Filmstar Greenleaf Skriven 22 November, 2004 Filmstar Report Share Skriven 22 November, 2004 Jag är kär... Tack så mycket för den affischen, OTG! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 25 November, 2004 Filmstar Report Share Skriven 25 November, 2004 (ändrad) Lägg den här filmen på minnet, för den kommer nog att bli bra. Finding Neverland, eller J.M. Barries Finding Neverland Filmen fokuserar på författaren J.M. Barrie, och uppkomsten av hans berömda barnböcker. Han lär känna fyra barn som inte har en far och får inspiration att skriva en saga om barn som inte vill växa upp och speciellt om en pojke vid namn Peter Pan. Jag förväntar mig en bra prestation av Johnny Depp och en mycket bra film. Förutom Johnny Depp finns även Dustin Hoffman och Kate Winslet med på rollistan. Johnny Depp blev så pass imponerad av barnskådespelaren Freddie Highmores prestation att han bad Tim Burton att ge honom rollen som Charlie i [bCharlie and the chocolat factory. Regissören heter Marc Forster och han har tidigare regisserat Monster's ball, som gick på TV för inte så länge sen. Den har i alla fall fått ganska bra kritik hittills i USA. På comingsoon.net har den faktiskt fått hela 10/10. Sen ligger den på betyget 8.4 på IMDb. Här kan ni läsa lite fakta och se trailers på filmen. Nå, vad tror ni om denna då? Ändrad 25 November, 2004 av Greenleaf Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Diva Skriven 26 November, 2004 Report Share Skriven 26 November, 2004 (ändrad) Tycker som du raring! Gillar både Depp och Hoffman och tycker att regissören Marc Forster gjorde ett storartat jobb med Monster´s Ball. Iofs så kommer väl stilen på denna film och temat att bli av ett helt annat snitt..... Ska bli helt suveränt med filmatisering av Charlie and the Chocolate Factory också. Roald Dahl har alltid varit en av mina favve-författare av böcker typ bisarra. Kan inte tänka mig någon bättre att regissera denna film än just Tim Burton Annars vill jag tipsa om Federico Fellinis film 8½ som får premiär idag. AHHHHHH.....ti voglio bene Marcello Mastroianni Läs mer HÄR om 8½ .....Det kanske finns ett liv efter dö......tentan trots allt?! Kanske man kan övertala "någon" eller tom. några att hänga med på Bio Sture för å se den? Ändrad 26 November, 2004 av La Diva Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 26 November, 2004 Filmstar Report Share Skriven 26 November, 2004 Annars vill jag tipsa om Federico Fellinis film 8½ som får premiär idag.AHHHHHH.....ti voglio bene Marcello Mastroianni .....Det kanske finns ett liv efter dö......tentan trots allt?! Kanske man kan övertala "någon" eller tom. några att hänga med på Filmhuset för å se den? Uh, den får man inte missa. Jag gillar Fellini, men jag måste se fler klassiker av honom. Amarcord är hans bästa film och Marcello Mastroianni är en mycket begåvad skådespelare från Italien!´ Jag är på att se den! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Night rider Skriven 26 November, 2004 Report Share Skriven 26 November, 2004 Lägg den här filmen på minnet, för den kommer nog att bli bra. Finding Neverland, eller J.M. Barries Finding Neverland klipp, klipp som Lestat brukar säga Nå, vad tror ni om denna då? Den där verlar kunna bli riktigt bra. Varken Dpp eller Hoffman brukar göra en besviken. Dessutom är det en tipsad 5:a för mig på filmtipset. Monster's ball såg jag när den gick på teve. Den var ganska bra och där visade ju Marc Foster att han kan sitt jobb. Så det blir en film att se fram emot. Jag vet ingenting om handlingen i filmen. Jag vet faktiskt inte om jag vill veta något Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Diva Skriven 16 December, 2004 Report Share Skriven 16 December, 2004 (ändrad) Ja ser verkligen fram emot att se filmen Team America-World Police Men jag undrar när den faktiskt har premiär här i Stockholm? På Bio.nu s "start-sida" står det 25 december,men jag uppfattar det som det gäller i USA. Det enda jag fått fram är typ januari,men inget exakt datum. Är det nån som vet mer? Ändrad 16 December, 2004 av La Diva Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peo Skriven 16 December, 2004 Report Share Skriven 16 December, 2004 Team America har redan haft premiär på bio i USA. I Sverige gäller den 14 januari. Varför annonsen anger 25 dec vet jag faktiskt inte. Stockholm Filmfestival förhandsvisar filmen: Måndag 10 januari, kl. 18.30, Biograf Skandia (Drottningg. 82) Biljettsläpp: 45 minuter före visningen. Du måste ha medlemskort 2005. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Lime Skriven 17 December, 2004 Report Share Skriven 17 December, 2004 Kim Jung Il verkar ju vara årets coolaste karaktär på film. Ta en titt på den här scenen bara (4,36 MB): http://www.craptv.com/coop/tawpmovieclip.mov Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
La Diva Skriven 17 December, 2004 Report Share Skriven 17 December, 2004 Kim Jung Il verkar ju vara årets coolaste karaktär på film. He He absolut! Påminner inte hans röst lite om en viss unges i South Park? Synd bara att Parker och Stone var tvungna att klippa bort sex-scenerna Klicka här för den officiella Hemsidan där man kan se clips och läsa mer. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Lime Skriven 17 December, 2004 Report Share Skriven 17 December, 2004 Kim Jung Il verkar ju vara årets coolaste karaktär på film. He He absolut! Påminner inte hans röst lite om en viss unges i South Park? Synd bara att Parker och Stone var tvungna att klippa bort sex-scenerna Klicka här för den officiella Hemsidan där man kan se clips och läsa mer. Tycker att hans röst påminner om Mr Garrisons. Det är så himla lustigt att det är ok att visa dockor massakera varandra, men blir de lite för vänskapliga med varandra så måste det klippas bort. Jaja, scenerna släpps väl på ett eller annat sätt senare så att vi blir nöjda. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasis Skriven 18 December, 2004 Report Share Skriven 18 December, 2004 (ändrad) War of the Worlds Ser verkligen framemot remaken av War of the Worlds, hoppas verkligen att Steven Spielberg har fortfarande frisk hjärna för att kunna göra bra sci-fci filmer Filmen kommer någon gång under året 2005, mer info på http://www.waroftheworlds.com/ eller http://www.imdb.com/title/tt0407304/. Ändrad 18 December, 2004 av Hasis Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hasis Skriven 18 December, 2004 Report Share Skriven 18 December, 2004 (ändrad) Lemony Snicket's A Series of Unfortunate Events Måste också se denna filmen, hoppas inte att Jim Carrey sviker oss den här gången Mer info på http://www.unfortunateeventsmovie.com/ eller http://www.imdb.com/title/tt0339291/ Ändrad 18 December, 2004 av Hasis Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Street Skriven 21 December, 2004 Report Share Skriven 21 December, 2004 War Of The Worlds är ju någonting man verkligen ser fram emot!!Teasern som finns ute gör att man längtar till den som tusan!! Friday Night Lights är en film jag ser mkt fram emot, hoppas den är lika bra som Any Given Sunday!! Någon som vet när denna kommer på bio i Sverige ?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 21 December, 2004 Filmstar Report Share Skriven 21 December, 2004 (ändrad) Dags att hålla ett extra öga öppet för en ny kommande film. Undergången, eller Der untergang, är regisserad av regissören bakom Das experiment, nämligen Oliver Hirschbiegel. Filmen handlar om Hitlers sista dygn innan han tog självmord och de som arbetade med honom i bunkern på tredje rikets slutskede. Som ni kanske ser på bilderna på sidan (se nedan) så spelas Hitler av Bruno Ganz (Nosferatu) och de är otroligt lika! Hittills ligger filmen på 8,3 på IMDb och det är inte fy skam. Bilder Trailers Svensk premiär: 21 februari 2005 Ändrad 21 December, 2004 av Greenleaf Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 21 December, 2004 Report Share Skriven 21 December, 2004 Haha, det är faktiskt riktigt intressant att läsa längre bak i tråden om alla filmer som då ännu inte haft premiär i Sverige. Kul med "facit i hand", så att säga. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.