Jump to content

Filmer att se fram emot?

Manetheren

Rekommenderade inlägg

• Svar 1,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Filmstar

Manetheren, jag vet. Du noterade kanske att min lista (alltså JMDb:s lista) är precis IMDb:s lista. Var på IMDb och kollade vilka genrer de tycker DD tillhör och sen svarade jag "Ja" eller "Nej" beroende på om IMDb har rätt eller ej. Vad som är rätt avgör alltså jag, tihi.

JMDb står alltså för Jojje Movie... du får bilden. Inget stavfel alltså. Ett försök att vara lite lustig.

Ändrad av Jojje

• Moderator
Manetheren, jag vet. Du noterade kanske att min lista (alltså JMDb:s lista) är precis IMDb:s lista. Var på IMDb och kollade vilka genrer de tycker DD tillhör och sen svarade jag "Ja" eller "Nej" beroende på om IMDb har rätt eller ej. Vad som är rätt avgör alltså jag, tihi.

JMDb står alltså för Jojje Movie... du får bilden. Inget stavfel alltså. Ett försök att vara lite lustig.

*Lutar huvudet i händerna och gråter*

• Filmstar

Välkommen till forumet, Elessar86 !

Filmen du nämner, The New World av Terrence Malick, hade jag inte en aning om. Men sen gör han inte film så ofta. Han är känd för sina vackra, men långsamma filmer och jag har fått ett blandat intryck av de filmer jag sett med hans regi. Men allt med Christian Bale är givetvis högintressant. Det som är lite intressant är att han även är med i Batman Begins som kommer under 2005...

EDIT: Ville bara lägga mig i Donnie Darko-pratet och säga att det inte är fantasy...

Ändrad av Czechflash

jag tackar!

såg nyss hajar som hajar på bio med lille brorsan men jag hade inte så höga förväntningar på den.

filmen hade svensk tal och det va ju klart om brorsan ska med som e 9 år.

men jag sakna starkt niro å smith röster.

va rätt kul e det va ofta bara jag som garva ensam till vissa skämt som dom yngre inte fatta. Så filmen är även sevärd för äldre publiken.

men filmen va sevärd och helst med icke dubbning.

Medeltidsfilmer tycker jag nästan alltid floppar. Efter som de är mycket gångbara bland den yngre publiken så görs de så lite brutala som det bara går. Som till exempel King Arthur, inget blod eller avhuggna kroppsdelar alls, utan istället så slår de varandra i huvudet med sköldarna och hugger sönder sköldarna med svärden.

Nån borde göra en film baserad på nån brutal isländsk vikingasaga med insperation från japansk samurajfilm.

Ändrad av Harry Lime

Ja visst King Arthur tyckte jag var värkligen en stor flopp men braveheart är väll ändå den bästa av dom jag har sett inom medeltids genren.

Håller med om harry limes förslag om en isländsk viking saga skulle vara kul å se och jag tror även att dom skulle göra en med skarsgård i huvudrollen men jag är inte säker..

hej igen =)

Såg nyss trailern till Ridley Scotts nya film Kingdom of heaven och jag blev väldigt sugen på att se hur orlando fixar sin första riktigt stora huvudroll i en storfilm.

Medeltids genren var det ett tags sen man såg film på.

Mja, längesen vet jag inte, men jag gillar medeltidsfilmer, och storslagna filmer ännu mer. :)

Medeltidsfilmer tycker jag nästan alltid floppar. Efter som de är mycket gångbara bland den yngre publiken så görs de så lite brutala som det bara går. Som till exempel King Arthur, inget blod eller avhuggna kroppsdelar alls, utan istället så slår de varandra i huvudet med sköldarna och hugger sönder sköldarna med svärden.

Nån borde göra en film baserad på nån brutal isländsk vikingasaga med insperation från japansk samurajfilm.

Korpen flyger?

• Filmstar

Korpen flyger?

Tungur knivur?

Tänkte också föreslå Korpen Flyger. Har bara sett halva filmen tyvärr, men av det jag såg så var den en ganska bra film baserad på de gamla isländska sagorna som ofta gick ut på att hämnas.

Delta i diskussionen

Du kan svara nu och bli medlem senare. Om du är medlem, logga in för att svara med ditt användarnamn.
Notera: Din post kommer granskas av en moderator innan den blir synlig för andra.

Guest
Svara...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

• Skapa nytt...