Filmstar Czechflash Skriven 15 Juni, 2010 Filmstar Report Share Skriven 15 Juni, 2010 Förstår inte riktigt hypen kring årets brasilianska lag. Ska bli trevligt att se hur Spaninen kommer att spela imorgon och om de kommer att få igång sitt spel. Det har väl inte varit så mycket hype om det brasilianska laget, iaf inte mer än vanligt (de är alltid på allas läppar). Snarare har det varit tal om att de spelar tråkigt under Dunga och det är väl ungefär som de spelade idag som man är van vid att se dem (under Dunga). Dock måste man alltid räkna med Brasilien för när det väl gäller kan de slå vem som helst, spela hur bra som helst och göra mål när som helst. Tror dock inte de vinner i år, känns som flera av deras viktiga spelare (läs Kaka och Luis Fabiano) inte är lika starka som tidigare. Angående Spanien kan jag inte tänka mig något annat än underhållande fotboll och att de bjuder på bästa fotbollen hittills tillsammans med Tyskland. Får hoppas på det iaf... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nit89ram Skriven 15 Juni, 2010 Report Share Skriven 15 Juni, 2010 Nä, i och för sig så har det varit ovanligt tyst kring årets brasilianska lag, men fascinationen över Brasilien finns där ändå. Men jag tycker årets lag känns ovanligt trist och det känns, precis som du säger, som om att alldeles för många av deras stjärnspelare inte är i toppform. Fast samtidigt kanske det gör laget gott att de inte kan förlita sig enbart på sina stjärnor, utan måste jobba lite extra som lag för att gå långt i årets mästerskap. Det är samtidigt en fördel att inte börja ett mästerskap alldeles för bra, så Brasilien kanske växer mer och mer ju längre turneringen lider och de kanske till och med står där den 11:e juli med pokalen i händerna. Just nu känns det dock alldeles för avlägset. Trevligt dock att få ett "exotiskt" inslag som Nordkorea i årets mästerskap. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
NoName Skriven 16 Juni, 2010 Report Share Skriven 16 Juni, 2010 Förstår inte varför Pato inte kom med i truppen. Ronaldinho kan jag väl förstå. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 16 Juni, 2010 Filmstar Report Share Skriven 16 Juni, 2010 Dagens VM-tips ser ut som följande: Honduras-Chile 0-2 Spanien-Schweiz 2-0 Sydafrika-Uruguay 0-2 Hmm, hur stor är chansen att alla tre slutar 2-0 egentligen ? Nåja, tycker detta mästerskap så här långt varit ganska tråkigt och inte alls lika offensiv fotboll som i EM och förra VM. Hoppas det blir bättring till andra omgången. Chile ska vara ganska bra med ett ungt lag, medan jag inte vet allt för mycket om Honduras och tror inte de borde ha en chans. Men det har bevisats att lag man vet väldigt lite om kan mäta sig med mer kända lag, så som Nya Zeeland och Nordkorea visade. Kan inte se Spanien tappa poäng mot Schweiz, men man vet aldrig var man har schweizarna. Uruguay tror jag är vassare än Sydafrika, men så här i efterhand (samma dag som matchen ska spelas), känns det som Sydafrika kan få oavgjort eller åtminstone gör mål. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 16 Juni, 2010 Author Report Share Skriven 16 Juni, 2010 Spanien kommer att vara som Tyskland och bjuda på fin fotboll, för att de vet inte hur man gör något annat, Honduras-Chile är rätt mäktig med tanke på , och Uruguayo vinner med 1-0 efter golazo av Luis Suarez. Assist: Forlanzo. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 16 Juni, 2010 Filmstar Report Share Skriven 16 Juni, 2010 Blir så irriterad på att Chile inte gör 2-0 så jag får in tipset. Räddningen av målvakten på mållinjen var riktigt bra, men där kände jag att det inte skulle bli min dag. Annars tycker jag båda lagen var bättre än förväntat. Chile visste jag skulle vara bra, men de visade prov på fin anfallsfotboll, speciellt under första halvlek. Blev lite försiktiga i andra, men satte sig inte på defensiven heller. Bäst var Sanchez och Isla (båda spelar i Udinese förresten) på högerkanten som båda var farliga matchen igenom. I Honduras var det de två mest namnkunniga som höll uppe laget - Figueora och Palacios. Bra match var det hur som helst och det får man tacka båda lagen för då Honduras inte backade hem med hela laget vilket gjorde att det fanns ytor för chilenarna. Och eftersom Chile gick framåt med så många spelare fanns det luckor för Honduras att kontra. EDIT: Tyckte förresten det nog var sämsta domarinsatsen hittills under VM. Domaren missade flera situationer (filmningar och liknande) och blåste alldeles för mycket. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 16 Juni, 2010 Filmstar Report Share Skriven 16 Juni, 2010 Kan inte se Spanien tappa poäng mot Schweiz... Så du såg inte matchen? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 16 Juni, 2010 Filmstar Report Share Skriven 16 Juni, 2010 Jaha, det var oväntat. Spanien spelar inte dåligt, men all heder till Schweiz som spelade en perfekt taktisk match. Ottmar Hitzfeld är en gammal räv som lyckats förr och vunnit titlar. Klart intressant start på den här gruppen och jag hade mina frågetecken kring spanske tränaren Del Bosque som inte lyckades i Real Madrid och här tog ut fel startelva. Att Torres inte startat kan jag förstå då han varit skadad och inte är matchtränad (det märktes också när han kom in även om han skapade en del). Däremot förstår man inte varför Fabregas sitter på bänken hela matchen. Att David Silva spelar tycker jag är fel, speciellt om man ser till vad han uträttade i matchen - ingenting. Jesus Navas som slängdes in försökte på högerkanten och slog en hel del inlägg, men sällan med rätt address. Och att man bytte ut Spaniens bäste spelare Iniesta var konstigt, om han nu inte skadade sig så illa att de ändrade bytet när Pedro kom in. Sen tycker jag att Busquets inte tillför laget speciellt mycket. Han är grovjobbaren på mittfältet, men ett bättre alternativ måste vara att spela med Xabi Alonso lite mer defensivt och ha Xavi och Fabregas som de offensiva mittfältarna. Iniesta till vänster, David Villa på topp och innan Torres är i matchform, ja varför inte Pedro ute till höger. Puyol var, som han tyvärr ofta är, för ivrig att bryta och det ledde helt klart till målet. EDIT: Haha, Jojje, nej inte på förhand. Jag förutsåg inte heller startelvan som Spanien startade med och som var felaktig. Men allt handlade om att Schweiz spelade otroligt disciplinerat och i princip inte gjorde några misstag defensivt. All heder till dem. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nit89ram Skriven 16 Juni, 2010 Report Share Skriven 16 Juni, 2010 Klart intressant start på den här gruppen och jag hade mina frågetecken kring spanske tränaren Del Bosque som inte lyckades i Real Madrid och här tog ut fel startelva. Offtopic: Nu satte jag nästan någonting i halsen här när jag läste det du skrev om del Bosque och Real Madrid Vicente del Bosque i Real Madrid (1999 - 2003) 1:a Primera Division, 2 gånger 1:a UEFA Champions League, 2 gånger Som Real Madrid-fan grämer det mig fortfarande att Perez sparkar del Bosque plus Makélélé 2003 och startar Galácticos-cirkusen på allvar. Någonting som klubben fortfarande inte riktigt har kommit ur än. Ontopic: Men jag kan hålla med dig om att han idag inte fick ut maximalt från sina spelare. Själv så tror jag dagens förlust kommer till att göra Spanien farliga under kommande matcher i turneringen och få igång lagsamarbetet ordentligt. Laget spelade bra idag och med några taktiska byten så kommer man förmodligen spela ut ordentligt under de kommande matcherna. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 16 Juni, 2010 Filmstar Report Share Skriven 16 Juni, 2010 Nit89ram: Nu kanske jag försa mig lite angående del Bosque, men vad jag minns så spelade Real inte så bra under honom mot slutet. Men som sagt, jag kan ha fel och blandat ihop honom med någon annan. Hur som helst tyckte jag inte han startade med rätt elva mot Schweiz, men får hoppas han kan rätta till det i fortsättningen så vi får se Spanien gå vidare. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 16 Juni, 2010 Moderator Report Share Skriven 16 Juni, 2010 Jösses, matcherna rullar på i en jäkla fart och jag hinner inte kommentera nåt. Har svårt att minnas detaljerna runt matcher som passerat även om det gått nån dag (inte som med film, där jag aldrig glömmer. ) Men sett till turneringen hittills så tycker jag att den defensiva fotbollen som kommet se senaste decenniet gör sig påmind igen. Tyckte under senaste EM att det offensiva fotbollen kommet tillbaka, men nu verkar det vara de defensiva lagen som överraskar. Å andra siden gäller det ju att inte förlora poäng nu. När väl gruppspelet är över är det ju bara vinst som gäller så kanske det blir mer offensivt då. Det är lite målsnålt än så länge, vilket är lite trist faktiskt. Sen har jag upptäckt en konflikt som pågår inom mig. När jag ser storlag som spelar mot "sämre" lag (tänk Nordkorea mot Brasilien) så kan jag inte låta bli att hålla lite på underdogsen. I alla fall om de spelar överraskande bra. Men konflikten består i att jag ju egentligen vill se de tunga nationerna gå vidare från gruppspelet, jag vill ju trots allt se stormöten typ England - Tyskland och Portugal - Spanien. Jag såg bara lite av spanien - Schweiz, men det överraskar ju att Spanien tappar poäng. Honduras bör de väl kunna slå, men Chile kanske inte är den lättaste motståndaren? Känner faktiskt inte till deras lag, har inte sett dem. Hur som ligger Spanien lite pyrt till just nu. VMs snyggaste mål hittills är väl ingen diskussion (fast jag inte sett alla), Maicons fullträff var ju briljant. Såg precis Forlan sätta 1-0 mot Sydafrika, inget dåligt mål det heller. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 16 Juni, 2010 Filmstar Report Share Skriven 16 Juni, 2010 Jaha, så torskar man i sista sekunderna igen. Uruguay var tvungna att göra 3-0 istället för att bara spela av matchen (som alla andra lag brukar göra). Blir verkligen upprörd på sånt här. Uruguay spelar annars bra och precis som väntat har de inga problem med Sydafrika som inte kom till särskilt många lägen under matchen. Forlan fortsätter att visa att han är en målskytt av rang medan Suarez var bättre än mot Frankrike men får fortfarande inte till det. När/om han får det så kan de slå vem som helst. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 16 Juni, 2010 Author Report Share Skriven 16 Juni, 2010 Forlanzo visar hur fantastiskt jävla skitbra han är idag. Suarez är riktigt bra han också, det enda som saknas är avsluten. Synd att han bestämmer sig för att lägga sig och få straff istället för att bara gå förbi målvakten och dunka bollen i nät. Men det är det är Uruguayo och Vamos Chilenos som gäller i det här mästerskapet nu, tillsammans med Ghana förstås. Nu ska bara Humberto Suazo bli frisk nog att spela, och ösa in mål, för Chilenos och Cavani ska få rena träffar på sina skott så skräller förhoppningsvis båda två. Manetheren: Forlanzos skott tar, tyvärr, på Mokoenas axel och får därför den där bågen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 17 Juni, 2010 Moderator Report Share Skriven 17 Juni, 2010 Manetheren: Forlanzos skott tar, tyvärr, på Mokoenas axel och får därför den där bågen. Ja, det stämmer, och det tar väl bort lite av prestationen, men det såg i alla fall jävligt snyggt ut. Och straffen satt snyggt, modigt att dunka så hårt och högt med den nya bollen, den kunde ju lika gärna ha gått rätt upp i luften, om man ska tro de som sägs. Och det var synd på filmningen vid straffsituationen, de tog bort udden av hans prestation. Hade varit bra om domaren uppfattat rätt och friat, så hade målchansen och prestationen varit helt bortkastade. Visst, en lätt kontakt kan man nog uppfatta, men knappas så mycket att Suarez måste göra en volt. Så just nu är de Forlan som är i topp i målligan, om jag hörde rätt igår. Dock haltar ju tabellen än. Har vi sett några tips härifrån angående vem som kommer toppa målligan efter gruppspelet? Eller är det nån som tror att Messi kommer ösa in mål de två sista matcherna? Jag törs nog inte gissa själv, har långt ifrån lika bra koll på alla strikers som ni andra har. Kuyt kanske, eller Klose? Elano? Låt höra! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjalan Skriven 17 Juni, 2010 Author Report Share Skriven 17 Juni, 2010 Hehe, Elano. Allt handlar om vilka som går långt, så det är ju toppanfallarna i storlagen som man tänker på. Torres, Villa, Klose, Fabiano, Messi etc. Fortsätter Tyskland som mot Australien bör det ju bli Klose som tar det. Leveransen till Fabiano var värdelös och Torres/Villa såg trubbiga ut. Skulle väl säga att jag tror på Klose, men hoppas på Forlan, Suarez eller Asamoah Gyan. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.