Jump to content

Filmer att se fram emot?


Manetheren

Rekommenderade inlägg

  • Filmstar

Jag vet inte om jag kommer gilla denna film så mycket eftersom jag inte var förtjust i första, men jag har en god nyhet om Spiderman 2 som kommer att glädja Roadwarrior speciellt.

 

Som kanske vissa vet så har förra Spindelmannen Tobey Maguire brutit ryggen vid inspelningen av den filmen, så nu ryktas det överallt att Jake Gyllenhaal (just det, Donnie) ska framträda som den nya Spindelmannen.

Jag hoppas att det är sant, eftersom jag gillar den skådespelaren och han är inte för olik Maguire ansiktsmässigt talat. Det ska bli mycket intressant.

Link to comment
Share on other sites

  • Svar 1,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Som kanske vissa vet så har förra Spindelmannen Tobey Maguire brutit ryggen vid inspelningen av den filmen, så nu ryktas det överallt att Jake Gyllenhaal (just det, Donnie) ska framträda som den nya Spindelmannen.

Jag hoppas att det är sant, eftersom jag gillar den skådespelaren och han är inte för olik Maguire ansiktsmässigt talat. Det ska bli mycket intressant.

 

Ja, visst är han kanske bättre skådis och så än Tobey, men ja hatar då dom ska byta huvudrollsinnehavaren på den andra filmen, så personligen tycker jag att det är skit.

 

Så såg jag just på bionytt eller vad det heter om den här filmen wilbur, eller va den y hette och om Hero och dom två filmera skulle jag mycket väl kunna tänka mej vara mycket bra.:cool2:

Ändrad av Knuckles
Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
Ja, visst är han kanske bättre skådis och så än Tobey...

Kan inte vänta till att se Donnie Darko. Anser Tobey Maguire vara en av de allra bästa unga skådespelarna just nu, så om Gyllenhaalär en bättre skådis förväntar jag mig stordåd av honom.

 

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar
Som kanske vissa vet så har förra Spindelmannen Tobey Maguire brutit ryggen vid inspelningen av den filmen

Fan, vad synd. Jag tyckte han var bra och lite annorlunda jämfört med andra superhjältar. Kändes lite mer mänsklig. Är han allvarligt skadad, eller? Brutit ryggen låter rätt allvarligt... :(

Ändrad av Jojje
Link to comment
Share on other sites

Fan, vad synd. Jag tyckte han var bra och lite annorlunda jämfört med andra superhjälter. Kändes lite mer mänsklig. Är han allvarligt skadad, eller? Brutit ryggen låter rätt allvarligt...

 

Nja, visst är det väl ganska allvarligt,men jag tror att det fixar sej, bara det att han kan nog inte spela in någon film på en stund. Men jag ser hellre han i huvudrollen än någon annan. :cool2:

Link to comment
Share on other sites

  • Filmstar

Visste inte riktigt var jag skulle lägga det här, men det borde passa.

Jag läste just att Christopher Nolan (mannen bakom Memento och

Insomnia) ska regissera nya Batman.

Personligen gillar jag båda filmerna han gjort tidigare, så jag är lite

besviken på att han nu ska göra Batman, som jag inte gillar.

Kanske kan han tillföra något som får mig att gilla Batman ?

 

En annan notering är att Christopher Nolan nu är klar med manuset

till filmen om Howard Hughes där Jim Carrey ska spela huvudrollen.

Vet inte något om den filmen, men tror inte det blir en thriller tyvärr.

Tyvärr säger jag för jag gillar hans tidigare filmer som var thrillers...

Link to comment
Share on other sites

Visste inte riktigt var jag skulle lägga det här, men det borde passa.

Jag läste just att Christopher Nolan (mannen bakom Memento och

Insomnia) ska regissera nya Batman.

Personligen gillar jag båda filmerna han gjort tidigare, så jag är lite

besviken på att han nu ska göra Batman, som jag inte gillar.

Kanske kan han tillföra något som får mig att gilla Batman ?

 

Men då kanske Batman filmerna blir bra igen.

Jag menar att det inte gjorts någon bra Batman film sedan Tim Burton regisserade.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Filmstar

Haha, titta på det här!

Jag som håller på att läsa Liftarens guide till galaxen blev överförtjust när jag fick höra att en nyinspelning på den gamla TV-filmen/serien ska komma. Den gamla filmen har jag inte lust att se eftersom Liftarens guide till galaxen behöver en bra dos av specialeffekter för att bli film och en titt på den gamla versionen säger allt.

Jag njuter mer av att se den snyggare gjord.

I alla fall så ska den förhoppningsvis komma och här är artikeln:

 

Hollywoodjättarna Jim Carrey och Hugh Grant är aktuella för varsin huvudroll i filmatiseringen av Liftarens guide till galaxen.

Namnen nämns av Ed Victor, tidigare agent till författaren Douglas Adams, i en intervju med brittiska BBC.

"Jag vet att Douglas ansåg att Hugh Grant skulle bli en fantastisk Arthur och att en av Hollywoodskådespelarna som cirklat kring projektet, som vill spela rollen som Zaphod Beeblebrox, är Jim Carrey", säger han. Douglas Adams avled i en hjärtattack i maj förra året, 49 år gammal. Mängden uppgifter om en filmatisering av Liftarens guide till galaxen växte i samband med dödsfallet. Jay Roach (Austin Powers-filmerna, Släkten är värst) är aktuell som regissör för projektet.

-Filmdelta.com

 

Då är det bara att hålla tummarna för att den kommer.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Jo, längtar efter en sådan film. Vet dock inte hur det ska gå att översätta boken till film. Nyckeln ska väl vara att det är Adams själv som jobbat med manus.

Är lite skeptisk till Jim Carrey då. Han är svår. Gillar hans mer seriösa insatser, som i The Truman Show. Gillar däremot inte Den gallopperande detektiven, där han får härja fritt med sina grimager.

 

*Bugar sig och lämnar scenen åt vänster*

Link to comment
Share on other sites

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Skapa nytt...