Jump to content
  • 0

Vad heter filmen? (ödlor, tropisk ö, pojke)

Guest Robert

Fråga

Funderat på detta länge (typ 9år) och undrar om någon vet en film (eller serie?) som utspelar sig på någon sorts tropisk ö, dit det kommer massa ödlor.

Såg den på ZTV (eller om det kallades Viasat6 då) för typ 9år sedan.

Den handlar typ om en pojke som har en ödla (ser ut som en salamander) i samma storlek som en normalstor hund, som husdjur. Eller om han leker med den eller vad det nu var.

Det blir typ problem med myndigheterna eller något och de andra människorna vill ha hans ödla. Senare kommer det större ödlor och större ödlor osv osv osv.

Människorna fångar en av ödlorna (den av ödlorna som är lika stor som en människa i kroppsbyggnad) i en bur.

Och till sist kommer det en jättestor ödla/reptil/dinosaurie/whatever som är nästan lika stor som ön.

Och där fick jag inte se längre för att jag skulle sova.. (tack mamma..)

Ön liknar typ någon form av malaysia/indonesien/thailand eller dylikt.

Pojken och hans pappa är vita och de andra på ön tror jag är asiater (svårt att komma ihåg).

Har letat sjukt länge efter detta guldkorn och hittar inte ens filmen på imdb när jag söker på "lizard", "reptile" osv..

Någon som vet vad jag talar om?

Det är alltså inte Jurassic Park, Godzilla eller Cloverfield.

Filmen var på engelska och hade svensk text.

3 svar på denna fråga

Rekommenderade inlägg

• 0

Har läs plot:en till Komodo på imdb tidgare och inte tyckt att det stämmer in med den filmen/serien jag såg på ztv..

Men jag har inte sett komodo, så det kan ju vara den.

Tror dock inte att det är den alltså..

Om du har sett Star Wars Episode 1: The Phantom Menace när de åker båt från Jar-Jar's stad till människornas stad och stöter på massa stora sjöodjur under undervattenresans gång.

Som det största odjuret där, ser ödlan/monstret ut i den filmen som jag letar efter.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara på denna fråga...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Skapa nytt...