Jump to content

Hur ofta går ni på bio ?

Street

Rekommenderade inlägg

Tänkte kolla med medlemmerna här på forumet hur ofta ni gör bio besök !!?

Själv så blir det kanske 5-10 gånger per år om det är riktigt intressanta filmer.

Än så länge i år har jag sett Constantine och Star Wars Revenge Of The Sith på bio. Planerar att se Mr &Mrs Smith, WOTW,BB och The Island i sommar! :)

Nå, hur ofta går ni på bio ??

• Svar 41
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Filmstar
Ja, på http://www.sfi.se/cinemateket/ kan du se vad som visas. Finns i Sthlm, Malmö o Göteborg.

80 kr medlemskap, sen 45 kr per film.

Eller ett halvårskort för 700 kr och så går man gratis på alla filmer. Jag räknade ut att jag hade gått för nästan 2500 kr om jag varit tvungen att betala 45 kr för varje biljett. Så visst tjänar man på ett sånt kort om man går ofta.

De visar även en del förhandsvisningar och sen är det allt möjligt som visas, allt från kända klassikers och mästerverk till de mindre kända godbitarna. Ofta finns något intressant varje månad. Men som sagt, endast i de tre stora städerna.

Mitt snitt ligger nog i närheten av Hawa!i. Fast på sistone, då jag har varit på tjänsteresa i Sverige (!) flera gånger, så har jag faktiskt sett ca en film i månaden.

Jag har sett Constantine, Million dollar baby och Finding Neverland. Hm... Var det inte nån mer också? Ikväll funderar jag på att se Kingdom of Heaven.

Med tanke på min boendesituation har jag endast varit på bio när det verkligen kommer filmer man vill se eller hemska publiksuccéer som kompisarna bara mååååste se.

När jag bor i Kalmar är kvoten något högre. Hade en period när jag såg en hel del biofilmer men sedan hann studentlivet ifatt mig så att säga och det lagom till att det faktiskt kom en hel del bra filmer (vilket inte är vanligt i det kalmaritiska utbudet).

Skulle uppskatta runt 10 biobesök kanske. Samlar på mina biobiljetter (vilket är ganska dumt med tanke på hur sällan jag går) så det går ju att undersöka. De befinner sig just nu i Kalmar dock så det går inte att kolla för tillfället

• Filmstar

Jag går rätt ofta på bio, eller gick rätt ofta i alla fall. Det har inte blivit så mycket på senare tid. Jag håller statistik på det här genom paket på filmtipset, statistikkåt som jag är.

Förra året gick jag tydligen på bio 33 gånger, hehe. Fast det händer ofta att man snyltar på antingen föräldrar eller biocheckar.

I år har jag hunnit att gå på bio 10 gånger, varav endast två gånger har jag betalat själv. Det beror på att det har ofta varit förhandsvisningar eller annat liknande.

Jag går rätt ofta på bio, eller gick rätt ofta i alla fall. Det har inte blivit så mycket på senare tid. Jag håller statistik på det här genom paket på filmtipset, statistikkåt som jag är.

Förra året gick jag tydligen på bio 33 gånger, hehe. Fast det händer ofta att man snyltar på antingen föräldrar eller biocheckar.

I år har jag hunnit att gå på bio 10 gånger, varav endast två gånger har jag betalat själv. Det beror på att det har ofta varit förhandsvisningar eller annat liknande.

Eller så beror det på att du är en Brat som borde skänka mig lite bensinpengar så att jag har råd att åka till jönköping....pretty please with sugar on top :whistling::D

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...