att det blir en för liten "dom", eller så var det nåt med IP adressen, om den ses som personuppgifter..Blir intressant hur åtalet mot mannnen i västerås slutar..

Link to comment
Share on other sites

Hero: Finns fakeshare program
- hehe Jovisst..Men det är väl inte så stor del som andvänder det, plus att Dc++ o sånt har tagit åtgärder mot det genom att DC++ måste hascha igenom (kolla igenom) filerna som man tänkt dela ut..

 

Centern går ut med att fildelning ska vara tillåtet:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,622359,00.html

 

Bara att ladda hem skulle vara tillåtet enligt dem, eller ?? fildelning, att dela ut är ju inte samma sak..

Ändrad av Hero
Link to comment
Share on other sites

Ladda mer!

 

Staten kommer aldrig kunna reglera något allmängiltigt så att så stora delar av Sveriges befolkning skulle bli kriminella över en enda natt. Det kommer bli fantastiskt spännande att följa utvecklingen.

 

Tänk bara vilken stor distributionskanal SUNET är som dessutom om jag inte tar fel är statligt...

 

:unsure:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 5 months later...
  • Filmstar
Ska bli spännande att se hur det går. Jag har ju bytt sida i den här frågan, "helt" tack vare en viss person. ;) Var totalemot förut...

You are welcome ;)

 

Men jag håller tummarna från att han frisläpps, eller slipper undan med böter, för då får antipiratbyrån ett jäkla jobb med det här "problemet". De kommer inte kunna fortsätta med liknande utredningar tills de hittar nåt slags kryphål och tills dess ska jag skratta...länge.

Link to comment
Share on other sites

Jag tror inte att Centerpartiet är för Fildelning av ideologiska skäl, det handlar nog istället om röstfiske. Det enda Maud vet om fildelning, är att det är väldigt populärt.

 

http://www.blarf.nu/klick.php?sidId=5045&l....is.a.Crime.mpg

 

(Titta på den här länkade filmen; en kille från Antipiratbyrån ska försöka hålla tal, det går dock inte så bra pga. alla bu-rop)

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...