Filmstar Jojje Skriven 27 December, 2004 Filmstar Report Share Skriven 27 December, 2004 (ändrad) <{POST_SNAPBACK}> Ja Donnie Darko kan inte framhävas nog. Men är det fantasy? <{POST_SNAPBACK}> Nej, det är inte fantasy. Skit i IMDb. Drama? Ja. Thriller? Ja. Mystery? Ja. Sci-Fi? Ja. Fantasy? Nej. Allt enligt JMDb. Ändrad 27 December, 2004 av Jojje Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 27 December, 2004 Author Moderator Report Share Skriven 27 December, 2004 Fantasy? Nej. Jo, enligt IMDb Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 27 December, 2004 Filmstar Report Share Skriven 27 December, 2004 (ändrad) Manetheren, jag vet. Du noterade kanske att min lista (alltså JMDb:s lista) är precis IMDb:s lista. Var på IMDb och kollade vilka genrer de tycker DD tillhör och sen svarade jag "Ja" eller "Nej" beroende på om IMDb har rätt eller ej. Vad som är rätt avgör alltså jag, tihi. JMDb står alltså för Jojje Movie... du får bilden. Inget stavfel alltså. Ett försök att vara lite lustig. Ändrad 27 December, 2004 av Jojje Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Manetheren Skriven 28 December, 2004 Author Moderator Report Share Skriven 28 December, 2004 Manetheren, jag vet. Du noterade kanske att min lista (alltså JMDb:s lista) är precis IMDb:s lista. Var på IMDb och kollade vilka genrer de tycker DD tillhör och sen svarade jag "Ja" eller "Nej" beroende på om IMDb har rätt eller ej. Vad som är rätt avgör alltså jag, tihi. JMDb står alltså för Jojje Movie... du får bilden. Inget stavfel alltså. Ett försök att vara lite lustig. *Lutar huvudet i händerna och gråter* Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Jojje Skriven 28 December, 2004 Filmstar Report Share Skriven 28 December, 2004 *Lutar huvudet i händerna och gråter* <{POST_SNAPBACK}> Ho! Uppdraget slufört, återvänder till basen. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 2 Januari, 2005 Report Share Skriven 2 Januari, 2005 Jag älskar Terrence malicks film The thin red line och längtar starkt på hans nya film The New World med Colin Farell och Christian Bale.som Kommer snart. Vill även se: Charlie and the Chocolate Factory och The Aviator. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Czechflash Skriven 2 Januari, 2005 Filmstar Report Share Skriven 2 Januari, 2005 (ändrad) Välkommen till forumet, Elessar86 ! Filmen du nämner, The New World av Terrence Malick, hade jag inte en aning om. Men sen gör han inte film så ofta. Han är känd för sina vackra, men långsamma filmer och jag har fått ett blandat intryck av de filmer jag sett med hans regi. Men allt med Christian Bale är givetvis högintressant. Det som är lite intressant är att han även är med i Batman Begins som kommer under 2005... EDIT: Ville bara lägga mig i Donnie Darko-pratet och säga att det inte är fantasy... Ändrad 2 Januari, 2005 av Czechflash Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 2 Januari, 2005 Report Share Skriven 2 Januari, 2005 jag tackar! såg nyss hajar som hajar på bio med lille brorsan men jag hade inte så höga förväntningar på den. filmen hade svensk tal och det va ju klart om brorsan ska med som e 9 år. men jag sakna starkt niro å smith röster. va rätt kul e det va ofta bara jag som garva ensam till vissa skämt som dom yngre inte fatta. Så filmen är även sevärd för äldre publiken. men filmen va sevärd och helst med icke dubbning. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 2 Januari, 2005 Report Share Skriven 2 Januari, 2005 hej igen =) Såg nyss trailern till Ridley Scotts nya film Kingdom of heaven och jag blev väldigt sugen på att se hur orlando fixar sin första riktigt stora huvudroll i en storfilm. Medeltids genren var det ett tags sen man såg film på. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harry Lime Skriven 2 Januari, 2005 Report Share Skriven 2 Januari, 2005 (ändrad) Medeltidsfilmer tycker jag nästan alltid floppar. Efter som de är mycket gångbara bland den yngre publiken så görs de så lite brutala som det bara går. Som till exempel King Arthur, inget blod eller avhuggna kroppsdelar alls, utan istället så slår de varandra i huvudet med sköldarna och hugger sönder sköldarna med svärden. Nån borde göra en film baserad på nån brutal isländsk vikingasaga med insperation från japansk samurajfilm. Ändrad 2 Januari, 2005 av Harry Lime Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 2 Januari, 2005 Report Share Skriven 2 Januari, 2005 Ja visst King Arthur tyckte jag var värkligen en stor flopp men braveheart är väll ändå den bästa av dom jag har sett inom medeltids genren. Håller med om harry limes förslag om en isländsk viking saga skulle vara kul å se och jag tror även att dom skulle göra en med skarsgård i huvudrollen men jag är inte säker.. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Off The Ground Skriven 2 Januari, 2005 Report Share Skriven 2 Januari, 2005 hej igen =) Såg nyss trailern till Ridley Scotts nya film Kingdom of heaven och jag blev väldigt sugen på att se hur orlando fixar sin första riktigt stora huvudroll i en storfilm. Medeltids genren var det ett tags sen man såg film på. <{POST_SNAPBACK}> Mja, längesen vet jag inte, men jag gillar medeltidsfilmer, och storslagna filmer ännu mer. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Achtung Skriven 2 Januari, 2005 Report Share Skriven 2 Januari, 2005 Medeltidsfilmer tycker jag nästan alltid floppar. Efter som de är mycket gångbara bland den yngre publiken så görs de så lite brutala som det bara går. Som till exempel King Arthur, inget blod eller avhuggna kroppsdelar alls, utan istället så slår de varandra i huvudet med sköldarna och hugger sönder sköldarna med svärden. Nån borde göra en film baserad på nån brutal isländsk vikingasaga med insperation från japansk samurajfilm. <{POST_SNAPBACK}> Korpen flyger? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filmstar Greenleaf Skriven 2 Januari, 2005 Filmstar Report Share Skriven 2 Januari, 2005 Medeltidsfilmer tycker jag nästan alltid floppar. Efter som de är mycket gångbara bland den yngre publiken så görs de så lite brutala som det bara går. Som till exempel King Arthur, inget blod eller avhuggna kroppsdelar alls, utan istället så slår de varandra i huvudet med sköldarna och hugger sönder sköldarna med svärden. Nån borde göra en film baserad på nån brutal isländsk vikingasaga med insperation från japansk samurajfilm. <{POST_SNAPBACK}> Korpen flyger? <{POST_SNAPBACK}> Tungur knivur? Tänkte också föreslå Korpen Flyger. Har bara sett halva filmen tyvärr, men av det jag såg så var den en ganska bra film baserad på de gamla isländska sagorna som ofta gick ut på att hämnas. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ralle-San Skriven 3 Januari, 2005 Report Share Skriven 3 Januari, 2005 Korpen flyger?? har jag inte hört talas om. ska ja kika mer på. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rekommenderade inlägg
Delta i diskussionen
Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.