Jump to content

För filmfantaster


PainKiller

Rekommenderade inlägg

Jag ser på mycket film, mer än vad som är nyttigt. och jag söker filmtips och folk att diskutera med. Jag gillar skräck men blir sällan skrämd, jag gillar Komedier och skrattar ofta, ser på sci fi och förundras av vad som kan ske. Men vag jag verkligen gillar är filmer som har skapar glädjen inkapslad. Se på Grease, världens sämsta film, men när man ser hur alla skådespelare spritter av glädjen att göra filmen så kan man inte låta bli att älska den. Se på Indiana Jones filmerna (specielt 1 och 3) Bra manus, bra skådespelare, Kompetent regissör. Mycket filmglädje. Också dom oförglömliga, odödliga verk i filmhistorien. Jag skulle kunna mala på om ännu fler filmer, men tänkte att kanske någon annan hade någon åsikt om ämnet. kom gärna också med åsikter om olika filmer på vilken punkt som helst.

 

PainKiller

Link to comment
Share on other sites

Välkommen till forumet PainKiller!

 

Tja, om man ska snacka filmer som blir bättre för att skaparglädje märks, så vill jag nämna Bad Taste. Filmen är otroligt B, men man märker att Peter Jackson och hans kompisar har haft kul när de har gjort filmen. Framför allt alla taffliga, men rätt charmiga specialeffekter.

Ändrad av Off The Ground
Link to comment
Share on other sites

Jag kan hålla med om det, både Bad Taste och Barbarella är två filmer som har skaparglädjen inkapslad. Men skillnaden mellan de två är att Barbarella ifrån början var en seriös film, det kan man inte säga om Bad Taste. Bad Taste tar sig självt inte på så jättestort allvar och Peter Jackson tillåter den att skämta med sig själv. Vem skulle annars låta en av filmens figurer peka F.U. åt folk som ser på fodralet? :P Annrs så tycker jag nog att båda är hyfsade filmer. Ingen direkt djup story i någon dom :D Men jag såg en film häromdagen som var ganska så kul att se på eftersom det märktes att dom som gjort den hade kul när dom spelade in: Young Frankenstein av Mel Brooks. Manuset och skådespelarna samt regin var bra, men när man ser hur kul Marty Feller har o rollen som Igor kan man inte låta bli att älska den!

 

PainKiller

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Marty Feldman i Det våras för Frankenstein är riktigt rolig att titta på, han behöver egentligen inte säga något, hans ögon säger allt. Men jag älskar Gene Wilder, både i den här filmen och annars. Det är helt klart en av de bästa komedierna som gjorts och har många oförglömliga scener.

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
×
×
  • Skapa nytt...