Jump to content

Låtar du lyssnar på just nu volym 1


Reptile

Rekommenderade inlägg

för att folk som lyssnar på Metal o gubbrock som du så fint kallar det kanske är musikintresserade?? vad lyssnar du på själv?? bidra med egna grupper å låtar så kanske folk blir nyfikna å vill veta mer ??

 

Har både i den här tråden och den andra musiktråden bidragit med musik jag lyssnar på, utan att få folk nyfikna vilket är lite synd då jag gärna diskuterar musik. Och varför skulle folk som lyssnar på metal vara mer musikintresserade än folk som lyssnar på något annat? Det jag menar är att det är konstigt att det till största del är folk som lyssnar på rockmusik som sökt sig till det här forumet. Men när jag undrade vad det berodde på var jag inte överdrivet seriös. Är alltså inte ute efter en vetenskaplig förklaring till varför det är så.

 

När jag säger gubbrock är det inget negativt förresten, om du tyckte det verkade så. Syftar helt enkelt på band som ACDC, Deep Purple, Iron Maiden m.fl. Lyssnar en del själv på sån musik så jag är inte ute efter att förlöjliga det på något sätt.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 535
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tycker det verkar som att i stort sett alla här enbart lyssnar på metal eller gubbrock. Finns ju vissa undantag som Lestats house, OTGs Beatles och kanske lite annat. Men annars verkar forumet helt insnöat på samma sak. Man kan fråga sig varför folk med just sådan musiksmak drar sig till det här forumet? Klart mystiskt alltså.

 

Vill bara säga att jag faktiskt lyssnar på Beatles, Led Zeppelin, Peps Persson och Cornelis Wreeswijk oftast! Du kan lägga till mig i gruppen anti-gubbrock! :P

Link to comment
Share on other sites

Tycker det verkar som att i stort sett alla här enbart lyssnar på metal eller gubbrock. Finns ju vissa undantag som Lestats house, OTGs Beatles och kanske lite annat. Men annars verkar forumet helt insnöat på samma sak. Man kan fråga sig varför folk med just sådan musiksmak drar sig till det här forumet? Klart mystiskt alltså.

Tja, kanske är det så att det är det folk lyssnar på mest. I min bekanskapskrets (bland killar, alltså) är det absolut vanligast att man lyssnar på metal i någon form. Undantag finns naturligtvis.

 

Jag kan tycka om enstaka (eller flera) låtar av det mesta som inte är rap/hip-hop eller opera.

THE BEATLES - GOOD DAY SUNSHINE!
:up:

 

 

Du kan lägga till mig i gruppen anti-gubbrock!
Finns det en sådan grupp på forumet?
När jag säger gubbrock är det inget negativt förresten, om du tyckte det verkade så. Lyssnar en del själv på sån musik så jag är inte ute efter att förlöjliga det på något sätt.
Link to comment
Share on other sites

davvie missförstå mig inte jag menade inte bara folk som lyssnar på metal.. men folk som postar här kanske är mer musik intresserade.. å om du då tycker att snudd på alla bara lyssnar på just det.. själv ser jag mig som hårdrockare. vilket inte betyder att jag lyssnar på allt som har med hårdrock å göra för det finns en jungel av undergengres.. men jag lyssnar även på annat jag tycker är bra.. sen viss musik går man in djupare på å annan musk lyssnar man mest på när humöret är där efter.. ursäkta om jag är dålig på å formulera mig.. jag är medveten om det problemet själv...

 

förövrigt tycker jag bara ordet gubbrock e så jäkla fult.. det är ungefär som om jag skulle säga snorungetrance eller fjortispop

Ändrad av Michael Myers
Link to comment
Share on other sites

Jag vill inte påstå att jag älskar alla hans låtar, men han är en duktig låtskrivare som gjort ett par bra låtar, inklusive denna! Så du är det alltså?

 

Ja det kan man lugnt säga!. Lyssnar alltid på Björn skifs i bilen och det har vi gjort ialla år. Ja visst han är duktig låt skrivare och sjungare och rätt okej skådis med.

jag är en av få som gillar Drömkåken tror jag som är en skön svensk pärla till komedi.

 

Min favorit låt är lätt Michelangelo som är hur skön som helst, kan texten utantill till och med. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...