Jump to content

Oscarsgalan 2010

Plox

Rekommenderade inlägg

• Svar 205
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Jag har just sett Nine, som har fått fyra Oscarnomineringar. En av dessa är en skådespelarnominering i Penelopé Cruz, för bästa kvinnliga biroll.

Min första tanke var att Oscarsjuryn verkar tycka att hon är tillräckligt vacker för att få en nominering vad hon än gör, för Nine dräller av bättre skådespelarprestationer.

Jag återkommer med mera!

• Filmstar

Jag har just sett Nine, som har fått fyra Oscarnomineringar. En av dessa är en skådespelarnominering i Penelopé Cruz, för bästa kvinnliga biroll.

Min första tanke var att Oscarsjuryn verkar tycka att hon är tillräckligt vacker för att få en nominering vad hon än gör, för Nine dräller av bättre skådespelarprestationer.

Jag återkommer med mera!

Jo, hon har blivit lite av en "darling" för dem och borde inte ens vunnit sin Oscar förra året.

Jag återkommer med mera!

Jo, hon har blivit lite av en "darling" för dem och borde inte ens vunnit sin Oscar förra året.

Så här i efterhand tycker jag Daniel Day Lewis skulle kunna förtjäna en Oscarsnominering för filmen, men de kanske är rädda för att ge honom en till eftersom han vann förrförra året.

Såg Sherlock Holmes precis. Det första jag tänkte på under förtexterna var hur skön musiken var och det var inte som att jag gick in med den inställningen att jag skulle lyssna på musiken, i alla fall inte till en början. Det var bara mitt allra första intryck från filmen - fan vad skön musik.

Så det är ju ett gott betyg får man säga.

• Filmstar

Gillade inte musiken i Sherlock Holmes till en början, men den växte på mig allt mer och passade in ganska bra. Inte det bästa jag hört, men helt ok. Och att det kommer uppföljare tycker jag känns ganska givet. Annars gillade jag kanske Mark Strong i skurkrollen bäst. Filmen låg på mellan 3/5 och +3/5, underhållande men kanske lite för tråkig avslutning.

EDIT: Noterade förresten att The Hurt Locker var den stora vinnaren av BAFTA (brittiska motsvarigheten till Oscarsgalan) samt att Un prophète tog hem vinsten för bästa utländska film, mycket kul ! Hoppas det får fler från Oscarsakademin att ge den en chans istället för att bara lägga sin röst på Det vita bandet.

Tjalan: Minns också att jag gillade soundtracket i Sherlock Holmes, härligt blandning mellan mörkt och stämningsfullt och irländsk folkmusik. Vad tyckte du om filmen i övrigt? Jag gillade den skarpt och hoppas på en uppföljare.

min recension av Sherlock Holmes

Jag håller med om det mesta i din recension och det känns ju relativt klart redan nu att det blir en uppföljare och det är verkligen inte någonting jag har något emot. Downey Jr. är en av mina absoluta favoritskådespelare och vanligtvis gillar jag inte Jude Law alls, men han var riktigt bra som Watson. Det var en ruggigt underhållande film och jag ser fram emot ett par till.

Robert Downey Jr.

Är dessutom lite bitter, såhär i efterhand, att jag inte såg Sherlock på bio. Det hade varit en värdig bioupplevelse.

(EDIT: Älskar f.ö. bilden du har valt i din recension där de sitter i varsin stol. Den var så jävla cool och då fick jag en mindre mancrush på Jude Law som ser helt sjukt pimp ut i den där hatten.)

• Filmstar

Oscartävlingen ligger nu uppe. Jag har tagit med alla kategorier. Är det någon kategori ni tycker vi bör stryka från tävlingen, så kan det tänkas att vi gör det. Lämna din åsikt här isåfall. Och lycka till i tävlingen!

Följande kategorier tycker jag man skulle kunna stryka:

Bästa dokumentära kortfilm

Bästa animerade kortfilm

Bästa kortfilm (ej animerad)

Bästa ljudklippning

Bästa ljudmix

De två sista är jag osäker på hur vi brukar göra med. Har för mig att vi kanske bara haft med en av kategorierna, men förstår egentligen inte skillnaden mellan de två och om vi ska ha med de två bör vi nog veta exakt vad det gäller.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...