Street Skriven 7 Juni, 2005 Report Share Skriven 7 Juni, 2005 Tänkte kolla med medlemmerna här på forumet hur ofta ni gör bio besök !!? Själv så blir det kanske 5-10 gånger per år om det är riktigt intressanta filmer. Än så länge i år har jag sett Constantine och Star Wars Revenge Of The Sith på bio. Planerar att se Mr &Mrs Smith, WOTW,BB och The Island i sommar! Nå, hur ofta går ni på bio ?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 8 Juni, 2005 Filmstar Report Share Skriven 8 Juni, 2005 Om jag inte räknar med Cinemateket, så är det nog runt 10-15 filmer skulle jag tro. Kan vara upp till 20, har faktiskt aldrig tänkt på det. Men inkluderar man Cinemateket kommer man upp i 100 kanske Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Street Skriven 8 Juni, 2005 Author Report Share Skriven 8 Juni, 2005 Hmm ok, då blir det ju en del! Cinemateket, visar de äldre filmer till bättre pris o så eller ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 8 Juni, 2005 Report Share Skriven 8 Juni, 2005 Ja, på http://www.sfi.se/cinemateket/ kan du se vad som visas. Finns i Sthlm, Malmö o Göteborg. 80 kr medlemskap, sen 45 kr per film. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 8 Juni, 2005 Moderator Report Share Skriven 8 Juni, 2005 Tja, antalet Biobesök har minskat av olika anledningar. Men mellan 5 och 10 ligger det nog. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 8 Juni, 2005 Filmstar Report Share Skriven 8 Juni, 2005 Ja, på http://www.sfi.se/cinemateket/ kan du se vad som visas. Finns i Sthlm, Malmö o Göteborg. 80 kr medlemskap, sen 45 kr per film. <{POST_SNAPBACK}> Eller ett halvårskort för 700 kr och så går man gratis på alla filmer. Jag räknade ut att jag hade gått för nästan 2500 kr om jag varit tvungen att betala 45 kr för varje biljett. Så visst tjänar man på ett sånt kort om man går ofta. De visar även en del förhandsvisningar och sen är det allt möjligt som visas, allt från kända klassikers och mästerverk till de mindre kända godbitarna. Ofta finns något intressant varje månad. Men som sagt, endast i de tre stora städerna. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Psylocke Skriven 8 Juni, 2005 Report Share Skriven 8 Juni, 2005 Oftast max 2 ggr per år. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 8 Juni, 2005 Report Share Skriven 8 Juni, 2005 Dom senaste åren har jag vart på bio 20 gånger. Men genom snitt 10 gånger per år. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 10 Juni, 2005 Filmstar Report Share Skriven 10 Juni, 2005 Ca 40 gånger på ett år. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hawa!i Skriven 11 Juni, 2005 Report Share Skriven 11 Juni, 2005 mitt snitt ligger nog runt 0.2 filmer per år. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ladybug Skriven 14 Juni, 2005 Report Share Skriven 14 Juni, 2005 Mitt snitt ligger nog i närheten av Hawa!i. Fast på sistone, då jag har varit på tjänsteresa i Sverige (!) flera gånger, så har jag faktiskt sett ca en film i månaden. Jag har sett Constantine, Million dollar baby och Finding Neverland. Hm... Var det inte nån mer också? Ikväll funderar jag på att se Kingdom of Heaven. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 16 Juni, 2005 Report Share Skriven 16 Juni, 2005 Med tanke på min boendesituation har jag endast varit på bio när det verkligen kommer filmer man vill se eller hemska publiksuccéer som kompisarna bara mååååste se. När jag bor i Kalmar är kvoten något högre. Hade en period när jag såg en hel del biofilmer men sedan hann studentlivet ifatt mig så att säga och det lagom till att det faktiskt kom en hel del bra filmer (vilket inte är vanligt i det kalmaritiska utbudet). Skulle uppskatta runt 10 biobesök kanske. Samlar på mina biobiljetter (vilket är ganska dumt med tanke på hur sällan jag går) så det går ju att undersöka. De befinner sig just nu i Kalmar dock så det går inte att kolla för tillfället Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 16 Juni, 2005 Filmstar Report Share Skriven 16 Juni, 2005 Samlar på mina biobiljetter Cinemania anyone ? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 16 Juni, 2005 Filmstar Report Share Skriven 16 Juni, 2005 Jag går rätt ofta på bio, eller gick rätt ofta i alla fall. Det har inte blivit så mycket på senare tid. Jag håller statistik på det här genom paket på filmtipset, statistikkåt som jag är. Förra året gick jag tydligen på bio 33 gånger, hehe. Fast det händer ofta att man snyltar på antingen föräldrar eller biocheckar. I år har jag hunnit att gå på bio 10 gånger, varav endast två gånger har jag betalat själv. Det beror på att det har ofta varit förhandsvisningar eller annat liknande. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
roadwarrior Skriven 16 Juni, 2005 Report Share Skriven 16 Juni, 2005 Jag går rätt ofta på bio, eller gick rätt ofta i alla fall. Det har inte blivit så mycket på senare tid. Jag håller statistik på det här genom paket på filmtipset, statistikkåt som jag är. Förra året gick jag tydligen på bio 33 gånger, hehe. Fast det händer ofta att man snyltar på antingen föräldrar eller biocheckar. I år har jag hunnit att gå på bio 10 gånger, varav endast två gånger har jag betalat själv. Det beror på att det har ofta varit förhandsvisningar eller annat liknande. Eller så beror det på att du är en Brat som borde skänka mig lite bensinpengar så att jag har råd att åka till jönköping....pretty please with sugar on top Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.